Luokanopettaja (3-4 lk), 1.1.2020-14.2.2020

« Takaisin

Asennoituminen

Alla näet, mistä kysymyksistä osa-alue Asennoituminen muodostuu.

Vinkki: kysymystä klikkaamalla saat näkyviin yksittäisen kysymyksen jakauman ja vastausvaihtoehdot.

* = Kysymyksen vaikutus tasoon on käänteinen.

Positiivisia vastauksia
1.1.2020-14.2.2020Vuosi 2021Vuosi 2020Vuosi 2019Vuosi 2018Vuosi 2017Vuosi 2016Vuosi 2015Vuosi 2014Vuosi 2013Vuosi 2012
Rakennan opetukseni oppikirjan mukaan. *
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
66 %
69 %
69 %
78 %
74 %
TVT:n avulla oppijat pystyvät käsittelemään opetettavaa ilmiötä monipuolisesti.
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
89 %
88 %
83 %
Jatkuva uuden tekniikan tuominen opetukseen on kuormittavaa. *
60 %
57 %
59 %
70 %
66 %
69 %
47 %
46 %
44 %
38 %
32 %
TVT:n käyttö sopii opetustyyliini.
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
76 %
77 %
78 %
76 %
84 %
Tieto- ja viestintätekniikan (TVT) hyödyntäminen opetussuunnitelman mukaisesti on vaikeaa. *
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
26 %
29 %
29 %
28 %
24 %
Seuraan sosiaalisen median verkostoja oppiakseni uutta.
66 %
62 %
68 %
65 %
66 %
69 %
62 %
59 %
50 %
30 %
0 %
Rakennan opetukseni oppikirjan / aihealueen käsikirjan mukaan. *
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
antaa oppilaille mahdollisuuden käyttää parempia tietolähteitä
88 %
81 %
84 %
83 %
84 %
84 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
heikentää oppilaiden kirjoitustaitoa *
43 %
24 %
39 %
41 %
42 %
42 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
auttaa oppilaita yhdistelemään ja käsittelemään tietoa tehokkaammin
71 %
71 %
69 %
71 %
72 %
72 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
vähentää oppilaiden yhteistyötä muiden oppilaiden kanssa *
5.9 %
0 %
8.2 %
6.9 %
8.5 %
7.1 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
auttaa oppilaita viestimään tehokkaammin toisten kanssa
36 %
38 %
42 %
44 %
47 %
46 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
vähentää oppilaiden mielenkiintoa opiskelua kohtaan *
4.4 %
0 %
4.7 %
3.2 %
4.1 %
3.7 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
vähentää oppilaiden välistä henkilökohtaista viestintää *
13 %
14 %
15 %
16 %
16 %
15 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
auttaa oppilaita kehittämään taitojaan suunnitella ja ohjata omaa työskentelyään
50 %
33 %
52 %
47 %
50 %
54 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
heikentää oppilaiden lasku- ja arviointitaitoa *
11 %
9.5 %
8.7 %
8.1 %
7.6 %
8.2 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
parantaa oppilaiden opintosuorituksia
31 %
19 %
26 %
22 %
25 %
26 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
Osa-alueen Asennoituminen jakauma
1.1.2020-14.2.2020Vuosi 2021Vuosi 2020Vuosi 2019Vuosi 2018Vuosi 2017Vuosi 2016Vuosi 2015Vuosi 2014Vuosi 2013Vuosi 2012
Taso
0-1
10111164221
Taso
1-2
1519172119173640334228
Taso
2-3
7476717070724746554964
Taso
3-4
105119101110101077