Principal, 2016

« Back

ICT-skills

Skill survey has been answered by 136 respondents.

Hint: click the name of a skill section to see which questions make up the section.

Skills compared to other respondents

Vertailujoukkona käytetään kaikkia osaamiskartoituksen täyttäneitä vastaajia.

Top skills
Slightly above the averageAbove the average
Information security and privacy policy4231
Video-assisted teaching1352
Digital communication2537
Basic computer skills2335
Information society skills and media education2828
Pedagogical use of presentation equipment2530
Digital contents and learning environments3322
Audio, video and images2525
Mobile devices2023
Information retrieval and management1327
Programming419
Needs for improvement
Slightly below the averageBelow the average
Programming720
Mobile devices1616
Pedagogical use of presentation equipment1811
Digital communication189
Information retrieval and management214
Audio, video and images1410
Video-assisted teaching1212
Basic computer skills174
Information society skills and media education137
Digital contents and learning environments155
Information security and privacy policy97

Training interests

Below are the skill sections that the teachers are interested to receive training on. Click the title of a section to see the skill levels of the respondents.

Principal
Digital contents and learning environments89.7
Digital communication83.1
Mobile devices74.3
Information retrieval and management71.3
Information society skills and media education69.9
Audio, video and images67.6
Programming60.3
Information security and privacy policy58.1
Video-assisted teaching57.4
Pedagogical use of presentation equipment55.9
Basic computer skills51.5

Other training interests

Below are the most popular user-inserted training needs.

Principal
Koulun tvt-kehittäminen55.9
Using a tablet in teaching50.0
Oppilaiden aktivoiminen ja pedagogiikka47.8
Oman koulun laitteiden monipuolinen käyttäminen47.1
Pedagogical social usage of tablets40.4
Oppilaiden omien älypuhelimien/tablettien hyötykäyttö opetuksessa39.0
Pelien käyttö opetuksessa38.2
Oman koulun ohjelmien monipuolinen käyttäminen29.4
Photo manipulation25.0
Digitaalinen videoeditointi24.3
Sähköinen alusta ja sen monipuolinen käyttö24.3
Oman aineen opetus ja tvt23.5
Mobiililaitteet ja tulevaisuuden oppiminen (oppilaiden uudenlaiset tavat oppia)22.8
Tekstin, äänen ja kuvan yhdistäminen esim. verkkolehdeksi22.1
Mediakasvatus21.3
Ne koulutukset, joita tarvitaan koulu tvt-välineiden käyttöön19.1
Mobiilioppiminen19.1
Sähköinen koe ja sähköinen tehtävänanto/kirja/kotitehtävä17.6
Älytaulu16.2
Somen hyödyntäminen monipuolisesti opetuksessa16.2
Oman aineen sähköisten opetusmateriaalien luominen15.4
Blogien tehokas käyttö opetuksessa ja tutkintoprosesseissa11.0
Pudokkaiden tukeminen tvt:n avulla10.3
Henkilökohtaiset oppimisympäristöt8.8
Excel8.8
Omaan aineeseen valmiit materiaalit8.8
Ihan perustaidoissani puutteita: Fronter8.1
Tieto- ja viestintätekniikan käytön didaktiikka8.1
Ohjelmointi7.4
Smartboard6.6
Tvt -osaamisen johtaminen6.6
Oppilaiden matkapuhelinten sujuva käyttö luokkahuoneessa6.6
Oppimisohjelmien laatiminen5.9
Google Driven käyttö opetuksessa5.9
Animaatioiden tekeminen5.9
Konkreettiset tavat hyödyntää tabletteja opetuksessa kielten opetuksessa5.1
Tvt englannin opetuksessa5.1
Oppimateriaalin tuottaminen/ Verkkopedagogiikka5.1
Erityisopetus ja tvt5.1
Eriyttäminen TVT:tä hyödyntäen5.1
Koodaus5.1