Vocational education, 2015

« Back

ICT-skills

Skill survey has been answered by 603 respondents.

Hint: click the name of a skill section to see which questions make up the section.

Skills compared to other respondents

Vertailujoukkona käytetään kaikkia osaamiskartoituksen täyttäneitä vastaajia.

Top skills
Slightly above the averageAbove the average
Video-assisted teaching2726
Basic computer skills1923
Audio, video and images2021
Information security and privacy policy1722
Information society skills and media education1523
Digital communication2216
Digital contents and learning environments1917
Mobile devices2014
Information retrieval and management1121
Pedagogical use of presentation equipment119
Programming010
Needs for improvement
Slightly below the averageBelow the average
Programming850
Pedagogical use of presentation equipment2049
Mobile devices2228
Information security and privacy policy2720
Digital communication2026
Information retrieval and management2223
Audio, video and images2119
Information society skills and media education1921
Digital contents and learning environments2119
Video-assisted teaching1026
Basic computer skills1915

Training interests

Below are the skill sections that the teachers are interested to receive training on. Click the title of a section to see the skill levels of the respondents.

Vocational education
Digital contents and learning environments84.2
Digital communication79.3
Information retrieval and management75.0
Audio, video and images72.1
Mobile devices71.6
Pedagogical use of presentation equipment71.5
Information security and privacy policy62.9
Information society skills and media education58.4
Video-assisted teaching57.2
Basic computer skills54.6
Programming28.5

Other training interests

Below are the most popular user-inserted training needs.

Vocational education
Using a tablet in teaching56.2
Oman koulun laitteiden monipuolinen käyttäminen46.9
Oppilaiden omien älypuhelimien/tablettien hyötykäyttö opetuksessa38.6
Oman aineen opetus ja tvt37.6
Oppilaiden aktivoiminen ja pedagogiikka36.0
Photo manipulation30.5
Pedagogical social usage of tablets29.9
Oman aineen sähköisten opetusmateriaalien luominen29.5
Pelien käyttö opetuksessa28.7
Oman koulun ohjelmien monipuolinen käyttäminen26.4
Älytaulu25.2
Somen hyödyntäminen monipuolisesti opetuksessa22.7
Blogien tehokas käyttö opetuksessa ja tutkintoprosesseissa22.1
Digitaalinen videoeditointi20.7
Ne koulutukset, joita tarvitaan koulu tvt-välineiden käyttöön20.4
Smartboard20.1
Sähköinen alusta ja sen monipuolinen käyttö19.7
Tekstin, äänen ja kuvan yhdistäminen esim. verkkolehdeksi18.4
Mediakasvatus16.4
Mobiilioppiminen13.9
Ihan perustaidoissani puutteita: Fronter11.3
Mobiililaitteet ja tulevaisuuden oppiminen (oppilaiden uudenlaiset tavat oppia)10.8
Word? ym perusohjelmat haltuun9.6
Koulun tvt-kehittäminen9.3
Henkilökohtaiset oppimisympäristöt9.3
Pudokkaiden tukeminen tvt:n avulla8.3
Omaan aineeseen valmiit materiaalit8.1
Tieto- ja viestintätekniikan käytön didaktiikka7.8
Sähköinen koe ja sähköinen tehtävänanto/kirja/kotitehtävä7.6
Oppimisohjelmien laatiminen5.8
Konkreettiset tavat hyödyntää tabletteja kielten opetuksessa5.3