Engelska, 2014

« Tillbaka

Skillnader jämfört med andra personers svar

Svarargrupp som jämförs:   Alla som svarat (5331 st.)

Tips: genom att klicka på raden får du fram exaktare uppgifter om enskild skribent.

Frågor vilkas svar är mera positiva som i jämförelsegrupp.
Jag kan använda klassens ljudåtergivningsanordning smidigt.***
Se frågans fördelning: Jag kan använda klassens ljudåtergivningsanordning smidigt.
Medeltal för den egna svarargruppen 1.6
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.2
Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad)
På största delen av mina lektioner använder jag själv informations- och kommunikationsteknik.***
Se frågans fördelning: På största delen av mina lektioner använder jag själv informations- och kommunikationsteknik.
Medeltal för den egna svarargruppen 1.4
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.0
Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad)
Jag utnyttjar elevernas eget kunnande vid lösandet av datatekniska problem.***
Se frågans fördelning: Jag utnyttjar elevernas eget kunnande vid lösandet av datatekniska problem.
Medeltal för den egna svarargruppen 1.1
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.8
Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad)
Jag kan använda dokumentkamera smidigt.***
Se frågans fördelning: Jag kan använda dokumentkamera smidigt.
Medeltal för den egna svarargruppen 1.5
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.3
Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad)
Jag kan använda dataprojektor smidigt.***
Se frågans fördelning: Jag kan använda dataprojektor smidigt.
Medeltal för den egna svarargruppen 1.4
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.2
Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad)
Eleverna får använda sina egna apparater på mina lektioner. (t.ex. bärbara datorer, smarttelefoner, pekdatorer)***
Se frågans fördelning: Eleverna får använda sina egna apparater på mina lektioner. (t.ex. bärbara datorer, smarttelefoner, pekdatorer)
Medeltal för den egna svarargruppen 0.5
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.2
Statistisk betydelse p < 0.001 (påtaglig skillnad)
Jag kan utnyttja elevförvaltningssystems medier vid kontakt med föräldrar, kolleger och elever (t.ex. Wilma, Helmi). ***
Se frågans fördelning: Jag kan utnyttja elevförvaltningssystems medier vid kontakt med föräldrar, kolleger och elever (t.ex. Wilma, Helmi).
Medeltal för den egna svarargruppen 1.8
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.7
Statistisk betydelse p < 0.001 (påtaglig skillnad)
Hur ofta använder du IKT i din undervisning?***
Se frågans fördelning: Hur ofta använder du IKT i din undervisning?
Medeltal för den egna svarargruppen 1.3
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.2
Statistisk betydelse p < 0.001 (påtaglig skillnad)
Jag kan utnyttja elektroniskt studiematerial i min undervisning.***
Se frågans fördelning: Jag kan utnyttja elektroniskt studiematerial i min undervisning.
Medeltal för den egna svarargruppen 0.9
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.8
Statistisk betydelse p < 0.001 (påtaglig skillnad)
Jag är intresserad av utbildning om ämnet elektroniska innehåll och inlärningsmiljöer.**
Se frågans fördelning: Jag är intresserad av utbildning om ämnet elektroniska innehåll och inlärningsmiljöer.
Medeltal för den egna svarargruppen 1.6
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.4
Statistisk betydelse p < 0.01 (klar betydande skillnad)
Med hjälp av IKT kan eleverna behandla den företeelse som lärs ut på ett mångsidigt sätt.**
Se frågans fördelning: Med hjälp av IKT kan eleverna behandla den företeelse som lärs ut på ett mångsidigt sätt.
Medeltal för den egna svarargruppen 1.1
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.0
Statistisk betydelse p < 0.01 (klar betydande skillnad)
Jag är intresserad av utbildning om ämnet elektroniskt kommunikation.*
Se frågans fördelning: Jag är intresserad av utbildning om ämnet elektroniskt kommunikation.
Medeltal för den egna svarargruppen 1.1
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.9
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Jag använder IKT för att på ett mångsidigare sätt behandla den företeelse som jag lär ut.*
Se frågans fördelning: Jag använder IKT för att på ett mångsidigare sätt behandla den företeelse som jag lär ut.
Medeltal för den egna svarargruppen 1.0
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.9
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Jag kan utnyttja elevers egna mobila enheter som en del av undervisningen.*
Se frågans fördelning: Jag kan utnyttja elevers egna mobila enheter som en del av undervisningen.
Medeltal för den egna svarargruppen 0.2
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.1
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Jag kan använda sociala nätverkstjänster (t.ex. Facebook, Twitter, Google+).*
Se frågans fördelning: Jag kan använda sociala nätverkstjänster (t.ex. Facebook, Twitter, Google+).
Medeltal för den egna svarargruppen 0.8
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.6
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Frågor vilkas svar är mera negativa som i jämförelsegrupp.
Jag bygger upp min undervisning enligt läroboken.***
Se frågans fördelning: Jag bygger upp min undervisning enligt läroboken.
Medeltal för den egna svarargruppen 0.8
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.2
Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad)
Jag kan använda avancerade egenskaper i ett kalkyprogram i min undervisning (t.ex. scheman och skapa olika beskrivare).***
Se frågans fördelning: Jag kan använda avancerade egenskaper i ett kalkyprogram i min undervisning (t.ex. scheman och skapa olika beskrivare).
Medeltal för den egna svarargruppen -1.5
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -1.0
Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad)
Jag kan använda något kalkylprogram i min undervisning (t.ex. Microsoft Excel, LibreOffice Calc.).***
Se frågans fördelning: Jag kan använda något kalkylprogram i min undervisning (t.ex. Microsoft Excel, LibreOffice Calc.).
Medeltal för den egna svarargruppen -1.0
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.5
Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad)
Jag kan grunderna i bildbehandling (t.ex. beskärning av fotografi, ändra storlek).***
Se frågans fördelning: Jag kan grunderna i bildbehandling (t.ex. beskärning av fotografi, ändra storlek).
Medeltal för den egna svarargruppen -0.2
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.2
Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad)
Jag kan använda avancerade egenskaper i ordbehandlingsprogram (t.ex. stilar och automatiska innehållsförteckningar).***
Se frågans fördelning: Jag kan använda avancerade egenskaper i ordbehandlingsprogram (t.ex. stilar och automatiska innehållsförteckningar).
Medeltal för den egna svarargruppen -0.1
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.4
Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad)
Jag kan använda avancerade egenskaper i något presentationsgrafikprogram (t.ex. göra animationer samt presentationer med mångsidigt innehåll). ***
Se frågans fördelning: Jag kan använda avancerade egenskaper i något presentationsgrafikprogram (t.ex. göra animationer samt presentationer med mångsidigt innehåll).
Medeltal för den egna svarargruppen -1.2
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.8
Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad)
Jag kan använda något presentationsgrafikprogram i min undervisning (t.ex. Microsoft PowerPoint, LibreOffice Impress).***
Se frågans fördelning: Jag kan använda något presentationsgrafikprogram i min undervisning (t.ex. Microsoft PowerPoint, LibreOffice Impress).
Medeltal för den egna svarargruppen 0.2
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.6
Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad)
Jag utnyttjar ett socialt medium (t.ex. Facebook, Twitter eller bloggar) när jag har kontakt med föräldrar och externa intressentgrupper.***
Se frågans fördelning: Jag utnyttjar ett socialt medium (t.ex. Facebook, Twitter eller bloggar) när jag har kontakt med föräldrar och externa intressentgrupper.
Medeltal för den egna svarargruppen -1.9
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -1.7
Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad)
Jag kan grunderna i videobehandling (t.ex. klippning, förena olika källor).***
Se frågans fördelning: Jag kan grunderna i videobehandling (t.ex. klippning, förena olika källor).
Medeltal för den egna svarargruppen -1.4
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -1.0
Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad)
Jag kan använda digitalkamera dvs ta bilder och överföra dem till datorn.***
Se frågans fördelning: Jag kan använda digitalkamera dvs ta bilder och överföra dem till datorn.
Medeltal för den egna svarargruppen 0.3
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.6
Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad)
Har du TIEKE-examen det vill säga datakörkort?***
Se frågans fördelning: Har du TIEKE-examen det vill säga datakörkort?
Medeltal för den egna svarargruppen -1.9
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -1.8
Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad)
Jag kan handleda elever till möjligheterna till medborgarpåverkan via internet.***
Se frågans fördelning: Jag kan handleda elever till möjligheterna till medborgarpåverkan via internet.
Medeltal för den egna svarargruppen -0.1
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.2
Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad)
Jag deltar aktivt i min skolas IKT-anskaffningar.***
Se frågans fördelning: Jag deltar aktivt i min skolas IKT-anskaffningar.
Medeltal för den egna svarargruppen -0.9
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.7
Statistisk betydelse p < 0.0001 (mycket påtaglig skillnad)
Jag har möjlighet att påverka min skolas IKT-anskaffningar.***
Se frågans fördelning: Jag har möjlighet att påverka min skolas IKT-anskaffningar.
Medeltal för den egna svarargruppen -0.2
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.0
Statistisk betydelse p < 0.0001 (mycket påtaglig skillnad)
Jag kan grunderna i ljudbehandling (t.ex. inspelning, editering).***
Se frågans fördelning: Jag kan grunderna i ljudbehandling (t.ex. inspelning, editering).
Medeltal för den egna svarargruppen -1.3
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -1.1
Statistisk betydelse p < 0.0001 (mycket påtaglig skillnad)
Jag kan använda mobila enheter (t.ex. Smarttelefoner, surfplattor).***
Se frågans fördelning: Jag kan använda mobila enheter (t.ex. Smarttelefoner, surfplattor).
Medeltal för den egna svarargruppen 0.3
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.5
Statistisk betydelse p < 0.001 (påtaglig skillnad)
Jag känner innehållet i planen som styr IKT-utvecklingsarbetet i min skola.***
Se frågans fördelning: Jag känner innehållet i planen som styr IKT-utvecklingsarbetet i min skola.
Medeltal för den egna svarargruppen -0.2
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.0
Statistisk betydelse p < 0.001 (påtaglig skillnad)
Jag kan göra material som innehåller flera olika typer av medier (t.ex. bild, ljud, video).***
Se frågans fördelning: Jag kan göra material som innehåller flera olika typer av medier (t.ex. bild, ljud, video).
Medeltal för den egna svarargruppen -0.1
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.1
Statistisk betydelse p < 0.001 (påtaglig skillnad)
Välj den nivå som bäst beskriver dina färdigheter i användning av IKT.***
Se frågans fördelning: Välj den nivå som bäst beskriver dina färdigheter i användning av IKT.
Medeltal för den egna svarargruppen -1.5
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -1.3
Statistisk betydelse p < 0.001 (påtaglig skillnad)
Jag kan använda något ordbehandlingsprogram (t.ex. Microsoft Word, LibreOffice Writer).**
Se frågans fördelning: Jag kan använda något ordbehandlingsprogram (t.ex. Microsoft Word, LibreOffice Writer).
Medeltal för den egna svarargruppen 1.1
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.2
Statistisk betydelse p < 0.01 (klar betydande skillnad)
Min skola har ett koncentrerat tekniskt stöd (t. ex. helpdesk).**
Se frågans fördelning: Min skola har ett koncentrerat tekniskt stöd (t. ex. helpdesk).
Medeltal för den egna svarargruppen 0.4
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.7
Statistisk betydelse p < 0.01 (klar betydande skillnad)
Jag kan bedöma hur tillförlitlig informationen är som fås från internet.**
Se frågans fördelning: Jag kan bedöma hur tillförlitlig informationen är som fås från internet.
Medeltal för den egna svarargruppen 1.0
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.1
Statistisk betydelse p < 0.01 (klar betydande skillnad)
Jag kan använda e-post effektivt (t.ex. bifoga filer och använda distributionslistor).**
Se frågans fördelning: Jag kan använda e-post effektivt (t.ex. bifoga filer och använda distributionslistor).
Medeltal för den egna svarargruppen 0.8
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.9
Statistisk betydelse p < 0.01 (klar betydande skillnad)
Jag kan utnyttja mobila enheter för att producera innehåll (t.ex. text, bild, ljud, video).**
Se frågans fördelning: Jag kan utnyttja mobila enheter för att producera innehåll (t.ex. text, bild, ljud, video).
Medeltal för den egna svarargruppen -0.2
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.0
Statistisk betydelse p < 0.01 (klar betydande skillnad)
Jag ordnar undervisningssituationer även utanför klassrummet genom att utnyttja bärbara terminaler.**
Se frågans fördelning: Jag ordnar undervisningssituationer även utanför klassrummet genom att utnyttja bärbara terminaler.
Medeltal för den egna svarargruppen -1.0
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.8
Statistisk betydelse p < 0.01 (klar betydande skillnad)
Jag delar ut studiematerial som jag producerat i skolans interna eller externa nätverk.**
Se frågans fördelning: Jag delar ut studiematerial som jag producerat i skolans interna eller externa nätverk.
Medeltal för den egna svarargruppen -0.9
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.7
Statistisk betydelse p < 0.01 (klar betydande skillnad)
Jag kan använda allmänna innehållsproduktionstjänster (t.ex. blogg, wiki).**
Se frågans fördelning: Jag kan använda allmänna innehållsproduktionstjänster (t.ex. blogg, wiki).
Medeltal för den egna svarargruppen -0.7
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.5
Statistisk betydelse p < 0.01 (klar betydande skillnad)
Jag kan handleda elever till kritiskt tillägnande av medieläsfärdighet.**
Se frågans fördelning: Jag kan handleda elever till kritiskt tillägnande av medieläsfärdighet.
Medeltal för den egna svarargruppen 0.9
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.9
Statistisk betydelse p < 0.01 (klar betydande skillnad)
Jag fungerar som stöd för andra lärare vid användning av IKT i undervisningen. **
Se frågans fördelning: Jag fungerar som stöd för andra lärare vid användning av IKT i undervisningen.
Medeltal för den egna svarargruppen -0.8
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.6
Statistisk betydelse p < 0.01 (klar betydande skillnad)
Jag kan handleda elever i hur man uppför sig på internet ("netikett").**
Se frågans fördelning: Jag kan handleda elever i hur man uppför sig på internet ("netikett").
Medeltal för den egna svarargruppen 0.9
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.0
Statistisk betydelse p < 0.01 (klar betydande skillnad)
Jag kan använda elektroniska verktyg för att spara och ordna information.**
Se frågans fördelning: Jag kan använda elektroniska verktyg för att spara och ordna information.
Medeltal för den egna svarargruppen 0.8
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.9
Statistisk betydelse p < 0.01 (klar betydande skillnad)
Jag förstår de krav som ställs på att använda personuppgifter och riskerna och beaktar dem när jag behandlar elevers uppgifter.*
Se frågans fördelning: Jag förstår de krav som ställs på att använda personuppgifter och riskerna och beaktar dem när jag behandlar elevers uppgifter.
Medeltal för den egna svarargruppen 1.3
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.4
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Jag kan handleda eleverna i att välja och jämföra informationskällor.*
Se frågans fördelning: Jag kan handleda eleverna i att välja och jämföra informationskällor.
Medeltal för den egna svarargruppen 0.7
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.8
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Jag kan använda någon elektronisk inlärningsmiljö (t.ex. Moodle, Opti, Fronter).*
Se frågans fördelning: Jag kan använda någon elektronisk inlärningsmiljö (t.ex. Moodle, Opti, Fronter).
Medeltal för den egna svarargruppen -0.1
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.0
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Det ständiga införandet av ny teknik i undervisningen är en belastning.*
Se frågans fördelning: Det ständiga införandet av ny teknik i undervisningen är en belastning.
Medeltal för den egna svarargruppen 0.2
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.1
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Jag förstår de dagliga informationssäkerhetsriskerna på internet och kan förbereda mig för dem.*
Se frågans fördelning: Jag förstår de dagliga informationssäkerhetsriskerna på internet och kan förbereda mig för dem.
Medeltal för den egna svarargruppen 1.0
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.0
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Hur ofta producerar eleverna på dina lektioner olika typer av medieinnehåll (t.ex. bild, ljud och video)?*
Se frågans fördelning: Hur ofta producerar eleverna på dina lektioner olika typer av medieinnehåll (t.ex. bild, ljud och video)?
Medeltal för den egna svarargruppen -0.9
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.8
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Jag är intresserad av utbildning i ämnet användning av presentationsteknik i undervisningen.*
Se frågans fördelning: Jag är intresserad av utbildning i ämnet användning av presentationsteknik i undervisningen.
Medeltal för den egna svarargruppen 0.4
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.5
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Jag kan ur teknisk synpunkt ordna situationer med videoundervisning (t.ex. distansundervisning, webinarer).*
Se frågans fördelning: Jag kan ur teknisk synpunkt ordna situationer med videoundervisning (t.ex. distansundervisning, webinarer).
Medeltal för den egna svarargruppen -1.4
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -1.2
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Jag upplever att jag är ensam i utvecklandet av IKT för undervisningsbruk.*
Se frågans fördelning: Jag upplever att jag är ensam i utvecklandet av IKT för undervisningsbruk.
Medeltal för den egna svarargruppen -0.3
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.4
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Jag hittar bra sätt att utnyttja IKT i olika inlärningssituationer.*
Se frågans fördelning: Jag hittar bra sätt att utnyttja IKT i olika inlärningssituationer.
Medeltal för den egna svarargruppen 0.3
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.4
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
I min arbetsgemenskap har det ordnats möjligheter att dela pedagogiska tips om användandet av IKT.*
Se frågans fördelning: I min arbetsgemenskap har det ordnats möjligheter att dela pedagogiska tips om användandet av IKT.
Medeltal för den egna svarargruppen 0.5
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.6
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Jag kan beakta upphovrätter när jag använder olika material från internet.*
Se frågans fördelning: Jag kan beakta upphovrätter när jag använder olika material från internet.
Medeltal för den egna svarargruppen 0.5
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.6
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Jag använder undervisning med hjälp av video som en del av distansundervisningen.*
Se frågans fördelning: Jag använder undervisning med hjälp av video som en del av distansundervisningen.
Medeltal för den egna svarargruppen -1.9
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -1.8
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Användning av IKT-apparater (t.ex. datorer och pekdatorer) förutsätter att man bokar tid.*
Se frågans fördelning: Användning av IKT-apparater (t.ex. datorer och pekdatorer) förutsätter att man bokar tid.
Medeltal för den egna svarargruppen 1.0
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.9
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Jag följer regelbundet nätverk i de sociala medierna för att lära mig nytt.*
Se frågans fördelning: Jag följer regelbundet nätverk i de sociala medierna för att lära mig nytt.
Medeltal för den egna svarargruppen -0.1
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.0
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Jag kan använda elektroniska inlärningsmiljöer som verktyg vid tvåvägskommunikation. *
Se frågans fördelning: Jag kan använda elektroniska inlärningsmiljöer som verktyg vid tvåvägskommunikation.
Medeltal för den egna svarargruppen 0.5
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.6
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Jag är intresserad av utbildning om ämnet informationssamhällskunskap och mediefostran.*
Se frågans fördelning: Jag är intresserad av utbildning om ämnet informationssamhällskunskap och mediefostran.
Medeltal för den egna svarargruppen 0.2
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.4
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Min skola har gemensamt överenskomna mål om användningen av IKT i undervisningen.*
Se frågans fördelning: Min skola har gemensamt överenskomna mål om användningen av IKT i undervisningen.
Medeltal för den egna svarargruppen 0.2
Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.3
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)
Eleverna i min skola samlar egen portfölj i en elektronisk inlärningsmiljö.*
Se frågans fördelning: Eleverna i min skola samlar egen portfölj i en elektronisk inlärningsmiljö.
Medeltal för den egna svarargruppen -1.0
Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.9
Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad)

*) Antalet stjärnor visar hur stor skillnaden är vid ifrågavarande faktor.

Jämförelse av delområden

I det nedanstående ser du hur dina egna svar placerar sig i förhållande till den svarargrupp som jämförs. Balkens storlek visar hur stor del av svararna finns i denna grupp.

Klart sämre än genomsnittetLite sämre än genomsnittetGenomsnittetLite bättre än genomsnittetKlart bättre än genomsnittet
Teknologiska färdigheter2017252215
Rutiner2519231914
Inställning2222222312
Undervisningsbruk1321242319
Kunnande2522192113

Oftare använda utrustningar och program

I det nedanstående uppräknas utrustningar och program som används inom den egna svarargruppen (direction) än i den svarargrupp som jämförs.

EngelskaAlla som svarat
Bokseriens uppgifter8056
Sanomapro.fi6443
Sanakirja.org6325
Elektroniskt material av läroböcker7153
Sanoma pro6345
Abitreenit2110
YouTube8474
Färdiga uppgifter som jag hittat på internet6555
Otavan opepalvelu3021
Mozilla Firefox6556
Otava opepalvelu2619
Wikipedia6962
Google-översättare2923
Otavas lärospel och uppgifter2722
WSOY:s lärospel2621
Helmi2016
Google Docs2118
SMART Notebook2118
SanomaPron pelit1715
Varierande sidor som samlats från internet4037
Facebook1715
Microsoft Word8987
Windows7875

Mera sällan använda utrustningar och program

I det nedanstående uppräknas utrustningar och program som används inom den egna svarargruppen (direction) än i den svarargrupp som jämförs.

EngelskaAlla som svarat
Kirjakuja.fi016
SpelEtt118
LukiMat111
Papunet.fi114
Yle Levande Arkiv727
Opettaja.tv826
KiVa-spel314
Papunet313
Yles opettaja.tv416
Microsoft Excel2141
Microsoft Paint616
Pinterest514
Edu.fi1832
GIMP27
Paint Shop Pro27
Adobe Photoshop37
Perunakellari.fi915
Yle Areena4758
Android36
Primus1623
Ipad tillämpningar för undervisning915
Fronter1016
iOS812
Google Earth2228
Microsoft PowerPoint5763
Imovie913
OS X12
Pedanet1417
Picasa45