ICT-skills
Skill survey has been answered by 79 respondents.
Hint: click the name of a skill section to see which questions make up the section.
Skills compared to other respondents
Vertailujoukkona käytetään kaikkia osaamiskartoituksen täyttäneitä vastaajia.
Slightly above the average | Above the average | |
---|---|---|
Pedagogical use of presentation equipment | 32 | 30 |
Video-assisted teaching | 24 | 23 |
Mobile devices | 22 | 20 |
Digital contents and learning environments | 19 | 22 |
Digital communication | 14 | 20 |
Information society skills and media education | 18 | 15 |
Audio, video and images | 19 | 11 |
Basic computer skills | 15 | 11 |
Information retrieval and management | 9 | 13 |
Information security and privacy policy | 16 | 0 |
Slightly below the average | Below the average | |
---|---|---|
Basic computer skills | 37 | 25 |
Information security and privacy policy | 34 | 25 |
Information retrieval and management | 34 | 23 |
Audio, video and images | 23 | 29 |
Digital contents and learning environments | 25 | 23 |
Information society skills and media education | 22 | 23 |
Video-assisted teaching | 9 | 32 |
Digital communication | 22 | 16 |
Mobile devices | 22 | 15 |
Pedagogical use of presentation equipment | 13 | 10 |
Training interests
Below are the skill sections that the teachers are interested to receive training on. Click the title of a section to see the skill levels of the respondents.
Other training interests
Below are the most popular user-inserted training needs.
French | |
---|---|
Oman aineen opetus ja tvt | 68.4 |
Oppilaiden aktivoiminen ja pedagogiikka | 60.8 |
Using a tablet in teaching | 60.8 |
Oman koulun laitteiden monipuolinen käyttäminen | 50.6 |
Oppilaiden omien älypuhelimien/tablettien hyötykäyttö opetuksessa | 50.6 |
Konkreettiset tavat hyödyntää tabletteja kielten opetuksessa | 44.3 |
Pelien käyttö opetuksessa | 32.9 |
Tvt englannin opetuksessa | 27.8 |
Smartboard | 26.6 |
Oman koulun ohjelmien monipuolinen käyttäminen | 25.3 |
Älytaulu | 25.3 |
Pedagogical social usage of tablets | 22.8 |
Konkreettiset tavat hyödyntää tabletteja opetuksessa kielten opetuksessa | 19.0 |
Digitaalinen videoeditointi | 16.5 |
Tekstin, äänen ja kuvan yhdistäminen esim. verkkolehdeksi | 16.5 |
Sähköinen alusta ja sen monipuolinen käyttö | 16.5 |
Blogien tehokas käyttö opetuksessa ja tutkintoprosesseissa | 15.2 |
Oman aineen sähköisten opetusmateriaalien luominen | 15.2 |
Photo manipulation | 13.9 |
Somen hyödyntäminen monipuolisesti opetuksessa | 12.7 |
Ihan perustaidoissani puutteita: Fronter | 11.4 |
Mediakasvatus | 11.4 |
Mobiililaitteet ja tulevaisuuden oppiminen (oppilaiden uudenlaiset tavat oppia) | 11.4 |
Pudokkaiden tukeminen tvt:n avulla | 10.1 |
Sähköiset yo kokeet | 10.1 |
Ne koulutukset, joita tarvitaan koulu tvt-välineiden käyttöön | 8.9 |
Vuorovaikutteinen sarjakuva internetissä | 8.9 |
Mobiilioppiminen | 8.9 |
Omaan aineeseen valmiit materiaalit | 8.9 |
Word? ym perusohjelmat haltuun | 7.6 |
Tieto- ja viestintätekniikan käytön didaktiikka | 7.6 |
Sähköinen koe ja sähköinen tehtävänanto/kirja/kotitehtävä | 7.6 |
Koulun tvt-kehittäminen | 5.1 |
Digitala studentprov | 5.1 |