History, 2013

« Back

ICT-skills

Skill survey has been answered by 157 respondents.

Vanhan osaamiskartoituksen on täyttänyt 10 vastaajaa. Katso vanha osaamisraportti.

Hint: click the name of a skill section to see which questions make up the section.

Skills compared to other respondents

Vertailujoukkona käytetään kaikkia osaamiskartoituksen täyttäneitä vastaajia.

Top skills
Slightly above the averageAbove the average
Information society skills and media education2445
Mobile devices2928
Digital contents and learning environments2224
Video-assisted teaching2223
Basic computer skills2322
Pedagogical use of presentation equipment2816
Digital communication1725
Information retrieval and management1229
Audio, video and images1422
Information security and privacy policy290
Needs for improvement
Slightly below the averageBelow the average
Audio, video and images2626
Information security and privacy policy3715
Video-assisted teaching420
Digital communication1723
Basic computer skills1721
Mobile devices1721
Digital contents and learning environments1520
Information retrieval and management1914
Pedagogical use of presentation equipment208
Information society skills and media education810

Training interests

Below are the skill sections that the teachers are interested to receive training on. Click the title of a section to see the skill levels of the respondents.

History
Digital contents and learning environments81.5
Digital communication66.9
Information society skills and media education63.7
Mobile devices56.7
Pedagogical use of presentation equipment55.4
Audio, video and images54.8
Information retrieval and management54.8
Information security and privacy policy51.6
Basic computer skills45.2
Video-assisted teaching36.9

Other training interests

Below are the most popular user-inserted training needs.

History
Oman aineen opetus ja tvt55.4
Oman koulun laitteiden monipuolinen käyttäminen51.0
Oppilaiden aktivoiminen ja pedagogiikka44.6
Using a tablet in teaching40.8
Smartboard26.8
Pedagogical social usage of tablets24.8
Oppilaiden omien älypuhelimien/tablettien hyötykäyttö opetuksessa24.2
Mediakasvatus19.1
Oman koulun ohjelmien monipuolinen käyttäminen18.5
Photo manipulation17.2
Älytaulu15.9
Digitaalinen videoeditointi13.4
Ihan perustaidoissani puutteita: Fronter12.1
Sähköinen alusta ja sen monipuolinen käyttö11.5
Pelien käyttö opetuksessa10.8
Blogien tehokas käyttö opetuksessa ja tutkintoprosesseissa10.2
Word? ym perusohjelmat haltuun8.9
Somen hyödyntäminen monipuolisesti opetuksessa8.9
Tekstin, äänen ja kuvan yhdistäminen esim. verkkolehdeksi8.3
Koulun tvt-kehittäminen6.4
Oman aineen sähköisten opetusmateriaalien luominen5.1