Ammatillisen oppilaitoksen opettaja, 2016

« Back

ICT-skills

Skill survey has been answered by 84 respondents.

Hint: click the name of a skill section to see which questions make up the section.

Skills compared to other respondents

Vertailujoukkona käytetään kaikkia osaamiskartoituksen täyttäneitä vastaajia.

Top skills
Slightly above the averageAbove the average
Video-assisted teaching1156
Digital communication1548
Basic computer skills3032
Information retrieval and management1436
Information society skills and media education1138
Information security and privacy policy2919
Audio, video and images2025
Digital contents and learning environments2123
Mobile devices819
Pedagogical use of presentation equipment610
Programming111
Needs for improvement
Slightly below the averageBelow the average
Programming850
Pedagogical use of presentation equipment1361
Mobile devices2025
Audio, video and images2417
Information security and privacy policy1424
Information retrieval and management1514
Information society skills and media education1414
Digital contents and learning environments1217
Video-assisted teaching719
Basic computer skills1312
Digital communication1015

Training interests

Below are the skill sections that the teachers are interested to receive training on. Click the title of a section to see the skill levels of the respondents.

Ammatillisen oppilaitoksen opettaja
Digital contents and learning environments86.9
Digital communication81.0
Information retrieval and management73.8
Mobile devices73.8
Audio, video and images71.4
Video-assisted teaching64.3
Information society skills and media education63.1
Pedagogical use of presentation equipment61.9
Information security and privacy policy58.3
Basic computer skills48.8
Programming33.3

Other training interests

Below are the most popular user-inserted training needs.

Ammatillisen oppilaitoksen opettaja
Using a tablet in teaching46.4
Oppilaiden aktivoiminen ja pedagogiikka45.2
Oppilaiden omien älypuhelimien/tablettien hyötykäyttö opetuksessa40.5
Oman aineen opetus ja tvt34.5
Oman koulun laitteiden monipuolinen käyttäminen33.3
Pelien käyttö opetuksessa31.0
Oman aineen sähköisten opetusmateriaalien luominen29.8
Blogien tehokas käyttö opetuksessa ja tutkintoprosesseissa28.6
Photo manipulation25.0
Mobiililaitteet ja tulevaisuuden oppiminen (oppilaiden uudenlaiset tavat oppia)25.0
Somen hyödyntäminen monipuolisesti opetuksessa23.8
Pedagogical social usage of tablets22.6
Oman koulun ohjelmien monipuolinen käyttäminen17.9
Tekstin, äänen ja kuvan yhdistäminen esim. verkkolehdeksi17.9
Mobiilioppiminen17.9
Mediakasvatus16.7
Älytaulu15.5
Digitaalinen videoeditointi14.3
Ne koulutukset, joita tarvitaan koulu tvt-välineiden käyttöön11.9
Sähköinen koe ja sähköinen tehtävänanto/kirja/kotitehtävä11.9
Sähköinen alusta ja sen monipuolinen käyttö10.7
Koulun tvt-kehittäminen9.5
Pudokkaiden tukeminen tvt:n avulla9.5
Smartboard6.0