ICT-skills
Skill survey has been answered by 322 respondents.
Hint: click the name of a skill section to see which questions make up the section.
Skills compared to other respondents
Vertailujoukkona käytetään kaikkia osaamiskartoituksen täyttäneitä vastaajia.
Slightly above the average | Above the average | |
---|---|---|
Pedagogical use of presentation equipment | 22 | 25 |
Digital contents and learning environments | 21 | 24 |
Digital communication | 23 | 18 |
Information security and privacy policy | 16 | 23 |
Video-assisted teaching | 21 | 17 |
Mobile devices | 16 | 19 |
Information retrieval and management | 10 | 22 |
Information society skills and media education | 15 | 16 |
Audio, video and images | 18 | 12 |
Basic computer skills | 16 | 12 |
Programming | 1 | 3 |
Slightly below the average | Below the average | |
---|---|---|
Programming | 92 | 0 |
Audio, video and images | 26 | 29 |
Basic computer skills | 22 | 31 |
Video-assisted teaching | 15 | 38 |
Information retrieval and management | 29 | 20 |
Information society skills and media education | 20 | 28 |
Information security and privacy policy | 30 | 15 |
Mobile devices | 22 | 22 |
Digital communication | 25 | 18 |
Pedagogical use of presentation equipment | 23 | 9 |
Digital contents and learning environments | 14 | 14 |
Training interests
Below are the skill sections that the teachers are interested to receive training on. Click the title of a section to see the skill levels of the respondents.
Other training interests
Below are the most popular user-inserted training needs.
English | |
---|---|
Oman aineen opetus ja tvt | 71.4 |
Tvt englannin opetuksessa | 67.7 |
Using a tablet in teaching | 59.3 |
Oppilaiden aktivoiminen ja pedagogiikka | 53.1 |
Oman koulun laitteiden monipuolinen käyttäminen | 50.3 |
Konkreettiset tavat hyödyntää tabletteja kielten opetuksessa | 46.9 |
Oppilaiden omien älypuhelimien/tablettien hyötykäyttö opetuksessa | 46.3 |
Pelien käyttö opetuksessa | 37.6 |
Oman aineen sähköisten opetusmateriaalien luominen | 34.8 |
Sähköinen alusta ja sen monipuolinen käyttö | 29.2 |
Konkreettiset tavat hyödyntää tabletteja opetuksessa kielten opetuksessa | 28.9 |
Pedagogical social usage of tablets | 27.6 |
Ne koulutukset, joita tarvitaan koulu tvt-välineiden käyttöön | 23.9 |
Oman koulun ohjelmien monipuolinen käyttäminen | 23.6 |
Älytaulu | 23.6 |
Tekstin, äänen ja kuvan yhdistäminen esim. verkkolehdeksi | 22.7 |
Somen hyödyntäminen monipuolisesti opetuksessa | 20.8 |
Mediakasvatus | 19.3 |
Sähköinen koe ja sähköinen tehtävänanto/kirja/kotitehtävä | 18.6 |
Smartboard | 17.7 |
Photo manipulation | 17.7 |
Digitaalinen videoeditointi | 16.5 |
Mobiililaitteet ja tulevaisuuden oppiminen (oppilaiden uudenlaiset tavat oppia) | 16.5 |
Blogien tehokas käyttö opetuksessa ja tutkintoprosesseissa | 13.7 |
Mobiilioppiminen | 11.8 |
Omaan aineeseen valmiit materiaalit | 11.5 |
Pudokkaiden tukeminen tvt:n avulla | 10.9 |
Tieto- ja viestintätekniikan käytön didaktiikka | 9.9 |
Ihan perustaidoissani puutteita: Fronter | 9.6 |
Henkilökohtaiset oppimisympäristöt | 9.3 |
Kieltenopetuksen valmiita materiaaleja verkossa | 8.1 |
Word? ym perusohjelmat haltuun | 7.1 |
Koulun tvt-kehittäminen | 7.1 |
Vuorovaikutteinen sarjakuva internetissä | 6.2 |
Oppimisohjelmien laatiminen | 6.2 |
Sähköiset yo kokeet | 6.2 |