Elevhandledare/studiehandledare, 2013

« Tillbaka

Skillnader jämfört med andra personers svar

Svarargrupp som jämförs:   Allmän utbildning (5540 st.)

Tips: genom att klicka på raden får du fram exaktare uppgifter om enskild skribent.

Frågor vilkas svar är mera positiva som i jämförelsegrupp.
Jag bygger upp min undervisning enligt läroboken.***
Se frågans fördelning: Jag bygger upp min undervisning enligt läroboken.
Medeltal för den egna svarargruppen -0.6
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.3
Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad)
Eleverna får använda sina egna apparater på mina lektioner. (t.ex. bärbara datorer, smarttelefoner, pekdatorer)***
Se frågans fördelning: Eleverna får använda sina egna apparater på mina lektioner. (t.ex. bärbara datorer, smarttelefoner, pekdatorer)
Medeltal för den egna svarargruppen 0.4
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.4
Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad)
Jag känner till elektroniska informationkällor som är viktiga för min undervisning.***
Se frågans fördelning: Jag känner till elektroniska informationkällor som är viktiga för min undervisning.
Medeltal för den egna svarargruppen 1.2
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.7
Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad)
På största delen av mina lektioner använder jag själv informations- och kommunikationsteknik.***
Se frågans fördelning: På största delen av mina lektioner använder jag själv informations- och kommunikationsteknik.
Medeltal för den egna svarargruppen 1.4
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.9
Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad)
Saan apua teknisissä ongelmissa pääasiassa (valitse yksi)***
Se frågans fördelning: Saan apua teknisissä ongelmissa pääasiassa (valitse yksi)
Medeltal för den egna svarargruppen 2.0
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.8
Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad)
På största delen av mina lektioner använder eleverna informations- och kommunikationsteknik.***
Se frågans fördelning: På största delen av mina lektioner använder eleverna informations- och kommunikationsteknik.
Medeltal för den egna svarargruppen -0.2
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.7
Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad)
Jag delar ut studiematerial som jag producerat i skolans interna eller externa nätverk.***
Se frågans fördelning: Jag delar ut studiematerial som jag producerat i skolans interna eller externa nätverk.
Medeltal för den egna svarargruppen -0.4
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -1.0
Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad)
Jag kan använda något presentationsgrafikprogram i min undervisning (t.ex. Microsoft PowerPoint, LibreOffice Impress).***
Se frågans fördelning: Jag kan använda något presentationsgrafikprogram i min undervisning (t.ex. Microsoft PowerPoint, LibreOffice Impress).
Medeltal för den egna svarargruppen 0.7
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.3
Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad)
Jag är intresserad av utbildning om ämnet elektroniskt kommunikation.***
Se frågans fördelning: Jag är intresserad av utbildning om ämnet elektroniskt kommunikation.
Medeltal för den egna svarargruppen 1.4
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.8
Statistisk betydelse p < 0.0001 (mycket påtaglig skillnad)
Har din skola ett trådlöst nät som elever och besökare kan använda även med egna apparater?***
Se frågans fördelning: Har din skola ett trådlöst nät som elever och besökare kan använda även med egna apparater?
Medeltal för den egna svarargruppen -0.1
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.8
Statistisk betydelse p < 0.0001 (mycket påtaglig skillnad)
Används trådlöst nät vid din skola?***
Se frågans fördelning: Används trådlöst nät vid din skola?
Medeltal för den egna svarargruppen 1.1
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.5
Statistisk betydelse p < 0.0001 (mycket påtaglig skillnad)
Att utnyttja informations- och kommunikationsteknik (IKT) enligt läroplanen är svårt.***
Se frågans fördelning: Att utnyttja informations- och kommunikationsteknik (IKT) enligt läroplanen är svårt.
Medeltal för den egna svarargruppen -0.6
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.3
Statistisk betydelse p < 0.0001 (mycket påtaglig skillnad)
Jag utnyttjar sociala medier i min undervisning.***
Se frågans fördelning: Jag utnyttjar sociala medier i min undervisning.
Medeltal för den egna svarargruppen -0.2
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.7
Statistisk betydelse p < 0.001 (påtaglig skillnad)
Jag följer regelbundet nätverk i de sociala medierna för att lära mig nytt.***
Se frågans fördelning: Jag följer regelbundet nätverk i de sociala medierna för att lära mig nytt.
Medeltal för den egna svarargruppen 0.1
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.4
Statistisk betydelse p < 0.001 (påtaglig skillnad)
Jag utnyttjar elevernas eget kunnande vid lösandet av datatekniska problem.***
Se frågans fördelning: Jag utnyttjar elevernas eget kunnande vid lösandet av datatekniska problem.
Medeltal för den egna svarargruppen 0.9
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.6
Statistisk betydelse p < 0.001 (påtaglig skillnad)
Jag är intresserad av utbildning om ämnet informationssäkerhet och datasekretess.***
Se frågans fördelning: Jag är intresserad av utbildning om ämnet informationssäkerhet och datasekretess.
Medeltal för den egna svarargruppen 0.6
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.0
Statistisk betydelse p < 0.001 (påtaglig skillnad)
Jag kan handleda eleverna i att välja och jämföra informationskällor.**
Se frågans fördelning: Jag kan handleda eleverna i att välja och jämföra informationskällor.
Medeltal för den egna svarargruppen 1.0
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.7
Statistisk betydelse p < 0.01 (klar betydande skillnad)
Jag ordnar undervisningssituationer även utanför klassrummet genom att utnyttja bärbara terminaler.**
Se frågans fördelning: Jag ordnar undervisningssituationer även utanför klassrummet genom att utnyttja bärbara terminaler.
Medeltal för den egna svarargruppen -0.9
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -1.2
Statistisk betydelse p < 0.01 (klar betydande skillnad)
Jag vet vad som avses med undervisning med hjälp av video och känner till en del programvaror och verktyg för videoundervisning (t.ex. Adobe Connect, Lync).**
Se frågans fördelning: Jag vet vad som avses med undervisning med hjälp av video och känner till en del programvaror och verktyg för videoundervisning (t.ex. Adobe Connect, Lync).
Medeltal för den egna svarargruppen -0.6
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -1.0
Statistisk betydelse p < 0.01 (klar betydande skillnad)
Min skola har ett koncentrerat tekniskt stöd (t. ex. helpdesk).**
Se frågans fördelning: Min skola har ett koncentrerat tekniskt stöd (t. ex. helpdesk).
Medeltal för den egna svarargruppen 1.1
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.6
Statistisk betydelse p < 0.01 (klar betydande skillnad)
Eleverna i min skola samlar egen portfölj i en elektronisk inlärningsmiljö.**
Se frågans fördelning: Eleverna i min skola samlar egen portfölj i en elektronisk inlärningsmiljö.
Medeltal för den egna svarargruppen -0.9
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -1.1
Statistisk betydelse p < 0.01 (klar betydande skillnad)
Med hjälp av IKT kan eleverna behandla den företeelse som lärs ut på ett mångsidigt sätt.**
Se frågans fördelning: Med hjälp av IKT kan eleverna behandla den företeelse som lärs ut på ett mångsidigt sätt.
Medeltal för den egna svarargruppen 1.1
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.0
Statistisk betydelse p < 0.01 (klar betydande skillnad)
Jag är intresserad av utbildning om ämnet Mobila enheter.**
Se frågans fördelning: Jag är intresserad av utbildning om ämnet Mobila enheter.
Medeltal för den egna svarargruppen 0.8
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.3
Statistisk betydelse p < 0.01 (klar betydande skillnad)
Min skola informerar aktivt om utbildningsmöjligheter inom IKT.**
Se frågans fördelning: Min skola informerar aktivt om utbildningsmöjligheter inom IKT.
Medeltal för den egna svarargruppen 0.8
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.6
Statistisk betydelse p < 0.01 (klar betydande skillnad)
Att använda IKT passar för mitt sätt att undervisa.*
Se frågans fördelning: Att använda IKT passar för mitt sätt att undervisa.
Medeltal för den egna svarargruppen 1.0
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.8
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Toimistosovellukset (tekstinkäsittely, taulukkolaskenta ym.), tutustu korttien sisältöön*
Se frågans fördelning: Toimistosovellukset (tekstinkäsittely, taulukkolaskenta ym.), tutustu korttien sisältöön
Medeltal för den egna svarargruppen -0.1
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.4
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Jag kan handleda elever till möjligheterna till medborgarpåverkan via internet.*
Se frågans fördelning: Jag kan handleda elever till möjligheterna till medborgarpåverkan via internet.
Medeltal för den egna svarargruppen 0.3
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.1
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Min skola har ordnat tekniskt närstöd (t. ex. digigårdskarl).*
Se frågans fördelning: Min skola har ordnat tekniskt närstöd (t. ex. digigårdskarl).
Medeltal för den egna svarargruppen 0.6
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.2
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Jag får tillräckligt och tillräckligt snabbt tekniskt stöd för användandet av IKT i min skola.*
Se frågans fördelning: Jag får tillräckligt och tillräckligt snabbt tekniskt stöd för användandet av IKT i min skola.
Medeltal för den egna svarargruppen 0.7
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.5
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Jag är intresserad av utbildning om ämnet videoundervisning.*
Se frågans fördelning: Jag är intresserad av utbildning om ämnet videoundervisning.
Medeltal för den egna svarargruppen -0.4
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.8
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Jag kan bedöma hur tillförlitlig informationen är som fås från internet.*
Se frågans fördelning: Jag kan bedöma hur tillförlitlig informationen är som fås från internet.
Medeltal för den egna svarargruppen 1.2
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.1
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Jag kan utnyttja elevers egna mobila enheter som en del av undervisningen.*
Se frågans fördelning: Jag kan utnyttja elevers egna mobila enheter som en del av undervisningen.
Medeltal för den egna svarargruppen -0.2
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.5
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Oppilashallintojärjestelmä (esim. Helmi tai Wilma)*
Se frågans fördelning: Oppilashallintojärjestelmä (esim. Helmi tai Wilma)
Medeltal för den egna svarargruppen 0.6
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.1
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Jag kan använda dataprojektor smidigt.*
Se frågans fördelning: Jag kan använda dataprojektor smidigt.
Medeltal för den egna svarargruppen 1.3
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.1
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Jag kan använda e-post effektivt (t.ex. bifoga filer och använda distributionslistor).*
Se frågans fördelning: Jag kan använda e-post effektivt (t.ex. bifoga filer och använda distributionslistor).
Medeltal för den egna svarargruppen 0.8
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.7
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Jag kan använda elektroniska inlärningsmiljöer som verktyg vid tvåvägskommunikation. *
Se frågans fördelning: Jag kan använda elektroniska inlärningsmiljöer som verktyg vid tvåvägskommunikation.
Medeltal för den egna svarargruppen 0.6
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.4
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Jag kan utnyttja elevförvaltningssystems medier vid kontakt med föräldrar, kolleger och elever (t.ex. Wilma, Helmi). *
Se frågans fördelning: Jag kan utnyttja elevförvaltningssystems medier vid kontakt med föräldrar, kolleger och elever (t.ex. Wilma, Helmi).
Medeltal för den egna svarargruppen 1.8
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.7
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Jag är intresserad av utbildning i ämnet användning av presentationsteknik i undervisningen.*
Se frågans fördelning: Jag är intresserad av utbildning i ämnet användning av presentationsteknik i undervisningen.
Medeltal för den egna svarargruppen 0.9
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.6
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Elever ger mig nya idéer för användandet av IKT i undervisningen.*
Se frågans fördelning: Elever ger mig nya idéer för användandet av IKT i undervisningen.
Medeltal för den egna svarargruppen 0.2
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.0
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Käytän koulun verkkosivuja kodin ja koulun välisessä viestinnässä.*
Se frågans fördelning: Käytän koulun verkkosivuja kodin ja koulun välisessä viestinnässä.
Medeltal för den egna svarargruppen -0.1
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.8
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Olen yhteydessä vanhempiin sähköisten apuvälineiden kautta.*
Se frågans fördelning: Olen yhteydessä vanhempiin sähköisten apuvälineiden kautta.
Medeltal för den egna svarargruppen 1.6
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.3
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Jag kan använda elektroniska verktyg för att spara och ordna information.*
Se frågans fördelning: Jag kan använda elektroniska verktyg för att spara och ordna information.
Medeltal för den egna svarargruppen 0.9
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.8
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Sosiaalisen median palvelut (esim. blogit, wikit, yhteisö- ja materiaalinjakopalvelut)*
Se frågans fördelning: Sosiaalisen median palvelut (esim. blogit, wikit, yhteisö- ja materiaalinjakopalvelut)
Medeltal för den egna svarargruppen -0.4
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.9
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Använder din skola ett trådlöst nät som fungerar i skolans alla rum?*
Se frågans fördelning: Använder din skola ett trådlöst nät som fungerar i skolans alla rum?
Medeltal för den egna svarargruppen -0.7
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.9
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Frågor vilkas svar är mera negativa som i jämförelsegrupp.
På mina lektioner använder elever presentationstekniken i klassen såsom interaktiva skrivtavlor eller dokumentkamera.***
Se frågans fördelning: På mina lektioner använder elever presentationstekniken i klassen såsom interaktiva skrivtavlor eller dokumentkamera.
Medeltal för den egna svarargruppen -0.8
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.2
Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad)
Jag kan grunderna i ljudbehandling (t.ex. inspelning, editering).***
Se frågans fördelning: Jag kan grunderna i ljudbehandling (t.ex. inspelning, editering).
Medeltal för den egna svarargruppen -1.6
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -1.3
Statistisk betydelse p < 0.0001 (mycket påtaglig skillnad)
Hur ofta producerar eleverna på dina lektioner olika typer av medieinnehåll (t.ex. bild, ljud och video)?***
Se frågans fördelning: Hur ofta producerar eleverna på dina lektioner olika typer av medieinnehåll (t.ex. bild, ljud och video)?
Medeltal för den egna svarargruppen -1.3
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -1.0
Statistisk betydelse p < 0.001 (påtaglig skillnad)
Jag kan använda klassens ljudåtergivningsanordning smidigt.***
Se frågans fördelning: Jag kan använda klassens ljudåtergivningsanordning smidigt.
Medeltal för den egna svarargruppen 0.9
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.2
Statistisk betydelse p < 0.001 (påtaglig skillnad)
Jag deltar aktivt i min skolas IKT-anskaffningar.***
Se frågans fördelning: Jag deltar aktivt i min skolas IKT-anskaffningar.
Medeltal för den egna svarargruppen -1.0
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.7
Statistisk betydelse p < 0.001 (påtaglig skillnad)
Användning av IKT-apparater (t.ex. datorer och pekdatorer) förutsätter att man bokar tid.***
Se frågans fördelning: Användning av IKT-apparater (t.ex. datorer och pekdatorer) förutsätter att man bokar tid.
Medeltal för den egna svarargruppen 1.0
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.6
Statistisk betydelse p < 0.001 (påtaglig skillnad)
Jag fungerar som stöd för andra lärare vid användning av IKT i undervisningen. **
Se frågans fördelning: Jag fungerar som stöd för andra lärare vid användning av IKT i undervisningen.
Medeltal för den egna svarargruppen -1.1
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.8
Statistisk betydelse p < 0.01 (klar betydande skillnad)
Jag kan använda interaktiv skrivtavla eller motsvarande interaktiv presentationsteknik smidigt.**
Se frågans fördelning: Jag kan använda interaktiv skrivtavla eller motsvarande interaktiv presentationsteknik smidigt.
Medeltal för den egna svarargruppen -0.7
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.4
Statistisk betydelse p < 0.01 (klar betydande skillnad)
Jag utnyttjar möjligheterna med elektroniska innehåll och inlärningsmiljöer vid differentiering av undervisningen. **
Se frågans fördelning: Jag utnyttjar möjligheterna med elektroniska innehåll och inlärningsmiljöer vid differentiering av undervisningen.
Medeltal för den egna svarargruppen -0.1
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.2
Statistisk betydelse p < 0.01 (klar betydande skillnad)
Jag kan grunderna i bildbehandling (t.ex. beskärning av fotografi, ändra storlek).*
Se frågans fördelning: Jag kan grunderna i bildbehandling (t.ex. beskärning av fotografi, ändra storlek).
Medeltal för den egna svarargruppen -0.3
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.0
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Jag kan använda avancerade egenskaper i ett kalkyprogram i min undervisning (t.ex. scheman och skapa olika beskrivare).*
Se frågans fördelning: Jag kan använda avancerade egenskaper i ett kalkyprogram i min undervisning (t.ex. scheman och skapa olika beskrivare).
Medeltal för den egna svarargruppen -1.4
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -1.2
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Jag kan grunderna i videobehandling (t.ex. klippning, förena olika källor).*
Se frågans fördelning: Jag kan grunderna i videobehandling (t.ex. klippning, förena olika källor).
Medeltal för den egna svarargruppen -1.5
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -1.2
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
n*
Se frågans fördelning: n
Medeltal för den egna svarargruppen -0.1
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.6
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Jag får stöd och tips av andra lärare för användandet av IKT i min undervisning.*
Se frågans fördelning: Jag får stöd och tips av andra lärare för användandet av IKT i min undervisning.
Medeltal för den egna svarargruppen 0.3
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.5
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Jag kan använda digitalkamera dvs ta bilder och överföra dem till datorn.*
Se frågans fördelning: Jag kan använda digitalkamera dvs ta bilder och överföra dem till datorn.
Medeltal för den egna svarargruppen 0.3
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.5
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Hur ofta använder du IKT i din undervisning?*
Se frågans fördelning: Hur ofta använder du IKT i din undervisning?
Medeltal för den egna svarargruppen 1.0
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.2
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Jag förstår de dagliga informationssäkerhetsriskerna på internet och kan förbereda mig för dem.*
Se frågans fördelning: Jag förstår de dagliga informationssäkerhetsriskerna på internet och kan förbereda mig för dem.
Medeltal för den egna svarargruppen 0.9
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.0
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Oppimispelit, simulaatiot ja virtuaaliympäristöt*
Se frågans fördelning: Oppimispelit, simulaatiot ja virtuaaliympäristöt
Medeltal för den egna svarargruppen -1.1
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.7
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Jag kan utnyttja elektroniskt studiematerial i min undervisning.*
Se frågans fördelning: Jag kan utnyttja elektroniskt studiematerial i min undervisning.
Medeltal för den egna svarargruppen 0.6
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.7
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Jag är intresserad av utbildning om ämnet ljud, video och bild.*
Se frågans fördelning: Jag är intresserad av utbildning om ämnet ljud, video och bild.
Medeltal för den egna svarargruppen 0.3
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.5
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)

*) Antalet stjärnor visar hur stor skillnaden är vid ifrågavarande faktor.

Jämförelse av delområden

I det nedanstående ser du hur dina egna svar placerar sig i förhållande till den svarargrupp som jämförs. Balkens storlek visar hur stor del av svararna finns i denna grupp.

Klart sämre än genomsnittetLite sämre än genomsnittetGenomsnittetLite bättre än genomsnittetKlart bättre än genomsnittet
Teknologiska färdigheter1621152424
Rutiner1918212120
Inställning611183134
Undervisningsbruk619152337
Kunnande1429202215

Oftare använda utrustningar och program

I det nedanstående uppräknas utrustningar och program som används inom den egna svarargruppen (direction) än i den svarargrupp som jämförs.

Elevhandledare/studiehandledareAllmän utbildning
Primus6817
Microsoft PowerPoint8459
Abitreenit379
Facebook2810
Microsoft Excel5537
Edu.fi5033
Google Chrome4228
Moodle137
Safari138
Fronter2216
Microsoft Word9288
Internet Explorer8581

Mera sällan använda utrustningar och program

I det nedanstående uppräknas utrustningar och program som används inom den egna svarargruppen (direction) än i den svarargrupp som jämförs.

Elevhandledare/studiehandledareAllmän utbildning
WSOY:s lärospel131
Otavas lärospel och uppgifter225
Papunet116
Sanoma pro1355
Perunakellari532
Bokseriens uppgifter2866
Otava opepalvelu19
Sanomapro.fi317
Elektroniskt material av läroböcker3158
Google bilder3458
KiVa-spel413
Pinterest15
Windows Movie Maker412
Microsoft Paint920
Wikipedia4360
OpenOffice Write716
Google Earth1527
Färdiga uppgifter som jag hittat på internet4660
Google-översättare1017
SMART Notebook510
GIMP36
Yles opettaja.tv1321
Varierande sidor som samlats från internet3141
Sanakirja.org611
Helmi1420
Opettaja.tv2431
Adobe Acrobat12
Imovie24