English, 2015

« Back

ICT-skills

Skill survey has been answered by 322 respondents.

Hint: click the name of a skill section to see which questions make up the section.

Skills compared to other respondents

Vertailujoukkona käytetään kaikkia osaamiskartoituksen täyttäneitä vastaajia.

Top skills
Slightly above the averageAbove the average
Pedagogical use of presentation equipment2225
Digital contents and learning environments2124
Digital communication2318
Information security and privacy policy1623
Video-assisted teaching2117
Mobile devices1619
Information retrieval and management1022
Information society skills and media education1516
Audio, video and images1812
Basic computer skills1612
Programming13
Needs for improvement
Slightly below the averageBelow the average
Programming920
Audio, video and images2629
Basic computer skills2231
Video-assisted teaching1538
Information retrieval and management2920
Information society skills and media education2028
Information security and privacy policy3015
Mobile devices2222
Digital communication2518
Pedagogical use of presentation equipment239
Digital contents and learning environments1414

Training interests

Below are the skill sections that the teachers are interested to receive training on. Click the title of a section to see the skill levels of the respondents.

English
Digital contents and learning environments88.8
Digital communication76.1
Mobile devices70.8
Audio, video and images66.1
Information retrieval and management63.0
Pedagogical use of presentation equipment58.4
Information society skills and media education55.3
Basic computer skills50.6
Information security and privacy policy45.7
Video-assisted teaching34.8
Programming27.0

Other training interests

Below are the most popular user-inserted training needs.

English
Oman aineen opetus ja tvt71.4
Tvt englannin opetuksessa67.7
Using a tablet in teaching59.3
Oppilaiden aktivoiminen ja pedagogiikka53.1
Oman koulun laitteiden monipuolinen käyttäminen50.3
Konkreettiset tavat hyödyntää tabletteja kielten opetuksessa46.9
Oppilaiden omien älypuhelimien/tablettien hyötykäyttö opetuksessa46.3
Pelien käyttö opetuksessa37.6
Oman aineen sähköisten opetusmateriaalien luominen34.8
Sähköinen alusta ja sen monipuolinen käyttö29.2
Konkreettiset tavat hyödyntää tabletteja opetuksessa kielten opetuksessa28.9
Pedagogical social usage of tablets27.6
Ne koulutukset, joita tarvitaan koulu tvt-välineiden käyttöön23.9
Oman koulun ohjelmien monipuolinen käyttäminen23.6
Älytaulu23.6
Tekstin, äänen ja kuvan yhdistäminen esim. verkkolehdeksi22.7
Somen hyödyntäminen monipuolisesti opetuksessa20.8
Mediakasvatus19.3
Sähköinen koe ja sähköinen tehtävänanto/kirja/kotitehtävä18.6
Smartboard17.7
Photo manipulation17.7
Digitaalinen videoeditointi16.5
Mobiililaitteet ja tulevaisuuden oppiminen (oppilaiden uudenlaiset tavat oppia)16.5
Blogien tehokas käyttö opetuksessa ja tutkintoprosesseissa13.7
Mobiilioppiminen11.8
Omaan aineeseen valmiit materiaalit11.5
Pudokkaiden tukeminen tvt:n avulla10.9
Tieto- ja viestintätekniikan käytön didaktiikka9.9
Ihan perustaidoissani puutteita: Fronter9.6
Henkilökohtaiset oppimisympäristöt9.3
Kieltenopetuksen valmiita materiaaleja verkossa8.1
Word? ym perusohjelmat haltuun7.1
Koulun tvt-kehittäminen7.1
Vuorovaikutteinen sarjakuva internetissä6.2
Oppimisohjelmien laatiminen6.2
Sähköiset yo kokeet6.2