ICT-skills
Skill survey has been answered by 135 respondents.
Hint: click the name of a skill section to see which questions make up the section.
Skills compared to other respondents
Vertailujoukkona käytetään kaikkia osaamiskartoituksen täyttäneitä vastaajia.
Slightly above the average | Above the average | |
---|---|---|
Basic computer skills | 34 | 26 |
Digital contents and learning environments | 27 | 22 |
Mobile devices | 24 | 23 |
Information society skills and media education | 16 | 30 |
Information retrieval and management | 12 | 34 |
Digital communication | 26 | 19 |
Pedagogical use of presentation equipment | 19 | 25 |
Audio, video and images | 22 | 19 |
Video-assisted teaching | 20 | 17 |
Information security and privacy policy | 16 | 20 |
Programming | 2 | 7 |
Slightly below the average | Below the average | |
---|---|---|
Programming | 88 | 0 |
Video-assisted teaching | 21 | 33 |
Information security and privacy policy | 28 | 16 |
Digital communication | 26 | 16 |
Pedagogical use of presentation equipment | 16 | 22 |
Mobile devices | 20 | 18 |
Audio, video and images | 16 | 21 |
Information society skills and media education | 16 | 20 |
Information retrieval and management | 18 | 15 |
Basic computer skills | 12 | 19 |
Digital contents and learning environments | 13 | 12 |
Training interests
Below are the skill sections that the teachers are interested to receive training on. Click the title of a section to see the skill levels of the respondents.
Other training interests
Below are the most popular user-inserted training needs.
Geography | |
---|---|
Oman aineen opetus ja tvt | 62.2 |
Using a tablet in teaching | 49.6 |
Oman aineen sähköisten opetusmateriaalien luominen | 40.0 |
Oppilaiden omien älypuhelimien/tablettien hyötykäyttö opetuksessa | 38.5 |
Oman koulun laitteiden monipuolinen käyttäminen | 37.8 |
Pelien käyttö opetuksessa | 37.0 |
Oppilaiden aktivoiminen ja pedagogiikka | 35.6 |
Photo manipulation | 28.9 |
Oman alanai =BI&GE materiaalit? Mitä tarjolla+ Mistä löytyy? | 28.1 |
Sähköinen alusta ja sen monipuolinen käyttö | 28.1 |
Pedagogical social usage of tablets | 23.0 |
Digitaalinen videoeditointi | 21.5 |
Tekstin, äänen ja kuvan yhdistäminen esim. verkkolehdeksi | 19.3 |
Älytaulu | 18.5 |
Ne koulutukset, joita tarvitaan koulu tvt-välineiden käyttöön | 17.0 |
Oman koulun ohjelmien monipuolinen käyttäminen | 14.1 |
Blogien tehokas käyttö opetuksessa ja tutkintoprosesseissa | 14.1 |
Sähköinen koe ja sähköinen tehtävänanto/kirja/kotitehtävä | 13.3 |
Smartboard | 12.6 |
Somen hyödyntäminen monipuolisesti opetuksessa | 12.6 |
Mobiililaitteet ja tulevaisuuden oppiminen (oppilaiden uudenlaiset tavat oppia) | 11.9 |
Ihan perustaidoissani puutteita: Fronter | 10.4 |
Mediakasvatus | 10.4 |
Koulun tvt-kehittäminen | 8.9 |
Tieto- ja viestintätekniikan käytön didaktiikka | 8.9 |
Mobiilioppiminen | 8.1 |
Omaan aineeseen valmiit materiaalit | 7.4 |
Word? ym perusohjelmat haltuun | 6.7 |
Oppimisohjelmien laatiminen | 6.7 |
Henkilökohtaiset oppimisympäristöt | 5.9 |
Pudokkaiden tukeminen tvt:n avulla | 5.2 |
Google Driven käyttö opetuksessa | 5.2 |
Animaatioiden tekeminen | 5.2 |
Eriyttäminen TVT:tä hyödyntäen | 5.2 |
Kartta/paikkatieto-ohjelmat | 5.2 |