Opinto-ohjaaja, 1.1.2019-9.11.2019

« Takaisin

Asennoituminen

Alla näet, mistä kysymyksistä osa-alue Asennoituminen muodostuu.

Vinkki: kysymystä klikkaamalla saat näkyviin yksittäisen kysymyksen jakauman ja vastausvaihtoehdot.

* = Kysymyksen vaikutus tasoon on käänteinen.

Positiivisia vastauksia
1.1.2019-9.11.2019Vuosi 2020Vuosi 2019Vuosi 2018Vuosi 2017Vuosi 2016Vuosi 2015Vuosi 2014Vuosi 2013Vuosi 2012
Rakennan opetukseni oppikirjan mukaan. *
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
24 %
23 %
30 %
23 %
17 %
TVT:n avulla oppijat pystyvät käsittelemään opetettavaa ilmiötä monipuolisesti.
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
91 %
91 %
87 %
Jatkuva uuden tekniikan tuominen opetukseen on kuormittavaa. *
52 %
65 %
54 %
64 %
56 %
40 %
44 %
40 %
41 %
33 %
TVT:n käyttö sopii opetustyyliini.
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
86 %
75 %
85 %
81 %
86 %
Tieto- ja viestintätekniikan (TVT) hyödyntäminen opetussuunnitelman mukaisesti on vaikeaa. *
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
14 %
9.4 %
18 %
17 %
14 %
Seuraan sosiaalisen median verkostoja oppiakseni uutta.
79 %
52 %
76 %
67 %
72 %
68 %
58 %
53 %
47 %
0 %
Rakennan opetukseni oppikirjan / aihealueen käsikirjan mukaan. *
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
antaa oppilaille mahdollisuuden käyttää parempia tietolähteitä
79 %
83 %
81 %
85 %
85 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
heikentää oppilaiden kirjoitustaitoa *
45 %
52 %
45 %
48 %
50 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
auttaa oppilaita yhdistelemään ja käsittelemään tietoa tehokkaammin
69 %
70 %
73 %
65 %
70 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
vähentää oppilaiden yhteistyötä muiden oppilaiden kanssa *
19 %
8.7 %
14 %
16 %
14 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
auttaa oppilaita viestimään tehokkaammin toisten kanssa
43 %
52 %
46 %
53 %
49 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
vähentää oppilaiden mielenkiintoa opiskelua kohtaan *
12 %
4.3 %
11 %
8.8 %
3.7 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
vähentää oppilaiden välistä henkilökohtaista viestintää *
17 %
26 %
17 %
26 %
22 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
auttaa oppilaita kehittämään taitojaan suunnitella ja ohjata omaa työskentelyään
46 %
35 %
52 %
52 %
52 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
heikentää oppilaiden lasku- ja arviointitaitoa *
14 %
8.7 %
14 %
16 %
11 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
parantaa oppilaiden opintosuorituksia
19 %
4.3 %
21 %
22 %
22 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
Osa-alueen Asennoituminen jakauma
1.1.2019-9.11.2019Vuosi 2020Vuosi 2019Vuosi 2018Vuosi 2017Vuosi 2016Vuosi 2015Vuosi 2014Vuosi 2013Vuosi 2012
Taso
0-1
4031240112
Taso
1-2
24352127201624201615
Taso
2-3
64616762675458586458
Taso
3-4
8499112619211925