Class teacher (3-4 lk), 2015

« Back

ICT-skills

Skill survey has been answered by 416 respondents.

Hint: click the name of a skill section to see which questions make up the section.

Skills compared to other respondents

Vertailujoukkona käytetään kaikkia osaamiskartoituksen täyttäneitä vastaajia.

Top skills
Slightly above the averageAbove the average
Information security and privacy policy2428
Mobile devices2325
Pedagogical use of presentation equipment2024
Digital contents and learning environments2618
Audio, video and images2120
Digital communication2418
Basic computer skills1816
Information society skills and media education1517
Video-assisted teaching1713
Information retrieval and management1019
Programming218
Needs for improvement
Slightly below the averageBelow the average
Programming730
Video-assisted teaching1940
Information retrieval and management2718
Information society skills and media education1826
Digital communication2419
Basic computer skills1922
Pedagogical use of presentation equipment2215
Audio, video and images1719
Mobile devices1916
Digital contents and learning environments1617
Information security and privacy policy2013

Training interests

Below are the skill sections that the teachers are interested to receive training on. Click the title of a section to see the skill levels of the respondents.

Class teacher (3-4 lk)
Digital contents and learning environments88.0
Audio, video and images80.3
Digital communication74.8
Mobile devices70.9
Information retrieval and management66.8
Pedagogical use of presentation equipment66.3
Programming64.9
Information society skills and media education64.4
Basic computer skills61.1
Information security and privacy policy46.6
Video-assisted teaching29.1

Other training interests

Below are the most popular user-inserted training needs.

Class teacher (3-4 lk)
Using a tablet in teaching66.8
Oman koulun laitteiden monipuolinen käyttäminen60.1
Oppilaiden aktivoiminen ja pedagogiikka53.8
Pelien käyttö opetuksessa46.9
Oppilaiden omien älypuhelimien/tablettien hyötykäyttö opetuksessa42.1
Photo manipulation40.6
Oman koulun ohjelmien monipuolinen käyttäminen35.1
Tekstin, äänen ja kuvan yhdistäminen esim. verkkolehdeksi34.4
Älytaulu33.9
Pedagogical social usage of tablets32.9
Ne koulutukset, joita tarvitaan koulu tvt-välineiden käyttöön30.5
Digitaalinen videoeditointi27.6
Mediakasvatus27.6
Sähköinen alusta ja sen monipuolinen käyttö23.3
Oman aineen opetus ja tvt19.0
Smartboard18.5
Oman aineen sähköisten opetusmateriaalien luominen16.3
Blogien tehokas käyttö opetuksessa ja tutkintoprosesseissa14.2
Mobiililaitteet ja tulevaisuuden oppiminen (oppilaiden uudenlaiset tavat oppia)13.2
Ihan perustaidoissani puutteita: Fronter12.7
Koulun tvt-kehittäminen12.7
Mobiilioppiminen12.7
Somen hyödyntäminen monipuolisesti opetuksessa12.5
Sähköinen koe ja sähköinen tehtävänanto/kirja/kotitehtävä11.3
Tvt englannin opetuksessa10.6
Konkreettiset tavat hyödyntää tabletteja kielten opetuksessa10.1
Pudokkaiden tukeminen tvt:n avulla9.9
Tieto- ja viestintätekniikan käytön didaktiikka9.4
Ohjelmointi9.1
Henkilökohtaiset oppimisympäristöt9.1
Oppimisohjelmien laatiminen7.2
Konkreettiset tavat hyödyntää tabletteja opetuksessa kielten opetuksessa7.0
Word? ym perusohjelmat haltuun7.0
Omaan aineeseen valmiit materiaalit6.7
Musiikkiohjelmat5.8
Tvt:n perustaidot5.5
Oppilaiden matkapuhelinten sujuva käyttö luokkahuoneessa5.5
Digikuvaus kameralla ja videokameralla5.3
Google Driven käyttö opetuksessa5.3
Oppimateriaalin tuottaminen/ Verkkopedagogiikka5.0