Kemia, 2013

« Takaisin

Erot muihin vastaajiin

Verrattava vastaajajoukko:   Kaikki vastaajat (6031 kpl)

Vinkki: riviä klikkaamalla saat näkyviin yksittäisen tekijän tarkemmat tiedot.

Kysymykset, joiden vastaukset ovat positiivisempia kuin vertailujoukossa.
Osaan käyttää jotakin taulukkolaskentaohjelmaa opetuksessani (esim. Microsoft Excel, LibreOffice Calc).***
Katso kysymyksen jakauma: Osaan käyttää jotakin taulukkolaskentaohjelmaa opetuksessani (esim. Microsoft Excel, LibreOffice Calc).
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.7
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -0.5
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero)
Osaan käyttää taulukkolaskentaohjelman edistyneitä ominaisuuksia opetuksessani (esim. kaavoja ja luoda erilaisia kuvaajia).***
Katso kysymyksen jakauma: Osaan käyttää taulukkolaskentaohjelman edistyneitä ominaisuuksia opetuksessani (esim. kaavoja ja luoda erilaisia kuvaajia).
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.5
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -1.1
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero)
Osaan käyttää sähköisiä työkaluja tiedon tallentamiseen ja järjestelemiseen.***
Katso kysymyksen jakauma: Osaan käyttää sähköisiä työkaluja tiedon tallentamiseen ja järjestelemiseen.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 1.2
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.8
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero)
Osaan käyttää esitysgrafiikkaohjelman edistyneitä ominaisuuksia (esim. tehdä animaatiota sekä monipuolista sisältöä sisältäviä esityksiä).***
Katso kysymyksen jakauma: Osaan käyttää esitysgrafiikkaohjelman edistyneitä ominaisuuksia (esim. tehdä animaatiota sekä monipuolista sisältöä sisältäviä esityksiä).
Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.3
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -1.0
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero)
Osaan käyttää jotakin esitysgrafiikkaohjelmaa opetuksessani (esim. Microsoft PowerPoint, LibreOffice Impress).***
Katso kysymyksen jakauma: Osaan käyttää jotakin esitysgrafiikkaohjelmaa opetuksessani (esim. Microsoft PowerPoint, LibreOffice Impress).
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.8
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.3
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero)
Osaan käyttää tekstinkäsittelyohjelman edistyneitä ominaisuuksia (esim. tyylejä ja automaattisia sisällysluetteloita).***
Katso kysymyksen jakauma: Osaan käyttää tekstinkäsittelyohjelman edistyneitä ominaisuuksia (esim. tyylejä ja automaattisia sisällysluetteloita).
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.7
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.2
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero)
Osaan käyttää sujuvasti dokumenttikameraa.***
Katso kysymyksen jakauma: Osaan käyttää sujuvasti dokumenttikameraa.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 1.5
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 1.2
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero)
Osaan käyttää sujuvasti dataprojektoria.***
Katso kysymyksen jakauma: Osaan käyttää sujuvasti dataprojektoria.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 1.5
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 1.1
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero)
Valitse taso, joka kuvaa parhaiten osaamistasi TVT:n käytössä.***
Katso kysymyksen jakauma: Valitse taso, joka kuvaa parhaiten osaamistasi TVT:n käytössä.
Oman vastaajajoukon keskiarvo -1.1
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -1.4
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero)
Osaan kuvankäsittelyn perusteet (esim. kuvien rajaus, koon muuttaminen).***
Katso kysymyksen jakauma: Osaan kuvankäsittelyn perusteet (esim. kuvien rajaus, koon muuttaminen).
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.5
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.0
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero)
Oppilaat saavat käyttää tunneillani omia laitteitaan (esim. kannettavat tietokoneet, älypuhelimet, tabletit).***
Katso kysymyksen jakauma: Oppilaat saavat käyttää tunneillani omia laitteitaan (esim. kannettavat tietokoneet, älypuhelimet, tabletit).
Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.1
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -0.4
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero)
Osaan käyttää sähköpostia tehokkaasti (esim. liittää liitetiedostoja ja käyttää postituslistoja).***
Katso kysymyksen jakauma: Osaan käyttää sähköpostia tehokkaasti (esim. liittää liitetiedostoja ja käyttää postituslistoja).
Oman vastaajajoukon keskiarvo 1.0
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.7
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero)
Osaan hyödyntää oppilashallintojärjestelmien viestintävälineitä vanhempien, kollegoiden ja oppijoiden välisessä yhteydenpidossa (esim. Wilma, Helmi).***
Katso kysymyksen jakauma: Osaan hyödyntää oppilashallintojärjestelmien viestintävälineitä vanhempien, kollegoiden ja oppijoiden välisessä yhteydenpidossa (esim. Wilma, Helmi).
Oman vastaajajoukon keskiarvo 1.7
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 1.6
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.0001 (erittäin huomattava ero)
Osaan hyödyntää oppilaiden omia mobiililaitteita osana opetusta.***
Katso kysymyksen jakauma: Osaan hyödyntää oppilaiden omia mobiililaitteita osana opetusta.
Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.2
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -0.5
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.0001 (erittäin huomattava ero)
Osaan käyttää sujuvasti kosketustaulua tai vastaavaa interaktiivista esitystekniikkaa.***
Katso kysymyksen jakauma: Osaan käyttää sujuvasti kosketustaulua tai vastaavaa interaktiivista esitystekniikkaa.
Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.0
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -0.4
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.0001 (erittäin huomattava ero)
Toimin koulullani TVT:n opetuskäytön tukena muille opettajille.***
Katso kysymyksen jakauma: Toimin koulullani TVT:n opetuskäytön tukena muille opettajille.
Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.4
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -0.8
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.0001 (erittäin huomattava ero)
Osaan videonkäsittelyn perusteet (esim. leikkaaminen, eri lähteiden yhdistely).***
Katso kysymyksen jakauma: Osaan videonkäsittelyn perusteet (esim. leikkaaminen, eri lähteiden yhdistely).
Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.9
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -1.2
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.001 (huomattava ero)
Jaan tuottamaani oppimateriaalia koulun sisäisessä tai julkisessa verkossa.***
Katso kysymyksen jakauma: Jaan tuottamaani oppimateriaalia koulun sisäisessä tai julkisessa verkossa.
Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.6
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -0.9
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.001 (huomattava ero)
Osaan tehdä useaa eri tyyppistä mediaa sisältäviä materiaaleja (esim. kuva, ääni, video).***
Katso kysymyksen jakauma: Osaan tehdä useaa eri tyyppistä mediaa sisältäviä materiaaleja (esim. kuva, ääni, video).
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.1
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -0.2
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.001 (huomattava ero)
Tunnen Creative Commons –lisensoidun materiaalin käyttömahdollisuudet.***
Katso kysymyksen jakauma: Tunnen Creative Commons –lisensoidun materiaalin käyttömahdollisuudet.
Oman vastaajajoukon keskiarvo -1.0
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -1.2
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.001 (huomattava ero)
Osaan käyttää digikameraa eli ottaa kuvia ja siirtää niitä tietokoneelle.**
Katso kysymyksen jakauma: Osaan käyttää digikameraa eli ottaa kuvia ja siirtää niitä tietokoneelle.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.7
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.5
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.01 (selvästi merkitsevä ero)
Osaan käyttää pikaviestimiä (esim. Skype, Google Talk, Lync).**
Katso kysymyksen jakauma: Osaan käyttää pikaviestimiä (esim. Skype, Google Talk, Lync).
Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.3
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -0.5
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.01 (selvästi merkitsevä ero)
Osaan käyttää jotakin tekstinkäsittelyohjelmaa (esim. Microsoft Word, LibreOffice Writer).**
Katso kysymyksen jakauma: Osaan käyttää jotakin tekstinkäsittelyohjelmaa (esim. Microsoft Word, LibreOffice Writer).
Oman vastaajajoukon keskiarvo 1.2
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 1.1
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.01 (selvästi merkitsevä ero)
Toimistosovellukset (tekstinkäsittely, taulukkolaskenta ym.), tutustu korttien sisältöön**
Katso kysymyksen jakauma: Toimistosovellukset (tekstinkäsittely, taulukkolaskenta ym.), tutustu korttien sisältöön
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.4
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -0.4
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.01 (selvästi merkitsevä ero)
Suurimmalla osalla tunneistani käytän itse tieto- ja viestintäteknologiaa.**
Katso kysymyksen jakauma: Suurimmalla osalla tunneistani käytän itse tieto- ja viestintäteknologiaa.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 1.1
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.9
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.01 (selvästi merkitsevä ero)
Osaan äänenkäsittelyn perusteet (esim. nauhoittaminen, editointi).**
Katso kysymyksen jakauma: Osaan äänenkäsittelyn perusteet (esim. nauhoittaminen, editointi).
Oman vastaajajoukon keskiarvo -1.0
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -1.2
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.01 (selvästi merkitsevä ero)
Onko koulullasi käytössä langaton verkko, jota oppilaat ja vierailijat voivat käyttää myös omilla laitteillaan?**
Katso kysymyksen jakauma: Onko koulullasi käytössä langaton verkko, jota oppilaat ja vierailijat voivat käyttää myös omilla laitteillaan?
Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.5
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -0.8
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.01 (selvästi merkitsevä ero)
Osaan teknisestä näkökulmasta järjestää videovälitteisiä opetustilanteita (esim. etäopetus, webinaarit).**
Katso kysymyksen jakauma: Osaan teknisestä näkökulmasta järjestää videovälitteisiä opetustilanteita (esim. etäopetus, webinaarit).
Oman vastaajajoukon keskiarvo -1.2
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -1.4
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.01 (selvästi merkitsevä ero)
Osaan hyödyntää mobiililaitteita sisältöjen tuottamiseen (esim. teksti, kuva, ääni, video).*
Katso kysymyksen jakauma: Osaan hyödyntää mobiililaitteita sisältöjen tuottamiseen (esim. teksti, kuva, ääni, video).
Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.3
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -0.4
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Tunnen opetukseni kannalta keskeiset sähköiset tietolähteet.*
Katso kysymyksen jakauma: Tunnen opetukseni kannalta keskeiset sähköiset tietolähteet.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.8
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.7
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Ymmärrän internetin päivittäiset tietoturvariskit ja osaan varautua niihin.*
Katso kysymyksen jakauma: Ymmärrän internetin päivittäiset tietoturvariskit ja osaan varautua niihin.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 1.1
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 1.0
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Tiedän, mitä tarkoitetaan videovälitteisellä opetuksella, ja tunnen joitakin videovälitteisen opetuksen ohjelmistoja ja välineitä (esim. Adobe Connect, Lync).*
Katso kysymyksen jakauma: Tiedän, mitä tarkoitetaan videovälitteisellä opetuksella, ja tunnen joitakin videovälitteisen opetuksen ohjelmistoja ja välineitä (esim. Adobe Connect, Lync).
Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.7
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -0.9
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Oppitunneillani on käytössä riittävän nopea ja vakaa internet-yhteys.*
Katso kysymyksen jakauma: Oppitunneillani on käytössä riittävän nopea ja vakaa internet-yhteys.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.8
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.7
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Onko koulussasi käytössä langaton verkko?*
Katso kysymyksen jakauma: Onko koulussasi käytössä langaton verkko?
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.7
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.6
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Käytössäni olevat laitteet ja ohjelmistot toimivat hyvin kokonaisuutena.*
Katso kysymyksen jakauma: Käytössäni olevat laitteet ja ohjelmistot toimivat hyvin kokonaisuutena.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.5
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.4
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Osaan käyttää mobiililaitteita (esim. älypuhelimet, tabletit).*
Katso kysymyksen jakauma: Osaan käyttää mobiililaitteita (esim. älypuhelimet, tabletit).
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.1
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.0
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Osaan käyttää sähköisiä oppimisympäristöjä kaksisuuntaisen viestinnän välineenä.*
Katso kysymyksen jakauma: Osaan käyttää sähköisiä oppimisympäristöjä kaksisuuntaisen viestinnän välineenä.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.6
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.5
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Oman opetusalan sovellukset*
Katso kysymyksen jakauma: Oman opetusalan sovellukset
Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.3
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -0.7
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Kysymykset, joiden vastaukset ovat negatiivisempia kuin vertailujoukossa.
Rakennan opetukseni oppikirjan mukaan.***
Katso kysymyksen jakauma: Rakennan opetukseni oppikirjan mukaan.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.7
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.3
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero)
Olen kiinnostunut koulutuksesta aiheesta tietotekniikan perustaidot.***
Katso kysymyksen jakauma: Olen kiinnostunut koulutuksesta aiheesta tietotekniikan perustaidot.
Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.8
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.0
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero)
Olen kiinnostunut koulutuksesta aiheesta ääni, video ja kuva.***
Katso kysymyksen jakauma: Olen kiinnostunut koulutuksesta aiheesta ääni, video ja kuva.
Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.2
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.6
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero)
Hyödynnän sähköisten sisältöjen ja oppimisympäristöjen mahdollisuuksia opetuksen eriyttämisessä.***
Katso kysymyksen jakauma: Hyödynnän sähköisten sisältöjen ja oppimisympäristöjen mahdollisuuksia opetuksen eriyttämisessä.
Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.1
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.2
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero)
Olen kiinnostunut koulutuksesta aiheesta tietoyhteiskuntataidot ja mediakasvatus.***
Katso kysymyksen jakauma: Olen kiinnostunut koulutuksesta aiheesta tietoyhteiskuntataidot ja mediakasvatus.
Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.2
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.3
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.00001 (erittäin huomattava ero)
Oppijat suunnittelevat ja luovat TVT:n avulla mediatöitä (esim. tv-uutisia tai digilehtiä).***
Katso kysymyksen jakauma: Oppijat suunnittelevat ja luovat TVT:n avulla mediatöitä (esim. tv-uutisia tai digilehtiä).
Oman vastaajajoukon keskiarvo -1.2
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -0.9
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.0001 (erittäin huomattava ero)
Hyödynnän sosiaalista mediaa opetuksessani.***
Katso kysymyksen jakauma: Hyödynnän sosiaalista mediaa opetuksessani.
Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.9
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -0.6
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.0001 (erittäin huomattava ero)
Järjestän opetustilanteita myös luokkahuoneen ulkopuolella kannettavia päätelaitteita hyödyntäen.***
Katso kysymyksen jakauma: Järjestän opetustilanteita myös luokkahuoneen ulkopuolella kannettavia päätelaitteita hyödyntäen.
Oman vastaajajoukon keskiarvo -1.4
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -1.2
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.001 (huomattava ero)
Olen kiinnostunut koulutuksesta aiheesta tiedonhaku- ja hallinta.**
Katso kysymyksen jakauma: Olen kiinnostunut koulutuksesta aiheesta tiedonhaku- ja hallinta.
Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.2
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.2
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.01 (selvästi merkitsevä ero)
Olen kiinnostunut koulutuksesta aiheesta esitystekniikan opetuskäyttö.**
Katso kysymyksen jakauma: Olen kiinnostunut koulutuksesta aiheesta esitystekniikan opetuskäyttö.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.3
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.6
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.01 (selvästi merkitsevä ero)
Seuraan sosiaalisen median verkostoja oppiakseni uutta.**
Katso kysymyksen jakauma: Seuraan sosiaalisen median verkostoja oppiakseni uutta.
Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.5
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -0.4
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.01 (selvästi merkitsevä ero)
Kuinka usein oppijat tuottavat tunneillasi erityyppisiä mediasisältöjä (esim. kuvaa, ääntä ja videota)?*
Katso kysymyksen jakauma: Kuinka usein oppijat tuottavat tunneillasi erityyppisiä mediasisältöjä (esim. kuvaa, ääntä ja videota)?
Oman vastaajajoukon keskiarvo -1.1
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -1.0
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Olen kiinnostunut koulutuksesta aiheesta sähköinen viestintä.*
Katso kysymyksen jakauma: Olen kiinnostunut koulutuksesta aiheesta sähköinen viestintä.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.6
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.8
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Tieto- ja viestintätekniikan (TVT) hyödyntäminen opetussuunnitelman mukaisesti on vaikeaa.*
Katso kysymyksen jakauma: Tieto- ja viestintätekniikan (TVT) hyödyntäminen opetussuunnitelman mukaisesti on vaikeaa.
Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.2
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -0.3
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Kouluni oppijat keräävät itselleen portfoliota koko opintojensa ajalta sähköiseen oppimisympäristöön.*
Katso kysymyksen jakauma: Kouluni oppijat keräävät itselleen portfoliota koko opintojensa ajalta sähköiseen oppimisympäristöön.
Oman vastaajajoukon keskiarvo -1.8
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -1.5
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Osaan arvioida verkosta saadun tiedon luotettavuuden.*
Katso kysymyksen jakauma: Osaan arvioida verkosta saadun tiedon luotettavuuden.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 1.1
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 1.1
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Suurimmalla osalla tunneistani oppilaat käyttävät tieto- ja viestintäteknologiaa.*
Katso kysymyksen jakauma: Suurimmalla osalla tunneistani oppilaat käyttävät tieto- ja viestintäteknologiaa.
Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.7
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -0.6
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
TVT:n avulla oppijat pystyvät käsittelemään opetettavaa ilmiötä monipuolisesti.*
Katso kysymyksen jakauma: TVT:n avulla oppijat pystyvät käsittelemään opetettavaa ilmiötä monipuolisesti.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 1.0
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 1.0
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Osaan huomioida tekijänoikeudet käyttäessäni eri aineistoja verkosta.*
Katso kysymyksen jakauma: Osaan huomioida tekijänoikeudet käyttäessäni eri aineistoja verkosta.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.5
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.5
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Haluaisin käyttää tieto- ja viestintäteknologiaa enemmän opetuksessani.*
Katso kysymyksen jakauma: Haluaisin käyttää tieto- ja viestintäteknologiaa enemmän opetuksessani.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 1.0
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 1.0
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Koulullani on järjestetty keskitetty tekninen tuki (esim. helpdesk).*
Katso kysymyksen jakauma: Koulullani on järjestetty keskitetty tekninen tuki (esim. helpdesk).
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.6
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.7
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)

*) Tähtien määrä ilmaisee, kuinka merkitsevä ero on kyseisen tekijän kohdalla.

Osa-alueiden vertailu

Alla näet omien vastausten sijoittumisen suhteessa vertailtavaan vastaajaryhmään. Palkin koko kertoo, miten suuri osa vastaajista on tässä joukossa.

Selvästi keskivertoa huonommatVähän keskivertoa huonommatKeskiverrotVähän keskivertoa paremmatSelvästi keskivertoa paremmat
Teknologiset valmiudet1818222120
Toimintatavat1821212119
Asennoituminen2423231614
Opetuskäyttö2220251716
Osaaminen1218142631

Useammin käytetyt laitteet ja ohjelmat

Alla on listattu laitteita ja ohjelmia, joita omassa vastaajajoukossa käytetään useammin kuin vertailtavassa vastaajajoukossa.

KemiaKaikki vastaajat
Microsoft Excel6640
Geogebra414
Opettaja.tv4530
Microsoft PowerPoint7361
SMART Notebook2010
GIMP156
Kirjasarjan tehtävät7061
Google Chrome3728
Windows8579
Wilma7669
Mozilla Firefox6457
LibreOffice Writer31
Microsoft Paint2520
Oppikirjojen sähköinen materiaali6156
Linux42
Adobe Acrobat42
Dropbox129
Paint Shop Pro75
Sanoma pro5551

Harvemmin käytetyt laitteet ja ohjelmat

Alla on listattu laitteita ja ohjelmia, joita omassa vastaajajoukossa käytetään harvemmin kuin vertailtavassa vastaajajoukossa.

KemiaKaikki vastaajat
Ekapeli118
Papunet116
Yle Elävä Arkisto421
Perunakellari930
Pinterest04
KiVa-pelit312
Otavan oppimispelit ja tehtävät1023
Sanomapro.fi616
Google Earth1427
Sanakirja.org411
WSOY:n oppimispelit1729
Google-kuvat4257
Otavan opepalvelu26
Google-kääntäjä1018
Facebook612
Edu.fi2633
Picasa36
Pedanet1518
Yle Areena4449
Windows Movie Maker912
IMovie24