Erityisopettaja tai erityisluokanopettaja, 2023

« Takaisin

Erot muihin vastaajiin

Verrattava vastaajajoukko:   Yleissivistävä (1955 kpl)

Vinkki: riviä klikkaamalla saat näkyviin yksittäisen tekijän tarkemmat tiedot.

Kysymykset, joiden vastaukset ovat positiivisempia kuin vertailujoukossa.
Älypuhelin***
Katso kysymyksen jakauma: Älypuhelin
Oman vastaajajoukon keskiarvo 1.3
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.4
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero)
Ylöspäin tai alaspäin eriyttäminen yksittäisille oppilaille tai pienille oppilasryhmille.***
Katso kysymyksen jakauma: Ylöspäin tai alaspäin eriyttäminen yksittäisille oppilaille tai pienille oppilasryhmille.
Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.3
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -0.6
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.0001 (erittäin huomattava ero)
Digitaaliset oppimispelit (esim. Ekapeli, 10Monkeys)**
Katso kysymyksen jakauma: Digitaaliset oppimispelit (esim. Ekapeli, 10Monkeys)
Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.9
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -1.1
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.01 (selvästi merkitsevä ero)
Ohjelmistot kohdennettuihin opetustarkoituksiin, kuten esimerkiksi kertolaskut, ohjelmointi, matemaattinen havainnollistaminen, kielet, simulointi ja mallinnus**
Katso kysymyksen jakauma: Ohjelmistot kohdennettuihin opetustarkoituksiin, kuten esimerkiksi kertolaskut, ohjelmointi, matemaattinen havainnollistaminen, kielet, simulointi ja mallinnus
Oman vastaajajoukon keskiarvo -1.2
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -1.4
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.01 (selvästi merkitsevä ero)
Seuraan sosiaalisen median ja muita verkostoja oppiakseni uutta.**
Katso kysymyksen jakauma: Seuraan sosiaalisen median ja muita verkostoja oppiakseni uutta.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.9
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.6
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.01 (selvästi merkitsevä ero)
Opettajan pedagoginen kyky käyttää tieto- ja viestintäteknologiaa oppimisen eriyttämisessä.

Valitse seuraavista omaan tilanteeseesi parhaiten sopiva kuvaus, vaikka se ei kaikilta osin pitäisi aivan paikkaansa:*
Katso kysymyksen jakauma: Opettajan pedagoginen kyky käyttää tieto- ja viestintäteknologiaa oppimisen eriyttämisessä.

Valitse seuraavista omaan tilanteeseesi parhaiten sopiva kuvaus, vaikka se ei kaikilta osin pitäisi aivan paikkaansa:

Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.0
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -0.1
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Oppilaideni vanhemmilla on mahdollisuus osallistua oppilaan oppimisen arviointiprosessiin tieto- ja viestintäteknologiaa hyödyntäen.*
Katso kysymyksen jakauma: Oppilaideni vanhemmilla on mahdollisuus osallistua oppilaan oppimisen arviointiprosessiin tieto- ja viestintäteknologiaa hyödyntäen.
Oman vastaajajoukon keskiarvo -1.0
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -1.2
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Peruspuhelin*
Katso kysymyksen jakauma: Peruspuhelin
Oman vastaajajoukon keskiarvo -1.4
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -1.6
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Minulla on mahdollisuuksia vaikuttaa kouluni TVT-hankintoihin.*
Katso kysymyksen jakauma: Minulla on mahdollisuuksia vaikuttaa kouluni TVT-hankintoihin.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.0
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -0.2
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Käytössäni olevat laitteet ja ohjelmistot toimivat hyvin kokonaisuutena.*
Katso kysymyksen jakauma: Käytössäni olevat laitteet ja ohjelmistot toimivat hyvin kokonaisuutena.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 1.0
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.9
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Tauotan oppilaideni työskentelyä välttääkseni oppilaiden liiallista istumista.*
Katso kysymyksen jakauma: Tauotan oppilaideni työskentelyä välttääkseni oppilaiden liiallista istumista.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.8
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.7
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Kysymykset, joiden vastaukset ovat negatiivisempia kuin vertailujoukossa.
Tehtävien, harjoitusten tai kotiläksyjen antaminen oppilaille***
Katso kysymyksen jakauma: Tehtävien, harjoitusten tai kotiläksyjen antaminen oppilaille
Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.8
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -0.3
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero)
Jaan tuottamaani digitaalista oppimateriaalia muille opettajille.***
Katso kysymyksen jakauma: Jaan tuottamaani digitaalista oppimateriaalia muille opettajille.
Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.4
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.1
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero)
Valitse taso, joka kuvaa parhaiten osaamistasi TVT:n käytössä.***
Katso kysymyksen jakauma: Valitse taso, joka kuvaa parhaiten osaamistasi TVT:n käytössä.
Oman vastaajajoukon keskiarvo -1.7
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -1.3
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero)
Löydän eri oppimistilanteisiin hyviä tapoja hyödyntää tieto- ja viestintäteknologiaa.***
Katso kysymyksen jakauma: Löydän eri oppimistilanteisiin hyviä tapoja hyödyntää tieto- ja viestintäteknologiaa.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.3
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.6
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.0001 (erittäin huomattava ero)
Osaan ohjelmoida jollakin lausekielellä (esim. C, Java, PHP, Javascript, C++, Python) monipuolisesti oppilaiden kanssa.***
Katso kysymyksen jakauma: Osaan ohjelmoida jollakin lausekielellä (esim. C, Java, PHP, Javascript, C++, Python) monipuolisesti oppilaiden kanssa.
Oman vastaajajoukon keskiarvo -1.9
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -1.6
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.0001 (erittäin huomattava ero)
Oma TVT-valmiuteni ja osaamiseni ovat riittäviä verrattuna opetussuunnitelmassa asetettuihin tavoitteisiin.***
Katso kysymyksen jakauma: Oma TVT-valmiuteni ja osaamiseni ovat riittäviä verrattuna opetussuunnitelmassa asetettuihin tavoitteisiin.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.2
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.6
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.0001 (erittäin huomattava ero)
Tiedon esittäminen opetustilanteessa***
Katso kysymyksen jakauma: Tiedon esittäminen opetustilanteessa
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.7
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 1.1
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.0001 (erittäin huomattava ero)
vähentää oppilaiden yhteistyötä muiden oppilaiden kanssa***
Katso kysymyksen jakauma: vähentää oppilaiden yhteistyötä muiden oppilaiden kanssa
Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.1
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -0.4
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.0001 (erittäin huomattava ero)
TVT:n merkitys opetuksessa ja oppimisessa

Valitse seuraavista omaan tilanteeseesi parhaiten sopiva kuvaus, vaikka se ei kaikilta osin pitäisi aivan paikkaansa:***
Katso kysymyksen jakauma: TVT:n merkitys opetuksessa ja oppimisessa

Valitse seuraavista omaan tilanteeseesi parhaiten sopiva kuvaus, vaikka se ei kaikilta osin pitäisi aivan paikkaansa:

Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.0
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.3
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.0001 (erittäin huomattava ero)
Oppilaat arvioivat opetustani hyödyntäen tieto- ja viestintäteknologiaa.***
Katso kysymyksen jakauma: Oppilaat arvioivat opetustani hyödyntäen tieto- ja viestintäteknologiaa.
Oman vastaajajoukon keskiarvo -1.6
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -1.3
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.001 (huomattava ero)
Suurimmalla osalla tunneistani oppilaat käyttävät tieto- ja viestintäteknologiaa.***
Katso kysymyksen jakauma: Suurimmalla osalla tunneistani oppilaat käyttävät tieto- ja viestintäteknologiaa.
Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.5
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -0.2
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.001 (huomattava ero)
Kosketustaulu tai esitysnäyttö***
Katso kysymyksen jakauma: Kosketustaulu tai esitysnäyttö
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.5
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.9
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.001 (huomattava ero)
Toimisto-ohjelmistot, kuten tekstinkäsittely, esitystyökalut, taulukkolaskenta***
Katso kysymyksen jakauma: Toimisto-ohjelmistot, kuten tekstinkäsittely, esitystyökalut, taulukkolaskenta
Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.9
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -0.6
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.001 (huomattava ero)
Tunnen kuntani TVT:n kehittämistyötä ohjaavan suunnitelman sisällön.***
Katso kysymyksen jakauma: Tunnen kuntani TVT:n kehittämistyötä ohjaavan suunnitelman sisällön.
Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.4
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -0.1
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.001 (huomattava ero)
Jaamme TVT:n opetuskäyttöön liittyviä vinkkejä ja tukea.***
Katso kysymyksen jakauma: Jaamme TVT:n opetuskäyttöön liittyviä vinkkejä ja tukea.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.6
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.9
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.001 (huomattava ero)
vähentää oppilaiden välistä henkilökohtaista viestintää**
Katso kysymyksen jakauma: vähentää oppilaiden välistä henkilökohtaista viestintää
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.0
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -0.2
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.01 (selvästi merkitsevä ero)
Oppilaiden ohjaaminen digitaalisissa oppimisympäristöissä.

Valitse seuraavista omaan tilanteeseesi parhaiten sopiva kuvaus, vaikka se ei kaikilta osin pitäisi aivan paikkaansa:**
Katso kysymyksen jakauma: Oppilaiden ohjaaminen digitaalisissa oppimisympäristöissä.

Valitse seuraavista omaan tilanteeseesi parhaiten sopiva kuvaus, vaikka se ei kaikilta osin pitäisi aivan paikkaansa:

Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.2
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.4
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.01 (selvästi merkitsevä ero)
Oppilaani arvioivat toistensa työtä digitaalisissa oppimisympäristöissä.**
Katso kysymyksen jakauma: Oppilaani arvioivat toistensa työtä digitaalisissa oppimisympäristöissä.
Oman vastaajajoukon keskiarvo -1.4
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -1.2
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.01 (selvästi merkitsevä ero)
Suurimmalla osalla tunneistani käytän itse tieto- ja viestintäteknologiaa.**
Katso kysymyksen jakauma: Suurimmalla osalla tunneistani käytän itse tieto- ja viestintäteknologiaa.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 1.1
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 1.3
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.01 (selvästi merkitsevä ero)
Multimediatyökalut (esim. median tallennus ja editointi, verkkotuotanto)**
Katso kysymyksen jakauma: Multimediatyökalut (esim. median tallennus ja editointi, verkkotuotanto)
Oman vastaajajoukon keskiarvo -1.5
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -1.4
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.01 (selvästi merkitsevä ero)
Olen kokeillut oppilaideni kanssa graafista tai muunlaista ohjelmointia.**
Katso kysymyksen jakauma: Olen kokeillut oppilaideni kanssa graafista tai muunlaista ohjelmointia.
Oman vastaajajoukon keskiarvo -1.2
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -0.9
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.01 (selvästi merkitsevä ero)
Ohjaan aktiivisesti oppilaitani käyttämään digitaalisia tiedonhaun palveluita (esim. Google, Wikipedia, Wolfram|Alpha).**
Katso kysymyksen jakauma: Ohjaan aktiivisesti oppilaitani käyttämään digitaalisia tiedonhaun palveluita (esim. Google, Wikipedia, Wolfram|Alpha).
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.5
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.7
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.01 (selvästi merkitsevä ero)
Tiedon hankinta, jäsentely ja yhteisöllinen tiedon rakentelu*
Katso kysymyksen jakauma: Tiedon hankinta, jäsentely ja yhteisöllinen tiedon rakentelu
Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.7
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -0.5
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Digitaaliset oppimisympäristöt ja pilvipalvelut (esim. Google Classroom, O365, SanomaPro, itslearning)*
Katso kysymyksen jakauma: Digitaaliset oppimisympäristöt ja pilvipalvelut (esim. Google Classroom, O365, SanomaPro, itslearning)
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.1
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.3
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
vähentää oppilaiden mielenkiintoa opiskelua kohtaan*
Katso kysymyksen jakauma: vähentää oppilaiden mielenkiintoa opiskelua kohtaan
Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.5
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -0.6
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Olen edellisen lukuvuoden aikana osallistunut TVT-täydennyskoulutuksiin yhteensä:*
Katso kysymyksen jakauma: Olen edellisen lukuvuoden aikana osallistunut TVT-täydennyskoulutuksiin yhteensä:
Oman vastaajajoukon keskiarvo -1.6
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -1.4
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Osaan hyödyntää digitaalisia oppimateriaaleja opetuksessani.*
Katso kysymyksen jakauma: Osaan hyödyntää digitaalisia oppimateriaaleja opetuksessani.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 1.2
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 1.3
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Osaan käyttää sujuvasti jotakin digitaalista oppimisympäristöä (esim. Google Classroom, O365, Moodle, SanomaPro, Peda.net, itslearning).*
Katso kysymyksen jakauma: Osaan käyttää sujuvasti jotakin digitaalista oppimisympäristöä (esim. Google Classroom, O365, Moodle, SanomaPro, Peda.net, itslearning).
Oman vastaajajoukon keskiarvo 1.2
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 1.3
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Osaan käyttää sujuvasti jotakin opetukseen suunnattua graafista ohjelmointiympäristöä (esim. Scratch, Kodu, Lego Mindstorm).*
Katso kysymyksen jakauma: Osaan käyttää sujuvasti jotakin opetukseen suunnattua graafista ohjelmointiympäristöä (esim. Scratch, Kodu, Lego Mindstorm).
Oman vastaajajoukon keskiarvo -1.1
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -0.9
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Osaan rakentaa ja ohjelmoida erilaisia robotteja (esim. Lego Mindstorms EV3, Bee-Bot, Makeblock mBot).*
Katso kysymyksen jakauma: Osaan rakentaa ja ohjelmoida erilaisia robotteja (esim. Lego Mindstorms EV3, Bee-Bot, Makeblock mBot).
Oman vastaajajoukon keskiarvo -1.3
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -1.1
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Opetan oppilaitani ymmärtämään ja tulkitsemaan erilaisia sähköisiä mediasisältöjä.*
Katso kysymyksen jakauma: Opetan oppilaitani ymmärtämään ja tulkitsemaan erilaisia sähköisiä mediasisältöjä.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.4
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.5
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
auttaa oppilaita kehittämään taitojaan suunnitella ja ohjata omaa työskentelyään*
Katso kysymyksen jakauma: auttaa oppilaita kehittämään taitojaan suunnitella ja ohjata omaa työskentelyään
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.1
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.2
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
heikentää oppilaiden lasku- ja arviointitaitoa*
Katso kysymyksen jakauma: heikentää oppilaiden lasku- ja arviointitaitoa
Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.1
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -0.2
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Osaan ohjata oppilaitani animaatioiden tekemisessä (esim. iMotion, Giphy, Animaatiokone).*
Katso kysymyksen jakauma: Osaan ohjata oppilaitani animaatioiden tekemisessä (esim. iMotion, Giphy, Animaatiokone).
Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.9
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -0.7
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Oppilaat opiskelevat oppitunneillani säännöllisesti sähköisissä oppimisympäristöissä.*
Katso kysymyksen jakauma: Oppilaat opiskelevat oppitunneillani säännöllisesti sähköisissä oppimisympäristöissä.
Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.3
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -0.1
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Kehityskeskusteluissa otetaan esille TVT-osaamisen kehittäminen.*
Katso kysymyksen jakauma: Kehityskeskusteluissa otetaan esille TVT-osaamisen kehittäminen.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.0
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.2
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Hyödynnän tieto- ja viestintäteknologiaa oppilaiden oppimisen jatkuvassa arvioinnissa.*
Katso kysymyksen jakauma: Hyödynnän tieto- ja viestintäteknologiaa oppilaiden oppimisen jatkuvassa arvioinnissa.
Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.3
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -0.1
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Oppilaat ja vierailijat voivat kirjautua koulun langattomaan verkkoon omilla laitteillaan.*
Katso kysymyksen jakauma: Oppilaat ja vierailijat voivat kirjautua koulun langattomaan verkkoon omilla laitteillaan.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.8
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 1.1
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
auttaa oppilaita yhdistelemään ja käsittelemään tietoa tehokkaammin*
Katso kysymyksen jakauma: auttaa oppilaita yhdistelemään ja käsittelemään tietoa tehokkaammin
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.5
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.6
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Tunnen Creative Commons -lisenssien käyttöperiaatteet.*
Katso kysymyksen jakauma: Tunnen Creative Commons -lisenssien käyttöperiaatteet.
Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.5
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -0.3
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Osaan tulostaa 3D-tulostimella.*
Katso kysymyksen jakauma: Osaan tulostaa 3D-tulostimella.
Oman vastaajajoukon keskiarvo -1.6
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -1.5
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Oppilaani keräävät itselleen portfoliota sähköiseen oppimisympäristöön.*
Katso kysymyksen jakauma: Oppilaani keräävät itselleen portfoliota sähköiseen oppimisympäristöön.
Oman vastaajajoukon keskiarvo -1.4
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -1.2
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
antaa oppilaille mahdollisuuden käyttää parempia tietolähteitä*
Katso kysymyksen jakauma: antaa oppilaille mahdollisuuden käyttää parempia tietolähteitä
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.9
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 1.0
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Tabletti*
Katso kysymyksen jakauma: Tabletti
Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.5
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -0.2
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Osaan käyttää tarvittaessa videovälitteisen opetuksen ohjelmistoja ja välineitä opetuksessani (esim. Teams, Meet, Zoom).*
Katso kysymyksen jakauma: Osaan käyttää tarvittaessa videovälitteisen opetuksen ohjelmistoja ja välineitä opetuksessani (esim. Teams, Meet, Zoom).
Oman vastaajajoukon keskiarvo 1.3
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 1.4
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
auttaa oppilaita viestimään tehokkaammin toisten kanssa*
Katso kysymyksen jakauma: auttaa oppilaita viestimään tehokkaammin toisten kanssa
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.1
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.2
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Medialukutaito

Valitse seuraavista omaan tilanteeseesi parhaiten sopiva kuvaus, vaikka se ei kaikilta osin pitäisi aivan paikkaansa:*
Katso kysymyksen jakauma: Medialukutaito

Valitse seuraavista omaan tilanteeseesi parhaiten sopiva kuvaus, vaikka se ei kaikilta osin pitäisi aivan paikkaansa:

Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.4
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.5
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)

*) Tähtien määrä ilmaisee, kuinka merkitsevä ero on kyseisen tekijän kohdalla.

Osa-alueiden vertailu

Alla näet omien vastausten sijoittumisen suhteessa vertailtavaan vastaajaryhmään. Palkin koko kertoo, miten suuri osa vastaajista on tässä joukossa.

Selvästi keskivertoa huonommatVähän keskivertoa huonommatKeskiverrotVähän keskivertoa paremmatSelvästi keskivertoa paremmat
Teknologiset valmiudet1922211622
Toimintatavat2223142416
Asennoituminen2521201519
Opetuskäyttö2123202313
Osaaminen1820242216