Luokanopettaja (5-6 lk), 2021

« Takaisin

Asennoituminen

Alla näet, mistä kysymyksistä osa-alue Asennoituminen muodostuu.

Vinkki: kysymystä klikkaamalla saat näkyviin yksittäisen kysymyksen jakauman ja vastausvaihtoehdot.

* = Kysymyksen vaikutus tasoon on käänteinen.

Positiivisia vastauksia
Vuosi 2021Vuosi 2020Vuosi 2019Vuosi 2018Vuosi 2017Vuosi 2016Vuosi 2015Vuosi 2014Vuosi 2013Vuosi 2012
Rakennan opetukseni oppikirjan mukaan. *
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
60 %
65 %
68 %
75 %
73 %
TVT:n avulla oppijat pystyvät käsittelemään opetettavaa ilmiötä monipuolisesti.
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
87 %
89 %
84 %
Jatkuva uuden tekniikan tuominen opetukseen on kuormittavaa. *
57 %
59 %
64 %
65 %
66 %
45 %
42 %
41 %
35 %
34 %
TVT:n käyttö sopii opetustyyliini.
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
79 %
81 %
77 %
81 %
88 %
Tieto- ja viestintätekniikan (TVT) hyödyntäminen opetussuunnitelman mukaisesti on vaikeaa. *
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
25 %
26 %
29 %
25 %
23 %
Seuraan sosiaalisen median verkostoja oppiakseni uutta.
67 %
67 %
65 %
63 %
64 %
56 %
53 %
45 %
31 %
0 %
Rakennan opetukseni oppikirjan / aihealueen käsikirjan mukaan. *
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
antaa oppilaille mahdollisuuden käyttää parempia tietolähteitä
88 %
84 %
85 %
86 %
86 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
heikentää oppilaiden kirjoitustaitoa *
31 %
42 %
40 %
42 %
41 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
auttaa oppilaita yhdistelemään ja käsittelemään tietoa tehokkaammin
78 %
74 %
73 %
72 %
76 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
vähentää oppilaiden yhteistyötä muiden oppilaiden kanssa *
7.4 %
11 %
11 %
11 %
8.8 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
auttaa oppilaita viestimään tehokkaammin toisten kanssa
53 %
47 %
46 %
50 %
51 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
vähentää oppilaiden mielenkiintoa opiskelua kohtaan *
3.3 %
4.6 %
5.5 %
4.9 %
3.9 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
vähentää oppilaiden välistä henkilökohtaista viestintää *
13 %
12 %
17 %
17 %
15 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
auttaa oppilaita kehittämään taitojaan suunnitella ja ohjata omaa työskentelyään
59 %
54 %
54 %
54 %
58 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
heikentää oppilaiden lasku- ja arviointitaitoa *
5.9 %
7.1 %
11 %
9.4 %
10 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
parantaa oppilaiden opintosuorituksia
29 %
31 %
27 %
27 %
27 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
Osa-alueen Asennoituminen jakauma
Vuosi 2021Vuosi 2020Vuosi 2019Vuosi 2018Vuosi 2017Vuosi 2016Vuosi 2015Vuosi 2014Vuosi 2013Vuosi 2012
Taso
0-1
0111154311
Taso
1-2
12181920183837343627
Taso
2-3
74676769684446505561
Taso
3-4
1414121013131212810