Swedish, 2013

« Back

ICT-skills

Skill survey has been answered by 286 respondents.

Vanhan osaamiskartoituksen on täyttänyt 18 vastaajaa. Katso vanha osaamisraportti.

Hint: click the name of a skill section to see which questions make up the section.

Skills compared to other respondents

Vertailujoukkona käytetään kaikkia osaamiskartoituksen täyttäneitä vastaajia.

Top skills
Slightly above the averageAbove the average
Mobile devices2022
Video-assisted teaching1918
Pedagogical use of presentation equipment2313
Digital contents and learning environments2114
Digital communication1915
Information society skills and media education1613
Basic computer skills177
Information retrieval and management914
Information security and privacy policy210
Audio, video and images99
Needs for improvement
Slightly below the averageBelow the average
Audio, video and images3035
Basic computer skills2933
Information security and privacy policy3915
Information society skills and media education2230
Mobile devices2624
Information retrieval and management2523
Digital contents and learning environments2324
Video-assisted teaching460
Digital communication2019
Pedagogical use of presentation equipment2011

Training interests

Below are the skill sections that the teachers are interested to receive training on. Click the title of a section to see the skill levels of the respondents.

Swedish
Digital contents and learning environments83.9
Digital communication73.4
Pedagogical use of presentation equipment64.0
Mobile devices60.5
Audio, video and images58.0
Basic computer skills52.1
Information retrieval and management51.7
Information society skills and media education50.3
Information security and privacy policy45.1
Video-assisted teaching33.6

Other training interests

Below are the most popular user-inserted training needs.

Swedish
Oman aineen opetus ja tvt58.4
Oman koulun laitteiden monipuolinen käyttäminen50.7
Oppilaiden aktivoiminen ja pedagogiikka46.2
Tvt englannin opetuksessa32.5
Using a tablet in teaching32.2
Smartboard31.1
Konkreettiset tavat hyödyntää tabletteja kielten opetuksessa30.4
Oppilaiden omien älypuhelimien/tablettien hyötykäyttö opetuksessa26.9
Pedagogical social usage of tablets19.6
Älytaulu19.6
Oman koulun ohjelmien monipuolinen käyttäminen19.2
Pelien käyttö opetuksessa18.9
Ne koulutukset, joita tarvitaan koulu tvt-välineiden käyttöön15.4
Photo manipulation15.0
Konkreettiset tavat hyödyntää tabletteja opetuksessa kielten opetuksessa14.0
Blogien tehokas käyttö opetuksessa ja tutkintoprosesseissa12.2
Tekstin, äänen ja kuvan yhdistäminen esim. verkkolehdeksi11.9
Ihan perustaidoissani puutteita: Fronter10.5
Word? ym perusohjelmat haltuun9.4
Digitaalinen videoeditointi9.1
Mediakasvatus8.7
Somen hyödyntäminen monipuolisesti opetuksessa8.7
Oman aineen sähköisten opetusmateriaalien luominen8.7
Sähköinen alusta ja sen monipuolinen käyttö8.4