History, 2015

« Back

ICT-skills

Skill survey has been answered by 149 respondents.

Hint: click the name of a skill section to see which questions make up the section.

Skills compared to other respondents

Vertailujoukkona käytetään kaikkia osaamiskartoituksen täyttäneitä vastaajia.

Top skills
Slightly above the averageAbove the average
Information society skills and media education2444
Pedagogical use of presentation equipment2227
Information security and privacy policy2325
Mobile devices2721
Digital communication2522
Basic computer skills2521
Information retrieval and management1332
Digital contents and learning environments2319
Video-assisted teaching2318
Audio, video and images1719
Programming18
Needs for improvement
Slightly below the averageBelow the average
Programming870
Audio, video and images1828
Video-assisted teaching1531
Digital communication2317
Digital contents and learning environments1917
Basic computer skills1918
Information security and privacy policy2116
Mobile devices2213
Pedagogical use of presentation equipment1714
Information retrieval and management1811
Information society skills and media education95

Training interests

Below are the skill sections that the teachers are interested to receive training on. Click the title of a section to see the skill levels of the respondents.

History
Digital contents and learning environments85.9
Digital communication77.9
Information society skills and media education75.2
Information retrieval and management69.1
Mobile devices61.7
Audio, video and images61.7
Pedagogical use of presentation equipment57.7
Basic computer skills50.3
Information security and privacy policy47.0
Video-assisted teaching40.9
Programming30.9

Other training interests

Below are the most popular user-inserted training needs.

History
Oman aineen opetus ja tvt71.1
Using a tablet in teaching51.0
Oman koulun laitteiden monipuolinen käyttäminen48.3
Oppilaiden aktivoiminen ja pedagogiikka48.3
Oman aineen sähköisten opetusmateriaalien luominen36.2
Oppilaiden omien älypuhelimien/tablettien hyötykäyttö opetuksessa30.2
Pelien käyttö opetuksessa28.9
Mediakasvatus25.5
Pedagogical social usage of tablets22.1
Sähköinen alusta ja sen monipuolinen käyttö21.5
Photo manipulation18.8
Ne koulutukset, joita tarvitaan koulu tvt-välineiden käyttöön18.1
Tekstin, äänen ja kuvan yhdistäminen esim. verkkolehdeksi18.1
Oman koulun ohjelmien monipuolinen käyttäminen14.8
Digitaalinen videoeditointi14.8
Älytaulu14.8
Somen hyödyntäminen monipuolisesti opetuksessa13.4
Ihan perustaidoissani puutteita: Fronter12.1
Blogien tehokas käyttö opetuksessa ja tutkintoprosesseissa12.1
Koulun tvt-kehittäminen9.4
Smartboard8.7
Sähköinen koe ja sähköinen tehtävänanto/kirja/kotitehtävä8.7
Mobiilioppiminen8.1
Tieto- ja viestintätekniikan käytön didaktiikka7.4
Mobiililaitteet ja tulevaisuuden oppiminen (oppilaiden uudenlaiset tavat oppia)6.0
Pudokkaiden tukeminen tvt:n avulla5.4