Physical education, 2014

« Back

ICT-skills

Skill survey has been answered by 125 respondents.

Hint: click the name of a skill section to see which questions make up the section.

Skills compared to other respondents

Vertailujoukkona käytetään kaikkia osaamiskartoituksen täyttäneitä vastaajia.

Top skills
Slightly above the averageAbove the average
Mobile devices2026
Audio, video and images2621
Digital communication2318
Basic computer skills2417
Digital contents and learning environments1814
Video-assisted teaching2211
Information society skills and media education1515
Information retrieval and management1018
Pedagogical use of presentation equipment1313
Information security and privacy policy200
Needs for improvement
Slightly below the averageBelow the average
Information security and privacy policy3819
Pedagogical use of presentation equipment2234
Video-assisted teaching1833
Digital contents and learning environments2325
Basic computer skills2417
Audio, video and images1821
Information society skills and media education1820
Information retrieval and management1421
Digital communication1421
Mobile devices1814

Training interests

Below are the skill sections that the teachers are interested to receive training on. Click the title of a section to see the skill levels of the respondents.

Physical education
Digital contents and learning environments77.6
Digital communication70.4
Mobile devices66.4
Audio, video and images66.4
Pedagogical use of presentation equipment60.8
Information society skills and media education56.0
Information retrieval and management55.2
Basic computer skills52.0
Information security and privacy policy47.2
Video-assisted teaching41.6

Other training interests

Below are the most popular user-inserted training needs.

Physical education
Using a tablet in teaching53.6
Oman aineen opetus ja tvt51.2
Oman koulun laitteiden monipuolinen käyttäminen41.6
Oppilaiden omien älypuhelimien/tablettien hyötykäyttö opetuksessa39.2
Oppilaiden aktivoiminen ja pedagogiikka36.0
Älytaulu24.0
Oman koulun ohjelmien monipuolinen käyttäminen20.8
Pelien käyttö opetuksessa20.8
Pedagogical social usage of tablets17.6
Photo manipulation16.0
Digitaalinen videoeditointi16.0
Mediakasvatus15.2
Oman aineen sähköisten opetusmateriaalien luominen15.2
Ne koulutukset, joita tarvitaan koulu tvt-välineiden käyttöön14.4
Smartboard12.8
Somen hyödyntäminen monipuolisesti opetuksessa12.0
Blogien tehokas käyttö opetuksessa ja tutkintoprosesseissa11.2
Sähköinen alusta ja sen monipuolinen käyttö9.6
Tekstin, äänen ja kuvan yhdistäminen esim. verkkolehdeksi8.8
Ihan perustaidoissani puutteita: Fronter7.2
Mobiilioppiminen7.2
Koulun tvt-kehittäminen6.4