French, 2014

« Back

ICT-skills

Skill survey has been answered by 79 respondents.

Hint: click the name of a skill section to see which questions make up the section.

Skills compared to other respondents

Vertailujoukkona käytetään kaikkia osaamiskartoituksen täyttäneitä vastaajia.

Top skills
Slightly above the averageAbove the average
Pedagogical use of presentation equipment3230
Video-assisted teaching2423
Mobile devices2220
Digital contents and learning environments1922
Digital communication1420
Information society skills and media education1815
Audio, video and images1911
Basic computer skills1511
Information retrieval and management913
Information security and privacy policy160
Needs for improvement
Slightly below the averageBelow the average
Basic computer skills3725
Information security and privacy policy3425
Information retrieval and management3423
Audio, video and images2329
Digital contents and learning environments2523
Information society skills and media education2223
Video-assisted teaching932
Digital communication2216
Mobile devices2215
Pedagogical use of presentation equipment1310

Training interests

Below are the skill sections that the teachers are interested to receive training on. Click the title of a section to see the skill levels of the respondents.

French
Digital contents and learning environments82.3
Digital communication73.4
Mobile devices72.2
Audio, video and images60.8
Pedagogical use of presentation equipment59.5
Information retrieval and management53.2
Information security and privacy policy51.9
Information society skills and media education51.9
Basic computer skills44.3
Video-assisted teaching32.9

Other training interests

Below are the most popular user-inserted training needs.

French
Oman aineen opetus ja tvt68.4
Oppilaiden aktivoiminen ja pedagogiikka60.8
Using a tablet in teaching60.8
Oman koulun laitteiden monipuolinen käyttäminen50.6
Oppilaiden omien älypuhelimien/tablettien hyötykäyttö opetuksessa50.6
Konkreettiset tavat hyödyntää tabletteja kielten opetuksessa44.3
Pelien käyttö opetuksessa32.9
Tvt englannin opetuksessa27.8
Smartboard26.6
Oman koulun ohjelmien monipuolinen käyttäminen25.3
Älytaulu25.3
Pedagogical social usage of tablets22.8
Konkreettiset tavat hyödyntää tabletteja opetuksessa kielten opetuksessa19.0
Digitaalinen videoeditointi16.5
Tekstin, äänen ja kuvan yhdistäminen esim. verkkolehdeksi16.5
Sähköinen alusta ja sen monipuolinen käyttö16.5
Blogien tehokas käyttö opetuksessa ja tutkintoprosesseissa15.2
Oman aineen sähköisten opetusmateriaalien luominen15.2
Photo manipulation13.9
Somen hyödyntäminen monipuolisesti opetuksessa12.7
Ihan perustaidoissani puutteita: Fronter11.4
Mediakasvatus11.4
Mobiililaitteet ja tulevaisuuden oppiminen (oppilaiden uudenlaiset tavat oppia)11.4
Pudokkaiden tukeminen tvt:n avulla10.1
Sähköiset yo kokeet10.1
Ne koulutukset, joita tarvitaan koulu tvt-välineiden käyttöön8.9
Vuorovaikutteinen sarjakuva internetissä8.9
Mobiilioppiminen8.9
Omaan aineeseen valmiit materiaalit8.9
Word? ym perusohjelmat haltuun7.6
Tieto- ja viestintätekniikan käytön didaktiikka7.6
Sähköinen koe ja sähköinen tehtävänanto/kirja/kotitehtävä7.6
Koulun tvt-kehittäminen5.1
Digitala studentprov5.1