Suomi toisena kielenä (S2), 2016

« Back

ICT-skills

Skill survey has been answered by 70 respondents.

Hint: click the name of a skill section to see which questions make up the section.

Skills compared to other respondents

Vertailujoukkona käytetään kaikkia osaamiskartoituksen täyttäneitä vastaajia.

Top skills
Slightly above the averageAbove the average
Information society skills and media education1744
Digital communication2433
Information retrieval and management1441
Information security and privacy policy4013
Digital contents and learning environments2923
Pedagogical use of presentation equipment2621
Basic computer skills2621
Audio, video and images2124
Mobile devices1917
Video-assisted teaching729
Programming13
Needs for improvement
Slightly below the averageBelow the average
Programming930
Video-assisted teaching2329
Pedagogical use of presentation equipment2911
Mobile devices2019
Audio, video and images2113
Digital communication239
Information security and privacy policy1713
Basic computer skills1613
Digital contents and learning environments1411
Information retrieval and management174
Information society skills and media education106

Training interests

Below are the skill sections that the teachers are interested to receive training on. Click the title of a section to see the skill levels of the respondents.

Suomi toisena kielenä (S2)
Digital contents and learning environments88.6
Information society skills and media education80.0
Audio, video and images71.4
Digital communication70.0
Information retrieval and management68.6
Mobile devices60.0
Pedagogical use of presentation equipment52.9
Basic computer skills42.9
Information security and privacy policy41.4
Programming34.3
Video-assisted teaching27.1

Other training interests

Below are the most popular user-inserted training needs.

Suomi toisena kielenä (S2)
Oman aineen opetus ja tvt68.6
Mediakasvatus55.7
Tekstin, äänen ja kuvan yhdistäminen esim. verkkolehdeksi54.3
Using a tablet in teaching51.4
Oman koulun laitteiden monipuolinen käyttäminen48.6
Oppilaiden aktivoiminen ja pedagogiikka47.1
Pelien käyttö opetuksessa45.7
Oman aineen sähköisten opetusmateriaalien luominen32.9
Digitaalinen videoeditointi31.4
Pedagogical social usage of tablets30.0
Oppilaiden omien älypuhelimien/tablettien hyötykäyttö opetuksessa30.0
Blogien tehokas käyttö opetuksessa ja tutkintoprosesseissa30.0
Photo manipulation28.6
Oman koulun ohjelmien monipuolinen käyttäminen27.1
Somen hyödyntäminen monipuolisesti opetuksessa24.3
Mobiililaitteet ja tulevaisuuden oppiminen (oppilaiden uudenlaiset tavat oppia)24.3
Älytaulu22.9
Ne koulutukset, joita tarvitaan koulu tvt-välineiden käyttöön21.4
Sähköinen koe ja sähköinen tehtävänanto/kirja/kotitehtävä18.6
Sähköinen alusta ja sen monipuolinen käyttö17.1
Oman aineen (AI, S2) sähköiset materiaalit.15.7
Konkreettiset tavat hyödyntää tabletteja kielten opetuksessa12.9
Ihan perustaidoissani puutteita: Fronter12.9
Smartboard12.9
Koulun tvt-kehittäminen12.9
Mobiilioppiminen12.9
Konkreettiset tavat hyödyntää tabletteja opetuksessa kielten opetuksessa11.4
Tvt englannin opetuksessa11.4
Omaan aineeseen valmiit materiaalit11.4
Tieto- ja viestintätekniikan käytön didaktiikka10.0
Vuorovaikutteinen sarjakuva internetissä8.6
Oppimateriaalin tuottaminen/ Verkkopedagogiikka8.6
Oppimisohjelmien laatiminen7.1
Tvt:n perustaidot7.1
Pudokkaiden tukeminen tvt:n avulla5.7
Oppilaiden matkapuhelinten sujuva käyttö luokkahuoneessa5.7
Eriyttäminen TVT:tä hyödyntäen5.7