Elämänkatsomustieto, 2016

« Back

ICT-skills

Skill survey has been answered by 60 respondents.

Hint: click the name of a skill section to see which questions make up the section.

Skills compared to other respondents

Vertailujoukkona käytetään kaikkia osaamiskartoituksen täyttäneitä vastaajia.

Top skills
Slightly above the averageAbove the average
Digital communication3033
Information society skills and media education1348
Pedagogical use of presentation equipment2528
Digital contents and learning environments2328
Information retrieval and management745
Mobile devices1232
Basic computer skills2222
Information security and privacy policy2512
Audio, video and images1719
Video-assisted teaching529
Programming212
Needs for improvement
Slightly below the averageBelow the average
Programming800
Video-assisted teaching1736
Information security and privacy policy1822
Audio, video and images2019
Pedagogical use of presentation equipment1713
Information retrieval and management253
Digital communication1213
Digital contents and learning environments223
Basic computer skills1212
Mobile devices717
Information society skills and media education1210

Training interests

Below are the skill sections that the teachers are interested to receive training on. Click the title of a section to see the skill levels of the respondents.

Elämänkatsomustieto
Digital contents and learning environments86.7
Mobile devices76.7
Digital communication75.0
Information retrieval and management71.7
Audio, video and images70.0
Information society skills and media education66.7
Pedagogical use of presentation equipment61.7
Information security and privacy policy48.3
Basic computer skills46.7
Video-assisted teaching40.0
Programming28.3

Other training interests

Below are the most popular user-inserted training needs.

Elämänkatsomustieto
Oman aineen opetus ja tvt61.7
Using a tablet in teaching58.3
Oppilaiden aktivoiminen ja pedagogiikka50.0
Oppilaiden omien älypuhelimien/tablettien hyötykäyttö opetuksessa43.3
Oman koulun laitteiden monipuolinen käyttäminen40.0
Pedagogical social usage of tablets33.3
Pelien käyttö opetuksessa33.3
Oman aineen sähköisten opetusmateriaalien luominen31.7
Mediakasvatus26.7
Oman koulun ohjelmien monipuolinen käyttäminen25.0
Tekstin, äänen ja kuvan yhdistäminen esim. verkkolehdeksi25.0
Somen hyödyntäminen monipuolisesti opetuksessa25.0
Mobiililaitteet ja tulevaisuuden oppiminen (oppilaiden uudenlaiset tavat oppia)25.0
Sähköinen koe ja sähköinen tehtävänanto/kirja/kotitehtävä23.3
Ne koulutukset, joita tarvitaan koulu tvt-välineiden käyttöön21.7
Älytaulu20.0
Blogien tehokas käyttö opetuksessa ja tutkintoprosesseissa20.0
Mobiilioppiminen16.7
Digitaalinen videoeditointi15.0
Sähköinen alusta ja sen monipuolinen käyttö15.0
Pudokkaiden tukeminen tvt:n avulla15.0
Ihan perustaidoissani puutteita: Fronter13.3
Koulun tvt-kehittäminen13.3
Tieto- ja viestintätekniikan käytön didaktiikka13.3
Omaan aineeseen valmiit materiaalit13.3
Smartboard11.7
Photo manipulation11.7
Konkreettiset tavat hyödyntää tabletteja opetuksessa kielten opetuksessa8.3
Word? ym perusohjelmat haltuun8.3
Konkreettiset tavat hyödyntää tabletteja kielten opetuksessa6.7
Tvt englannin opetuksessa6.7
Ohjelmointi6.7
Oppimisohjelmien laatiminen6.7
Oppilaiden matkapuhelinten sujuva käyttö luokkahuoneessa6.7
Koodaus6.7
Vuorovaikutteinen sarjakuva internetissä5.0
Tvt:n perustaidot5.0
Henkilökohtaiset oppimisympäristöt5.0
Animaatioiden tekeminen5.0
Eriyttäminen TVT:tä hyödyntäen5.0