Mathematics, 2015

« Back

ICT-skills

Skill survey has been answered by 412 respondents.

Hint: click the name of a skill section to see which questions make up the section.

Skills compared to other respondents

Vertailujoukkona käytetään kaikkia osaamiskartoituksen täyttäneitä vastaajia.

Top skills
Slightly above the averageAbove the average
Basic computer skills2146
Pedagogical use of presentation equipment3127
Information security and privacy policy2134
Video-assisted teaching2329
Audio, video and images2030
Digital communication3019
Digital contents and learning environments2225
Information retrieval and management1331
Mobile devices2419
Information society skills and media education1821
Programming138
Needs for improvement
Slightly below the averageBelow the average
Programming500
Information society skills and media education1922
Mobile devices2219
Video-assisted teaching1225
Digital communication2214
Information retrieval and management2112
Information security and privacy policy2210
Pedagogical use of presentation equipment1415
Digital contents and learning environments1416
Audio, video and images1811
Basic computer skills126

Training interests

Below are the skill sections that the teachers are interested to receive training on. Click the title of a section to see the skill levels of the respondents.

Mathematics
Digital contents and learning environments79.6
Programming59.2
Mobile devices58.3
Digital communication58.3
Information retrieval and management53.2
Audio, video and images53.2
Information security and privacy policy46.1
Pedagogical use of presentation equipment42.5
Information society skills and media education39.3
Video-assisted teaching32.5
Basic computer skills32.0

Other training interests

Below are the most popular user-inserted training needs.

Mathematics
Oman aineen opetus ja tvt65.8
Using a tablet in teaching45.1
Oppilaiden aktivoiminen ja pedagogiikka40.3
Oman koulun laitteiden monipuolinen käyttäminen33.7
Pelien käyttö opetuksessa33.7
Oppilaiden omien älypuhelimien/tablettien hyötykäyttö opetuksessa32.3
Oman aineen sähköisten opetusmateriaalien luominen30.6
Pedagogical social usage of tablets20.1
Sähköinen alusta ja sen monipuolinen käyttö19.9
Oman koulun ohjelmien monipuolinen käyttäminen16.5
Photo manipulation15.5
Digitaalinen videoeditointi14.6
Koulun tvt-kehittäminen13.8
Älytaulu13.6
Ne koulutukset, joita tarvitaan koulu tvt-välineiden käyttöön12.6
Tekstin, äänen ja kuvan yhdistäminen esim. verkkolehdeksi11.2
Sähköinen koe ja sähköinen tehtävänanto/kirja/kotitehtävä10.0
Smartboard9.2
Matematiikka ohjelmia esim.geogebra9.2
Blogien tehokas käyttö opetuksessa ja tutkintoprosesseissa8.7
Mediakasvatus8.5
Somen hyödyntäminen monipuolisesti opetuksessa8.5
Mobiilioppiminen7.5
Mobiililaitteet ja tulevaisuuden oppiminen (oppilaiden uudenlaiset tavat oppia)7.5
Pudokkaiden tukeminen tvt:n avulla7.3
Tieto- ja viestintätekniikan käytön didaktiikka6.3
Ohjelmointi6.1
Mobiililaitteiden ja tablettien käyttö yläkoulun matematiikassa5.3
GeoGebran hyödyntäminen yläkoulussa5.1
Omaan aineeseen valmiit materiaalit5.1