Vuosiraportti 31.12.2019-20.10.2021

« Takaisin

Asennoituminen

Alla näet, mistä kysymyksistä osa-alue Asennoituminen muodostuu.

Vinkki: kysymystä klikkaamalla saat näkyviin yksittäisen kysymyksen jakauman ja vastausvaihtoehdot.

* = Kysymyksen vaikutus tasoon on käänteinen.

Positiivisia vastauksia
31.12.2019-20.10.2021Vuosi 2024Vuosi 2023Vuosi 2022Vuosi 2021Vuosi 2020Vuosi 2019Vuosi 2018Vuosi 2017Vuosi 2016Vuosi 2015Vuosi 2014Vuosi 2013Vuosi 2012
Rakennan opetukseni oppikirjan mukaan. *
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
54 %
53 %
57 %
61 %
63 %
TVT:n avulla oppijat pystyvät käsittelemään opetettavaa ilmiötä monipuolisesti.
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
85 %
85 %
78 %
Jatkuva uuden tekniikan tuominen opetukseen on kuormittavaa. *
62 %
0 %
0 %
60 %
61 %
62 %
65 %
67 %
67 %
45 %
45 %
44 %
39 %
37 %
TVT:n käyttö sopii opetustyyliini.
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
73 %
72 %
74 %
74 %
81 %
Tieto- ja viestintätekniikan (TVT) hyödyntäminen opetussuunnitelman mukaisesti on vaikeaa. *
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
25 %
24 %
26 %
25 %
21 %
Seuraan sosiaalisen median ja muita verkostoja oppiakseni uutta.
67 %
66 %
72 %
65 %
67 %
66 %
67 %
65 %
65 %
58 %
54 %
47 %
35 %
0 %
Rakennan opetukseni oppikirjan / aihealueen käsikirjan mukaan. *
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
 %
0 %
100 %
0 %
antaa oppilaille mahdollisuuden käyttää parempia tietolähteitä
82 %
74 %
81 %
83 %
85 %
81 %
82 %
80 %
82 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
heikentää oppilaiden kirjoitustaitoa *
43 %
61 %
58 %
49 %
39 %
44 %
43 %
45 %
44 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
auttaa oppilaita yhdistelemään ja käsittelemään tietoa tehokkaammin
68 %
54 %
62 %
66 %
70 %
67 %
67 %
68 %
69 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
vähentää oppilaiden yhteistyötä muiden oppilaiden kanssa *
12 %
19 %
20 %
16 %
11 %
11 %
13 %
13 %
11 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
auttaa oppilaita viestimään tehokkaammin toisten kanssa
46 %
29 %
37 %
45 %
45 %
46 %
45 %
47 %
49 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
vähentää oppilaiden mielenkiintoa opiskelua kohtaan *
6.6 %
17 %
11 %
10 %
6.1 %
6.5 %
6.7 %
6.2 %
5.1 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
vähentää oppilaiden välistä henkilökohtaista viestintää *
17 %
26 %
27 %
22 %
17 %
17 %
20 %
20 %
18 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
auttaa oppilaita kehittämään taitojaan suunnitella ja ohjata omaa työskentelyään
49 %
38 %
40 %
45 %
50 %
49 %
48 %
49 %
52 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
heikentää oppilaiden lasku- ja arviointitaitoa *
11 %
18 %
17 %
16 %
9.5 %
12 %
12 %
12 %
12 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
parantaa oppilaiden opintosuorituksia
25 %
0 %
0 %
28 %
25 %
24 %
23 %
23 %
24 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
Edistää oppimista ja oppimistuloksia.
0 %
27 %
37 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
Osa-alueen Asennoituminen jakauma
31.12.2019-20.10.2021Vuosi 2024Vuosi 2023Vuosi 2022Vuosi 2021Vuosi 2020Vuosi 2019Vuosi 2018Vuosi 2017Vuosi 2016Vuosi 2015Vuosi 2014Vuosi 2013Vuosi 2012
Taso
0-1
13221111155221
Taso
1-2
2231252720232424223637333629
Taso
2-3
6859666269676667674847525260
Taso
3-4
9781010988911111299