Mathematics, 2013

« Back

ICT-skills

Skill survey has been answered by 455 respondents.

Vanhan osaamiskartoituksen on täyttänyt 34 vastaajaa. Katso vanha osaamisraportti.

Hint: click the name of a skill section to see which questions make up the section.

Skills compared to other respondents

Vertailujoukkona käytetään kaikkia osaamiskartoituksen täyttäneitä vastaajia.

Top skills
Slightly above the averageAbove the average
Basic computer skills2050
Mobile devices2629
Video-assisted teaching2031
Pedagogical use of presentation equipment2624
Digital contents and learning environments2030
Audio, video and images1732
Digital communication2323
Information society skills and media education1920
Information retrieval and management1324
Information security and privacy policy280
Needs for improvement
Slightly below the averageBelow the average
Information security and privacy policy3810
Information society skills and media education1721
Mobile devices2117
Audio, video and images2214
Video-assisted teaching350
Digital contents and learning environments1716
Information retrieval and management2013
Digital communication1616
Pedagogical use of presentation equipment1510
Basic computer skills126

Training interests

Below are the skill sections that the teachers are interested to receive training on. Click the title of a section to see the skill levels of the respondents.

Mathematics
Digital contents and learning environments79.3
Digital communication62.6
Mobile devices56.9
Pedagogical use of presentation equipment53.8
Information security and privacy policy51.2
Audio, video and images47.3
Information society skills and media education45.5
Information retrieval and management44.4
Video-assisted teaching33.6
Basic computer skills31.6

Other training interests

Below are the most popular user-inserted training needs.

Mathematics
Oman aineen opetus ja tvt51.0
Oppilaiden aktivoiminen ja pedagogiikka37.8
Oman koulun laitteiden monipuolinen käyttäminen36.3
Using a tablet in teaching35.2
Oppilaiden omien älypuhelimien/tablettien hyötykäyttö opetuksessa23.7
Smartboard19.3
Älytaulu18.5
Pedagogical social usage of tablets17.6
Oman koulun ohjelmien monipuolinen käyttäminen15.8
Pelien käyttö opetuksessa13.2
Photo manipulation11.2
Koulun tvt-kehittäminen10.8
Digitaalinen videoeditointi8.6
Mediakasvatus7.5
Ne koulutukset, joita tarvitaan koulu tvt-välineiden käyttöön7.5
Blogien tehokas käyttö opetuksessa ja tutkintoprosesseissa6.2
Sähköinen alusta ja sen monipuolinen käyttö5.9