Tietotekniikka, 2015

« Back

ICT-skills

Skill survey has been answered by 119 respondents.

Hint: click the name of a skill section to see which questions make up the section.

Skills compared to other respondents

Vertailujoukkona käytetään kaikkia osaamiskartoituksen täyttäneitä vastaajia.

Top skills
Slightly above the averageAbove the average
Basic computer skills888
Audio, video and images1969
Information security and privacy policy2266
Video-assisted teaching2261
Programming080
Pedagogical use of presentation equipment3543
Digital communication3641
Digital contents and learning environments2450
Information retrieval and management1653
Information society skills and media education2239
Mobile devices2830
Needs for improvement
Slightly below the averageBelow the average
Mobile devices206
Information society skills and media education166
Digital communication113
Programming130
Pedagogical use of presentation equipment84
Information retrieval and management93
Video-assisted teaching56
Digital contents and learning environments62
Information security and privacy policy60
Audio, video and images20

Training interests

Below are the skill sections that the teachers are interested to receive training on. Click the title of a section to see the skill levels of the respondents.

Tietotekniikka
Digital contents and learning environments80.7
Programming75.6
Information security and privacy policy62.2
Audio, video and images62.2
Mobile devices62.2
Digital communication61.3
Information retrieval and management58.0
Information society skills and media education52.1
Video-assisted teaching42.9
Pedagogical use of presentation equipment33.6
Basic computer skills18.5

Other training interests

Below are the most popular user-inserted training needs.

Tietotekniikka
Oman aineen opetus ja tvt58.0
Pelien käyttö opetuksessa41.2
Using a tablet in teaching40.3
Oppilaiden aktivoiminen ja pedagogiikka38.7
Koulun tvt-kehittäminen36.1
Oppilaiden omien älypuhelimien/tablettien hyötykäyttö opetuksessa32.8
Digitaalinen videoeditointi29.4
Photo manipulation28.6
Sähköinen alusta ja sen monipuolinen käyttö25.2
Oman aineen sähköisten opetusmateriaalien luominen25.2
Oman koulun laitteiden monipuolinen käyttäminen21.0
Pedagogical social usage of tablets18.5
Mediakasvatus16.8
Somen hyödyntäminen monipuolisesti opetuksessa16.0
Älytaulu14.3
Blogien tehokas käyttö opetuksessa ja tutkintoprosesseissa13.4
Oppimisohjelmien laatiminen12.6
Sähköinen koe ja sähköinen tehtävänanto/kirja/kotitehtävä12.6
Ne koulutukset, joita tarvitaan koulu tvt-välineiden käyttöön11.8
Tekstin, äänen ja kuvan yhdistäminen esim. verkkolehdeksi11.8
Mobiilioppiminen11.8
Pudokkaiden tukeminen tvt:n avulla10.9
Mobiililaitteet ja tulevaisuuden oppiminen (oppilaiden uudenlaiset tavat oppia)10.9
Koodaus10.9
Smartboard10.1
Oman koulun ohjelmien monipuolinen käyttäminen10.1
Tieto- ja viestintätekniikan käytön didaktiikka10.1
Ohjelmointi10.1
Mobiililaitteiden ja tablettien käyttö yläkoulun matematiikassa8.4
Matematiikka ohjelmia esim.geogebra8.4
Mobiiliohjelmointi8.4
GeoGebran hyödyntäminen yläkoulussa7.6
Office 365/OneNote7.6
Oppimateriaalin tuottaminen/ Verkkopedagogiikka6.7
3D tulostus6.7
Henkilökohtaiset oppimisympäristöt5.9
Omaan aineeseen valmiit materiaalit5.9
Animaatioiden tekeminen5.9
Vuorovaikutteinen sarjakuva internetissä5.0
Android ohjelmointi5.0
Blender ohjelmointi5.0
Teknologia ja fysiikka5.0
Oppilaiden matkapuhelinten sujuva käyttö luokkahuoneessa5.0