Special education teacher, 2015

« Back

ICT-skills

Skill survey has been answered by 473 respondents.

Hint: click the name of a skill section to see which questions make up the section.

Skills compared to other respondents

Vertailujoukkona käytetään kaikkia osaamiskartoituksen täyttäneitä vastaajia.

Top skills
Slightly above the averageAbove the average
Mobile devices2522
Information security and privacy policy2020
Digital communication2313
Audio, video and images2113
Digital contents and learning environments1815
Basic computer skills1912
Information society skills and media education1317
Video-assisted teaching1811
Information retrieval and management1018
Pedagogical use of presentation equipment1314
Programming27
Needs for improvement
Slightly below the averageBelow the average
Programming870
Video-assisted teaching1941
Pedagogical use of presentation equipment2629
Audio, video and images2921
Information society skills and media education2424
Digital communication2720
Information retrieval and management2522
Information security and privacy policy3016
Basic computer skills2123
Digital contents and learning environments1922
Mobile devices1921

Training interests

Below are the skill sections that the teachers are interested to receive training on. Click the title of a section to see the skill levels of the respondents.

Special education teacher
Digital contents and learning environments92.8
Digital communication77.8
Information retrieval and management71.7
Audio, video and images68.7
Mobile devices68.5
Pedagogical use of presentation equipment65.5
Information society skills and media education59.2
Basic computer skills58.4
Information security and privacy policy49.9
Programming48.4
Video-assisted teaching34.7

Other training interests

Below are the most popular user-inserted training needs.

Special education teacher
Using a tablet in teaching64.5
Oman koulun laitteiden monipuolinen käyttäminen55.2
Oppilaiden aktivoiminen ja pedagogiikka49.9
Pelien käyttö opetuksessa48.8
Oppilaiden omien älypuhelimien/tablettien hyötykäyttö opetuksessa37.0
Pedagogical social usage of tablets33.4
Oman koulun ohjelmien monipuolinen käyttäminen30.0
Älytaulu28.5
Ne koulutukset, joita tarvitaan koulu tvt-välineiden käyttöön27.1
Tekstin, äänen ja kuvan yhdistäminen esim. verkkolehdeksi25.2
Photo manipulation24.7
Sähköinen alusta ja sen monipuolinen käyttö23.3
Oman aineen opetus ja tvt22.8
Konkreettiset tavat hyödyntää tabletteja kielten opetuksessa21.8
Oman aineen sähköisten opetusmateriaalien luominen20.5
Smartboard17.5
Mediakasvatus16.3
Digitaalinen videoeditointi15.9
Ihan perustaidoissani puutteita: Fronter15.4
Tvt englannin opetuksessa15.0
Konkreettiset tavat hyödyntää tabletteja opetuksessa kielten opetuksessa14.8
Pudokkaiden tukeminen tvt:n avulla14.2
Somen hyödyntäminen monipuolisesti opetuksessa12.7
Sähköinen koe ja sähköinen tehtävänanto/kirja/kotitehtävä11.2
Mobiilioppiminen11.0
Blogien tehokas käyttö opetuksessa ja tutkintoprosesseissa10.8
Mobiililaitteet ja tulevaisuuden oppiminen (oppilaiden uudenlaiset tavat oppia)10.8
Erityisopetus ja tvt10.4
Henkilökohtaiset oppimisympäristöt9.5
Tieto- ja viestintätekniikan käytön didaktiikka8.5
Oppimisohjelmien laatiminen7.8
Word? ym perusohjelmat haltuun7.6
Koulun tvt-kehittäminen6.6
Oman aineen (AI, S2) sähköiset materiaalit.6.6
Eriyttäminen TVT:tä hyödyntäen5.7
Ohjelmointi5.3
Omaan aineeseen valmiit materiaalit5.3
Tvt:n perustaidot5.1