Vuosiraportti 1.1.2022-6.4.2025

« Takaisin

Muutokset aiempiin vuosiin

Verrattava vastaajajoukko:   Vuosi 2025 (206 kpl) |   Vuosi 2024 (1907 kpl) |   Vuosi 2023 (1628 kpl) |   Vuosi 2022 (1652 kpl) |   Vuosi 2021 (3882 kpl) |   Vuosi 2020 (3594 kpl) |   Vuosi 2019 (7810 kpl) |   Vuosi 2018 (9609 kpl) |   Vuosi 2017 (11934 kpl) |   Vuosi 2016 (6094 kpl) |   Vuosi 2015 (4850 kpl) |   Vuosi 2014 (5331 kpl) |   Vuosi 2013 (6031 kpl) |   Vuosi 2012 (2380 kpl)

Vinkki: riviä klikkaamalla saat näkyviin yksittäisen tekijän tarkemmat tiedot.

Kysymykset, joiden vastaukset ovat positiivisempia kuin vertailujoukossa.
Älypuhelin***
Koulullani on käytössä riittävän nopea ja toimiva internet-yhteys.***
Toimisto-ohjelmistot, kuten tekstinkäsittely, esitystyökalut, taulukkolaskenta***
Oppilaat arvioivat opetustani hyödyntäen tieto- ja viestintäteknologiaa.**
Olen edellisen lukuvuoden aikana osallistunut TVT-täydennyskoulutuksiin yhteensä:**
Opetan oppilaitani ymmärtämään ja tulkitsemaan erilaisia sähköisiä mediasisältöjä.**
Tunnen Creative Commons -lisenssien käyttöperiaatteet.**
Saamani TVT-täydennyskoulutus on toteutettu useimmiten työajalla.**
Keskustelen säännöllisesti oppilaideni kanssa internetissä olevan tiedon luotettavuudesta ja sen asianmukaisesta käytöstä (esim. lähdemerkinnät)*
Kosketustaulu tai esitysnäyttö*
Opetan oppilailleni (säännöllisesti) erilaisia tietoyhteiskunnan kansalaistaitoja, verkkoasiointia ja -vaikuttamista.*
Oppilaat ja vierailijat voivat kirjautua koulun langattomaan verkkoon omilla laitteillaan.*
heikentää oppilaiden kirjoitustaitoa*
Suurimmalla osalla tunneistani oppilaat käyttävät tieto- ja viestintäteknologiaa.*
Pöytäkone*
Osaan tulostaa 3D-tulostimella.*
Kehityskeskusteluissa otetaan esille TVT-osaamisen kehittäminen.*
Kysymykset, joiden vastaukset ovat negatiivisempia kuin vertailujoukossa.
Minulla on mahdollisuuksia vaikuttaa kouluni TVT-hankintoihin.***
Työskentelemme oppilaiden kanssa myös koulurakennusten ulkopuolella hyödyntäen mobiililaitteita (esim. älypuhelin, tabletti, kannettava tietokone).**
Koulullani on yhteisesti sovitut tavoitteet TVT:n hyödyntämisestä opetuksessa.**
Oppilaat saavat käyttää tunneillani omia laitteitaan (esim. kannettavat tietokoneet, älypuhelimet, tabletit).**
Jaan tuottamaani digitaalista oppimateriaalia muille opettajille.*
Käytössäni olevat laitteet ja ohjelmistot toimivat hyvin kokonaisuutena.*
Tabletti*
Seuraan sosiaalisen median ja muita verkostoja oppiakseni uutta.*
Edistää oppimista ja oppimistuloksia.*
Olen hyödyntänyt tämän kyselyn aiempia tuloksia oman työni kehittämisessä.*
Oppilaiden oppimisen formatiivinen arviointi*
Multimediatyökalut (esim. median tallennus ja editointi, verkkotuotanto)*
Palautteen antaminen oppilaille*
Ohjelmistot kohdennettuihin opetustarkoituksiin, kuten esimerkiksi kertolaskut, ohjelmointi, matemaattinen havainnollistaminen, kielet, simulointi ja mallinnus*
Olen saanut työnantajalta käyttööni tarvitsemani TVT-laitteet.*
Saan riittävästi ja riittävän nopeasti teknistä tukea TVT:n käyttöön koulullani.*
Oppilaideni vanhemmilla on mahdollisuus osallistua oppilaan oppimisen arviointiprosessiin tieto- ja viestintäteknologiaa hyödyntäen.*
Tiedon hankinta, jäsentely ja yhteisöllinen tiedon rakentelu*
Koulussani on helppo lähteä kehittämään uusia toimintatapoja.*
Suurimmalla osalla tunneistani käytän itse tieto- ja viestintäteknologiaa.*
Kun otan käyttöön uuden palvelun tai sovelluksen, tutustun aina sen käyttöehtoihin.*

*) Tähtien määrä ilmaisee, kuinka merkitsevä ero on kyseisen tekijän kohdalla.