Ranska, 2020

« Takaisin

Muutokset aiempiin vuosiin

Verrattava vastaajajoukko:   Vuosi 2019 (100 kpl) |   Vuosi 2018 (124 kpl) |   Vuosi 2017 (150 kpl) |   Vuosi 2016 (59 kpl) |   Vuosi 2015 (67 kpl) |   Vuosi 2014 (84 kpl) |   Vuosi 2013 (75 kpl) |   Vuosi 2012 (28 kpl)

Vinkki: riviä klikkaamalla saat näkyviin yksittäisen tekijän tarkemmat tiedot.

Kysymykset, joiden vastaukset ovat positiivisempia kuin vertailujoukossa.
Koulullani on yhteisesti sovitut tavoitteet TVT:n hyödyntämisestä opetuksessa.**
Katso kysymyksen jakauma: Koulullani on yhteisesti sovitut tavoitteet TVT:n hyödyntämisestä opetuksessa.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.6
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.2
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.01 (selvästi merkitsevä ero)
Saamani TVT-täydennyskoulutus on ollut sisällöltään hyödyllistä.*
Katso kysymyksen jakauma: Saamani TVT-täydennyskoulutus on ollut sisällöltään hyödyllistä.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.8
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.5
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Suurimmalla osalla tunneistani oppilaat käyttävät tieto- ja viestintäteknologiaa.*
Katso kysymyksen jakauma: Suurimmalla osalla tunneistani oppilaat käyttävät tieto- ja viestintäteknologiaa.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.6
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.1
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Hyödynnän tieto- ja viestintäteknologian opetuskäytössä oppilaiden antamia ideoita.*
Katso kysymyksen jakauma: Hyödynnän tieto- ja viestintäteknologian opetuskäytössä oppilaiden antamia ideoita.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.6
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.3
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
antaa oppilaille mahdollisuuden käyttää parempia tietolähteitä*
Katso kysymyksen jakauma: antaa oppilaille mahdollisuuden käyttää parempia tietolähteitä
Oman vastaajajoukon keskiarvo 1.1
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.9
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
TVT-laitteiden (esim. tietokoneet ja tabletit) käyttö edellyttää käyttövuoron varaamista.*
Katso kysymyksen jakauma: TVT-laitteiden (esim. tietokoneet ja tabletit) käyttö edellyttää käyttövuoron varaamista.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.4
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.9
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Oppilaat arvioivat opetustani hyödyntäen tieto- ja viestintäteknologiaa.*
Katso kysymyksen jakauma: Oppilaat arvioivat opetustani hyödyntäen tieto- ja viestintäteknologiaa.
Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.9
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -1.3
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Koulussani on helppo lähteä kehittämään uusia toimintatapoja.*
Katso kysymyksen jakauma: Koulussani on helppo lähteä kehittämään uusia toimintatapoja.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.8
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.6
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Oppilaat saavat käyttää tunneillani omia laitteitaan (esim. kannettavat tietokoneet, älypuhelimet, tabletit).*
Katso kysymyksen jakauma: Oppilaat saavat käyttää tunneillani omia laitteitaan (esim. kannettavat tietokoneet, älypuhelimet, tabletit).
Oman vastaajajoukon keskiarvo 1.3
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 1.1
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Jaamme TVT:n opetuskäyttöön liittyviä vinkkejä ja tukea.*
Katso kysymyksen jakauma: Jaamme TVT:n opetuskäyttöön liittyviä vinkkejä ja tukea.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 1.1
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.9
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Minulla on mahdollisuuksia vaikuttaa kouluni TVT-hankintoihin.*
Katso kysymyksen jakauma: Minulla on mahdollisuuksia vaikuttaa kouluni TVT-hankintoihin.
Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.3
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -0.6
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Osaan rakentaa ja ohjelmoida erilaisia robotteja (esim. Lego Mindstorms EV3, Bee-Bot, Makeblock mBot).*
Katso kysymyksen jakauma: Osaan rakentaa ja ohjelmoida erilaisia robotteja (esim. Lego Mindstorms EV3, Bee-Bot, Makeblock mBot).
Oman vastaajajoukon keskiarvo -1.7
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -1.9
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Tauotan oppilaideni työskentelyä välttääkseni oppilaiden liiallista istumista.*
Katso kysymyksen jakauma: Tauotan oppilaideni työskentelyä välttääkseni oppilaiden liiallista istumista.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.7
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.4
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Ohjaan oppilaitani ergonomisiin työskentelyasentoihin.*
Katso kysymyksen jakauma: Ohjaan oppilaitani ergonomisiin työskentelyasentoihin.
Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.2
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -0.4
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Osaan ohjata oppilaitani virtuaalisen (VR) ja/tai lisätyn todellisuuden (AR) käyttämisessä.*
Katso kysymyksen jakauma: Osaan ohjata oppilaitani virtuaalisen (VR) ja/tai lisätyn todellisuuden (AR) käyttämisessä.
Oman vastaajajoukon keskiarvo -1.6
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -1.8
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Saamani TVT-täydennyskoulutus on toteutettu useimmiten työnantajan kustannuksella.*
Katso kysymyksen jakauma: Saamani TVT-täydennyskoulutus on toteutettu useimmiten työnantajan kustannuksella.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 1.2
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 1.0
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Kysymykset, joiden vastaukset ovat negatiivisempia kuin vertailujoukossa.
Haluaisin käyttää tieto- ja viestintäteknologiaa enemmän opetuksessani.*
Katso kysymyksen jakauma: Haluaisin käyttää tieto- ja viestintäteknologiaa enemmän opetuksessani.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.4
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.7
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Pöytäkone*
Katso kysymyksen jakauma: Pöytäkone
Oman vastaajajoukon keskiarvo -1.2
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -0.6
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Digitaalisten oppimateriaalien hyödyntäminen

Valitse seuraavista omaan tilanteeseesi parhaiten sopiva kuvaus, vaikka se ei kaikilta osin pitäisi aivan paikkaansa:*
Katso kysymyksen jakauma: Digitaalisten oppimateriaalien hyödyntäminen

Valitse seuraavista omaan tilanteeseesi parhaiten sopiva kuvaus, vaikka se ei kaikilta osin pitäisi aivan paikkaansa:

Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.2
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.0
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Digitaaliset oppimisympäristöt (esim. Moodle, SanomaPro, itslearning)*
Katso kysymyksen jakauma: Digitaaliset oppimisympäristöt (esim. Moodle, SanomaPro, itslearning)
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.5
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.8
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)

*) Tähtien määrä ilmaisee, kuinka merkitsevä ero on kyseisen tekijän kohdalla.