Yläkoulu, 1.1.2019-22.9.2020

« Takaisin

Asennoituminen

Alla näet, mistä kysymyksistä osa-alue Asennoituminen muodostuu.

Vinkki: kysymystä klikkaamalla saat näkyviin yksittäisen kysymyksen jakauman ja vastausvaihtoehdot.

* = Kysymyksen vaikutus tasoon on käänteinen.

Positiivisia vastauksia
1.1.2019-22.9.2020Vuosi 2020Vuosi 2019Vuosi 2018Vuosi 2017Vuosi 2016Vuosi 2015Vuosi 2014Vuosi 2013Vuosi 2012
Rakennan opetukseni oppikirjan mukaan. *
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
54 %
54 %
55 %
59 %
60 %
TVT:n avulla oppijat pystyvät käsittelemään opetettavaa ilmiötä monipuolisesti.
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
81 %
83 %
73 %
Jatkuva uuden tekniikan tuominen opetukseen on kuormittavaa. *
67 %
67 %
66 %
70 %
69 %
46 %
49 %
46 %
42 %
32 %
TVT:n käyttö sopii opetustyyliini.
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
70 %
68 %
72 %
73 %
86 %
Tieto- ja viestintätekniikan (TVT) hyödyntäminen opetussuunnitelman mukaisesti on vaikeaa. *
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
27 %
27 %
27 %
25 %
19 %
Seuraan sosiaalisen median verkostoja oppiakseni uutta.
64 %
62 %
64 %
60 %
59 %
51 %
48 %
44 %
33 %
0 %
Rakennan opetukseni oppikirjan / aihealueen käsikirjan mukaan. *
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
antaa oppilaille mahdollisuuden käyttää parempia tietolähteitä
78 %
78 %
78 %
77 %
79 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
heikentää oppilaiden kirjoitustaitoa *
51 %
54 %
50 %
53 %
52 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
auttaa oppilaita yhdistelemään ja käsittelemään tietoa tehokkaammin
61 %
61 %
61 %
63 %
63 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
vähentää oppilaiden yhteistyötä muiden oppilaiden kanssa *
16 %
14 %
17 %
18 %
15 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
auttaa oppilaita viestimään tehokkaammin toisten kanssa
46 %
48 %
45 %
48 %
51 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
vähentää oppilaiden mielenkiintoa opiskelua kohtaan *
10 %
9.4 %
9.9 %
8.6 %
7.2 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
vähentää oppilaiden välistä henkilökohtaista viestintää *
24 %
23 %
24 %
24 %
22 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
auttaa oppilaita kehittämään taitojaan suunnitella ja ohjata omaa työskentelyään
45 %
45 %
45 %
46 %
47 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
heikentää oppilaiden lasku- ja arviointitaitoa *
17 %
16 %
18 %
18 %
18 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
parantaa oppilaiden opintosuorituksia
20 %
21 %
21 %
19 %
21 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
Osa-alueen Asennoituminen jakauma
1.1.2019-22.9.2020Vuosi 2020Vuosi 2019Vuosi 2018Vuosi 2017Vuosi 2016Vuosi 2015Vuosi 2014Vuosi 2013Vuosi 2012
Taso
0-1
2222257231
Taso
1-2
31293132304139373724
Taso
2-3
61636061624545505265
Taso
3-4
767569911710