ICT-skills
Skill survey has been answered by 155 respondents.
Hint: click the name of a skill section to see which questions make up the section.
Skills compared to other respondents
Vertailujoukkona käytetään kaikkia osaamiskartoituksen täyttäneitä vastaajia.
Slightly above the average | Above the average | |
---|---|---|
Basic computer skills | 9 | 85 |
Audio, video and images | 17 | 74 |
Digital contents and learning environments | 21 | 64 |
Video-assisted teaching | 16 | 66 |
Pedagogical use of presentation equipment | 17 | 55 |
Mobile devices | 26 | 47 |
Digital communication | 23 | 50 |
Information retrieval and management | 15 | 54 |
Information society skills and media education | 22 | 40 |
Information security and privacy policy | 52 | 0 |
Slightly below the average | Below the average | |
---|---|---|
Information security and privacy policy | 25 | 6 |
Information society skills and media education | 11 | 6 |
Mobile devices | 7 | 6 |
Pedagogical use of presentation equipment | 10 | 3 |
Video-assisted teaching | 3 | 8 |
Information retrieval and management | 10 | 2 |
Digital communication | 4 | 6 |
Digital contents and learning environments | 4 | 3 |
Audio, video and images | 3 | 2 |
Basic computer skills | 1 | 0 |
Training interests
Below are the skill sections that the teachers are interested to receive training on. Click the title of a section to see the skill levels of the respondents.
Other training interests
Below are the most popular user-inserted training needs.
Tietotekniikka | |
---|---|
Using a tablet in teaching | 52.3 |
Oman aineen opetus ja tvt | 48.4 |
Oppilaiden omien älypuhelimien/tablettien hyötykäyttö opetuksessa | 42.6 |
Oppilaiden aktivoiminen ja pedagogiikka | 38.1 |
Pedagogical social usage of tablets | 31.0 |
Pelien käyttö opetuksessa | 29.7 |
Koulun tvt-kehittäminen | 27.1 |
Oman koulun laitteiden monipuolinen käyttäminen | 25.2 |
Digitaalinen videoeditointi | 21.3 |
Oman aineen sähköisten opetusmateriaalien luominen | 20.0 |
Photo manipulation | 16.1 |
Älytaulu | 16.1 |
Mediakasvatus | 14.8 |
Sähköinen alusta ja sen monipuolinen käyttö | 14.8 |
Tieto- ja viestintätekniikan käytön didaktiikka | 14.2 |
Smartboard | 13.5 |
Oman koulun ohjelmien monipuolinen käyttäminen | 12.3 |
Tekstin, äänen ja kuvan yhdistäminen esim. verkkolehdeksi | 12.3 |
Oppimisohjelmien laatiminen | 11.6 |
Mobiilioppiminen | 11.6 |
Blogien tehokas käyttö opetuksessa ja tutkintoprosesseissa | 11.0 |
Ne koulutukset, joita tarvitaan koulu tvt-välineiden käyttöön | 9.7 |
Ohjelmointi | 9.7 |
Mobiililaitteet ja tulevaisuuden oppiminen (oppilaiden uudenlaiset tavat oppia) | 8.4 |
Matematiikka ohjelmia esim.geogebra | 8.4 |
Somen hyödyntäminen monipuolisesti opetuksessa | 7.7 |
Sähköiset yo kokeet | 7.1 |
Sähköinen koe ja sähköinen tehtävänanto/kirja/kotitehtävä | 6.5 |
Pudokkaiden tukeminen tvt:n avulla | 5.8 |
GeoGebran hyödyntäminen yläkoulussa | 5.8 |
Tvt -osaamisen johtaminen | 5.2 |
Henkilökohtaiset oppimisympäristöt | 5.2 |
Oppimateriaalin tuottaminen/ Verkkopedagogiikka | 5.2 |
Android ohjelmointi | 5.2 |