Speciallärare, 1.1.2018-26.6.2019

« Takaisin

Asennoituminen

Alla näet, mistä kysymyksistä osa-alue Asennoituminen muodostuu.

Vinkki: kysymystä klikkaamalla saat näkyviin yksittäisen kysymyksen jakauman ja vastausvaihtoehdot.

* = Kysymyksen vaikutus tasoon on käänteinen.

Positiivisia vastauksia
1.1.2018-26.6.2019Vuosi 2019Vuosi 2018Vuosi 2017Vuosi 2016Vuosi 2015Vuosi 2014Vuosi 2013Vuosi 2012
Rakennan opetukseni oppikirjan mukaan. *
0 %
0 %
0 %
0 %
39 %
41 %
44 %
42 %
39 %
TVT:n avulla oppijat pystyvät käsittelemään opetettavaa ilmiötä monipuolisesti.
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
89 %
90 %
80 %
Jatkuva uuden tekniikan tuominen opetukseen on kuormittavaa. *
64 %
62 %
64 %
61 %
40 %
40 %
41 %
34 %
32 %
TVT:n käyttö sopii opetustyyliini.
0 %
0 %
0 %
0 %
72 %
73 %
76 %
75 %
81 %
Tieto- ja viestintätekniikan (TVT) hyödyntäminen opetussuunnitelman mukaisesti on vaikeaa. *
0 %
0 %
0 %
0 %
26 %
26 %
29 %
25 %
16 %
Seuraan sosiaalisen median verkostoja oppiakseni uutta.
67 %
66 %
67 %
65 %
58 %
56 %
50 %
35 %
0 %
Rakennan opetukseni oppikirjan / aihealueen käsikirjan mukaan. *
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
antaa oppilaille mahdollisuuden käyttää parempia tietolähteitä
80 %
82 %
79 %
83 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
heikentää oppilaiden kirjoitustaitoa *
41 %
40 %
41 %
38 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
auttaa oppilaita yhdistelemään ja käsittelemään tietoa tehokkaammin
68 %
67 %
68 %
69 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
vähentää oppilaiden yhteistyötä muiden oppilaiden kanssa *
15 %
15 %
14 %
12 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
auttaa oppilaita viestimään tehokkaammin toisten kanssa
45 %
43 %
46 %
49 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
vähentää oppilaiden mielenkiintoa opiskelua kohtaan *
6.5 %
6.1 %
6.4 %
5.3 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
vähentää oppilaiden välistä henkilökohtaista viestintää *
21 %
22 %
20 %
19 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
auttaa oppilaita kehittämään taitojaan suunnitella ja ohjata omaa työskentelyään
49 %
47 %
49 %
53 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
heikentää oppilaiden lasku- ja arviointitaitoa *
12 %
13 %
10 %
13 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
parantaa oppilaiden opintosuorituksia
28 %
26 %
28 %
29 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
Osa-alueen Asennoituminen jakauma
1.1.2018-26.6.2019Vuosi 2019Vuosi 2018Vuosi 2017Vuosi 2016Vuosi 2015Vuosi 2014Vuosi 2013Vuosi 2012
Taso
0-1
111145111
Taso
1-2
222322213331313021
Taso
2-3
696869695154545865
Taso
3-4
78891210141113