ICT-skills
Skill survey has been answered by 250 respondents.
Hint: click the name of a skill section to see which questions make up the section.
Skills compared to other respondents
Vertailujoukkona käytetään kaikkia osaamiskartoituksen täyttäneitä vastaajia.
Slightly above the average | Above the average | |
---|---|---|
Pedagogical use of presentation equipment | 22 | 22 |
Mobile devices | 24 | 12 |
Digital communication | 20 | 12 |
Video-assisted teaching | 20 | 12 |
Digital contents and learning environments | 18 | 9 |
Information society skills and media education | 13 | 12 |
Audio, video and images | 16 | 6 |
Information retrieval and management | 8 | 12 |
Basic computer skills | 13 | 6 |
Information security and privacy policy | 11 | 0 |
Slightly below the average | Below the average | |
---|---|---|
Information security and privacy policy | 51 | 18 |
Basic computer skills | 35 | 30 |
Audio, video and images | 33 | 30 |
Digital contents and learning environments | 32 | 26 |
Video-assisted teaching | 11 | 44 |
Information society skills and media education | 22 | 28 |
Information retrieval and management | 23 | 27 |
Digital communication | 18 | 26 |
Pedagogical use of presentation equipment | 25 | 15 |
Mobile devices | 21 | 18 |
Training interests
Below are the skill sections that the teachers are interested to receive training on. Click the title of a section to see the skill levels of the respondents.
Other training interests
Below are the most popular user-inserted training needs.
Swedish | |
---|---|
Oman aineen opetus ja tvt | 70.8 |
Using a tablet in teaching | 62.0 |
Oman koulun laitteiden monipuolinen käyttäminen | 54.0 |
Oppilaiden aktivoiminen ja pedagogiikka | 50.8 |
Oppilaiden omien älypuhelimien/tablettien hyötykäyttö opetuksessa | 47.2 |
Konkreettiset tavat hyödyntää tabletteja kielten opetuksessa | 40.4 |
Tvt englannin opetuksessa | 38.8 |
Pelien käyttö opetuksessa | 31.6 |
Pedagogical social usage of tablets | 23.6 |
Älytaulu | 23.6 |
Ne koulutukset, joita tarvitaan koulu tvt-välineiden käyttöön | 22.0 |
Oman aineen sähköisten opetusmateriaalien luominen | 21.6 |
Smartboard | 20.8 |
Oman koulun ohjelmien monipuolinen käyttäminen | 20.4 |
Sähköinen alusta ja sen monipuolinen käyttö | 20.0 |
Blogien tehokas käyttö opetuksessa ja tutkintoprosesseissa | 17.6 |
Konkreettiset tavat hyödyntää tabletteja opetuksessa kielten opetuksessa | 16.0 |
Somen hyödyntäminen monipuolisesti opetuksessa | 15.2 |
Tekstin, äänen ja kuvan yhdistäminen esim. verkkolehdeksi | 14.8 |
Photo manipulation | 14.4 |
Digitaalinen videoeditointi | 13.6 |
Ihan perustaidoissani puutteita: Fronter | 13.2 |
Mediakasvatus | 12.4 |
Word? ym perusohjelmat haltuun | 10.0 |
Tieto- ja viestintätekniikan käytön didaktiikka | 8.8 |
Koulun tvt-kehittäminen | 8.4 |
Mobiilioppiminen | 8.4 |
Pudokkaiden tukeminen tvt:n avulla | 8.4 |
Sähköinen koe ja sähköinen tehtävänanto/kirja/kotitehtävä | 7.6 |
Tvt:n perustaidot | 6.8 |
Mobiililaitteet ja tulevaisuuden oppiminen (oppilaiden uudenlaiset tavat oppia) | 6.8 |
Ruotsinkieli | 6.0 |
Sähköiset yo kokeet | 6.0 |
Oppimisohjelmien laatiminen | 5.6 |