Luokanopettaja (5-6 lk), 2023

« Takaisin

Muutokset aiempiin vuosiin

Verrattava vastaajajoukko:   Vuosi 2022 (180 kpl) |   Vuosi 2021 (519 kpl) |   Vuosi 2020 (465 kpl) |   Vuosi 2019 (1078 kpl) |   Vuosi 2018 (1188 kpl) |   Vuosi 2017 (1588 kpl) |   Vuosi 2016 (783 kpl) |   Vuosi 2015 (491 kpl) |   Vuosi 2014 (554 kpl) |   Vuosi 2013 (644 kpl) |   Vuosi 2012 (277 kpl)

Vinkki: riviä klikkaamalla saat näkyviin yksittäisen tekijän tarkemmat tiedot.

Kysymykset, joiden vastaukset ovat positiivisempia kuin vertailujoukossa.
Ohjelmistot kohdennettuihin opetustarkoituksiin, kuten esimerkiksi kertolaskut, ohjelmointi, matemaattinen havainnollistaminen, kielet, simulointi ja mallinnus***
Katso kysymyksen jakauma: Ohjelmistot kohdennettuihin opetustarkoituksiin, kuten esimerkiksi kertolaskut, ohjelmointi, matemaattinen havainnollistaminen, kielet, simulointi ja mallinnus
Oman vastaajajoukon keskiarvo -1.2
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -1.5
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero)
Työskentelemme oppilaiden kanssa myös koulurakennusten ulkopuolella hyödyntäen mobiililaitteita (esim. älypuhelin, tabletti, kannettava tietokone).**
Katso kysymyksen jakauma: Työskentelemme oppilaiden kanssa myös koulurakennusten ulkopuolella hyödyntäen mobiililaitteita (esim. älypuhelin, tabletti, kannettava tietokone).
Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.6
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -0.9
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.01 (selvästi merkitsevä ero)
Suurimmalla osalla tunneistani käytän itse tieto- ja viestintäteknologiaa.*
Katso kysymyksen jakauma: Suurimmalla osalla tunneistani käytän itse tieto- ja viestintäteknologiaa.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 1.5
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 1.3
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Oppilaiden oppimisen formatiivinen arviointi*
Katso kysymyksen jakauma: Oppilaiden oppimisen formatiivinen arviointi
Oman vastaajajoukon keskiarvo -1.0
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -1.2
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Olen hyödyntänyt tämän kyselyn aiempia tuloksia oman työni kehittämisessä.*
Katso kysymyksen jakauma: Olen hyödyntänyt tämän kyselyn aiempia tuloksia oman työni kehittämisessä.
Oman vastaajajoukon keskiarvo -1.5
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -1.8
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Minulla on mahdollisuuksia vaikuttaa kouluni TVT-hankintoihin.*
Katso kysymyksen jakauma: Minulla on mahdollisuuksia vaikuttaa kouluni TVT-hankintoihin.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.1
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -0.1
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Koulullani on yhteisesti sovitut tavoitteet TVT:n hyödyntämisestä opetuksessa.*
Katso kysymyksen jakauma: Koulullani on yhteisesti sovitut tavoitteet TVT:n hyödyntämisestä opetuksessa.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.7
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.6
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Koulussani on helppo lähteä kehittämään uusia toimintatapoja.*
Katso kysymyksen jakauma: Koulussani on helppo lähteä kehittämään uusia toimintatapoja.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.9
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.7
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Osaan käyttää sujuvasti jotakin opetukseen suunnattua graafista ohjelmointiympäristöä (esim. Scratch, Kodu, Lego Mindstorm).*
Katso kysymyksen jakauma: Osaan käyttää sujuvasti jotakin opetukseen suunnattua graafista ohjelmointiympäristöä (esim. Scratch, Kodu, Lego Mindstorm).
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.1
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -0.2
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Koen, että en saa tukea TVT:n opetuskäytön kehittämisessä.*
Katso kysymyksen jakauma: Koen, että en saa tukea TVT:n opetuskäytön kehittämisessä.
Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.6
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -0.4
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Ohjaan oppilaita säännöllisesti internetin vastuulliseen ja lainmukaiseen käyttämiseen.*
Katso kysymyksen jakauma: Ohjaan oppilaita säännöllisesti internetin vastuulliseen ja lainmukaiseen käyttämiseen.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 1.1
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 1.0
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Kysymykset, joiden vastaukset ovat negatiivisempia kuin vertailujoukossa.
Älypuhelin***
Katso kysymyksen jakauma: Älypuhelin
Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.5
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.6
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero)
Mobiililaitteet (esim. tabletit, älypuhelimet)***
Katso kysymyksen jakauma: Mobiililaitteet (esim. tabletit, älypuhelimet)
Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.4
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.0
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.0001 (erittäin huomattava ero)
auttaa oppilaita viestimään tehokkaammin toisten kanssa***
Katso kysymyksen jakauma: auttaa oppilaita viestimään tehokkaammin toisten kanssa
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.1
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.4
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.001 (huomattava ero)
Tabletti**
Katso kysymyksen jakauma: Tabletti
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.0
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.7
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.01 (selvästi merkitsevä ero)
Olen edellisen lukuvuoden aikana osallistunut TVT-täydennyskoulutuksiin yhteensä:**
Katso kysymyksen jakauma: Olen edellisen lukuvuoden aikana osallistunut TVT-täydennyskoulutuksiin yhteensä:
Oman vastaajajoukon keskiarvo -1.4
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -1.0
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.01 (selvästi merkitsevä ero)
Toimisto-ohjelmistot, kuten tekstinkäsittely, esitystyökalut, taulukkolaskenta**
Katso kysymyksen jakauma: Toimisto-ohjelmistot, kuten tekstinkäsittely, esitystyökalut, taulukkolaskenta
Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.7
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -0.4
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.01 (selvästi merkitsevä ero)
Ylöspäin tai alaspäin eriyttäminen yksittäisille oppilaille tai pienille oppilasryhmille.**
Katso kysymyksen jakauma: Ylöspäin tai alaspäin eriyttäminen yksittäisille oppilaille tai pienille oppilasryhmille.
Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.7
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -0.5
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.01 (selvästi merkitsevä ero)
heikentää oppilaiden kirjoitustaitoa**
Katso kysymyksen jakauma: heikentää oppilaiden kirjoitustaitoa
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.4
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.1
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.01 (selvästi merkitsevä ero)
Oppilaat arvioivat opetustani hyödyntäen tieto- ja viestintäteknologiaa.*
Katso kysymyksen jakauma: Oppilaat arvioivat opetustani hyödyntäen tieto- ja viestintäteknologiaa.
Oman vastaajajoukon keskiarvo -1.5
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -1.3
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Jaan tuottamaani digitaalista oppimateriaalia muille opettajille.*
Katso kysymyksen jakauma: Jaan tuottamaani digitaalista oppimateriaalia muille opettajille.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.2
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.4
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Digitaaliset oppimispelit (esim. Ekapeli, 10Monkeys)*
Katso kysymyksen jakauma: Digitaaliset oppimispelit (esim. Ekapeli, 10Monkeys)
Oman vastaajajoukon keskiarvo -1.1
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -1.0
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
vähentää oppilaiden välistä henkilökohtaista viestintää*
Katso kysymyksen jakauma: vähentää oppilaiden välistä henkilökohtaista viestintää
Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.3
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -0.5
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Kehityskeskusteluissa otetaan esille TVT-osaamisen kehittäminen.*
Katso kysymyksen jakauma: Kehityskeskusteluissa otetaan esille TVT-osaamisen kehittäminen.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.2
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.4
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Opetan oppilaitani ymmärtämään ja tulkitsemaan erilaisia sähköisiä mediasisältöjä.*
Katso kysymyksen jakauma: Opetan oppilaitani ymmärtämään ja tulkitsemaan erilaisia sähköisiä mediasisältöjä.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.7
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.9
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Saan riittävästi ja riittävän nopeasti teknistä tukea TVT:n käyttöön koulullani.*
Katso kysymyksen jakauma: Saan riittävästi ja riittävän nopeasti teknistä tukea TVT:n käyttöön koulullani.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 1.0
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 1.2
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Oppilaat ja vierailijat voivat kirjautua koulun langattomaan verkkoon omilla laitteillaan.*
Katso kysymyksen jakauma: Oppilaat ja vierailijat voivat kirjautua koulun langattomaan verkkoon omilla laitteillaan.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 1.1
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 1.4
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
heikentää oppilaiden lasku- ja arviointitaitoa*
Katso kysymyksen jakauma: heikentää oppilaiden lasku- ja arviointitaitoa
Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.4
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -0.6
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)

*) Tähtien määrä ilmaisee, kuinka merkitsevä ero on kyseisen tekijän kohdalla.