Kartläggning av kunnande: Färdigheter i informationssamhälle och mediefostran
Egen svarargrupp | Svarare som är intresserade av utbildning | |
---|---|---|
Färdigheter i informationssamhälle och mediefostran | 2.8 | 2.8 |
Svarens fördelning (4967 personer som svarat)
Helt av annan åsikt | Delvis av annan åsikt | Varken annan eller samma åsikt | Delvis av samma åsikt | Helt av samma åsikt | |
---|---|---|---|---|---|
Jag kan handleda elever till möjligheterna till medborgarpåverkan via internet. | 3 | 22 | 38 | 31 | 6 |
Kan inte | Kan själv | Kan visa studeranden | Kan utnyttja mångsidigt med studeranden | |
---|---|---|---|---|
Jag kan dra nytta av fack- och läroämnespecifika informationskällor. | - | - | - | - |
Jag kan dra nytta av särskilda informationsservice för sökning, som t.ex.. elektroniska söktjänster i biblioteket, Google Scholar eller vetenskapliga databaser. | - | - | - | - |
Fördelningen av svaren som gavs av dem som är intresserade av utbildning (2889 personer som svarat)
Helt av annan åsikt | Delvis av annan åsikt | Varken annan eller samma åsikt | Delvis av samma åsikt | Helt av samma åsikt | |
---|---|---|---|---|---|
Jag kan handleda elever till möjligheterna till medborgarpåverkan via internet. | 2 | 21 | 37 | 33 | 6 |
Kan inte | Kan själv | Kan visa studeranden | Kan utnyttja mångsidigt med studeranden | |
---|---|---|---|---|
Jag kan dra nytta av fack- och läroämnespecifika informationskällor. | - | - | - | - |
Jag kan dra nytta av särskilda informationsservice för sökning, som t.ex.. elektroniska söktjänster i biblioteket, Google Scholar eller vetenskapliga databaser. | - | - | - | - |