Rektorer och föreståndare, 1.1.2018-22.7.2019

« Tillbaka

Förändringar jämfört med tidigare år

Svarargrupp som jämförs:   År 2019 (25 st.) |   År 2018 (86 st.) |   År 2017 (143 st.) |   År 2016 (152 st.) |   År 2015 (153 st.) |   År 2014 (179 st.) |   År 2013 (201 st.) |   År 2012 (79 st.)

Tips: genom att klicka på raden får du fram exaktare uppgifter om enskild skribent.

Frågor vilkas svar är mera positiva som i jämförelsegrupp.
Sociala medier (t.ex. Facebook, Twitter, Pinterest, Snapchat, Instagram)*
Se frågans fördelning: Sociala medier (t.ex. Facebook, Twitter, Pinterest, Snapchat, Instagram)
Medeltal för den egna svarargruppen -1.3
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -1.7
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Att utnyttja digitala läromedel

Välj av följande alternativ det som bäst beskriver din situation, även om det inte till alla delar stämmer:*
Se frågans fördelning: Att utnyttja digitala läromedel

Välj av följande alternativ det som bäst beskriver din situation, även om det inte till alla delar stämmer:

Medeltal för den egna svarargruppen 0.2
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.2
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Jag utnyttjar lärandeanalytik i den fortgående bedömningen av elevernas lärande.*
Se frågans fördelning: Jag utnyttjar lärandeanalytik i den fortgående bedömningen av elevernas lärande.
Medeltal för den egna svarargruppen -1.0
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -1.4
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Jag utnyttjar informations- och kommunikationsteknik i den fortgående bedömningen av elevernas lärande.*
Se frågans fördelning: Jag utnyttjar informations- och kommunikationsteknik i den fortgående bedömningen av elevernas lärande.
Medeltal för den egna svarargruppen -0.0
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.6
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Feedback till eleverna*
Se frågans fördelning: Feedback till eleverna
Medeltal för den egna svarargruppen -0.7
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -1.0
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Jag handleder mina elever regelbundet för ansvarsfull och lagenlig användning av internet.*
Se frågans fördelning: Jag handleder mina elever regelbundet för ansvarsfull och lagenlig användning av internet.
Medeltal för den egna svarargruppen 1.0
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.8
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Med mina elever redigerar vi ofta information på webben (t.ex. Wikipedia).*
Se frågans fördelning: Med mina elever redigerar vi ofta information på webben (t.ex. Wikipedia).
Medeltal för den egna svarargruppen -1.2
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -1.5
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Stationär dator*
Se frågans fördelning: Stationär dator
Medeltal för den egna svarargruppen 0.2
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.4
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Frågor vilkas svar är mera negativa som i jämförelsegrupp.
Bärbar dator**
Se frågans fördelning: Bärbar dator
Medeltal för den egna svarargruppen 1.8
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 2.0
Statistisk betydelse p < 0.01 (klar betydande skillnad)
Jag följer regelbundet nätverk i de sociala medierna för att lära mig nytt.*
Se frågans fördelning: Jag följer regelbundet nätverk i de sociala medierna för att lära mig nytt.
Medeltal för den egna svarargruppen 0.5
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.9
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Användning av IKT-apparater (t.ex. datorer och pekdatorer) förutsätter att man bokar tid.*
Se frågans fördelning: Användning av IKT-apparater (t.ex. datorer och pekdatorer) förutsätter att man bokar tid.
Medeltal för den egna svarargruppen 0.7
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.1
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
På största delen av mina lektioner använder jag själv informations- och kommunikationsteknik.*
Se frågans fördelning: På största delen av mina lektioner använder jag själv informations- och kommunikationsteknik.
Medeltal för den egna svarargruppen 1.1
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.3
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)

*) Antalet stjärnor visar hur stor skillnaden är vid ifrågavarande faktor.