Ranska, 2015

« Takaisin

Muutokset aiempiin vuosiin

Verrattava vastaajajoukko:   Vuosi 2014 (84 kpl) |   Vuosi 2013 (75 kpl) |   Vuosi 2012 (28 kpl)

Vinkki: riviä klikkaamalla saat näkyviin yksittäisen tekijän tarkemmat tiedot.

Kysymykset, joiden vastaukset ovat positiivisempia kuin vertailujoukossa.
Osaan hyödyntää oppilaiden omia mobiililaitteita osana opetusta.***
Katso kysymyksen jakauma: Osaan hyödyntää oppilaiden omia mobiililaitteita osana opetusta.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.8
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.2
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.001 (huomattava ero)
Työyhteisössäni on järjestetty mahdollisuuksia jakaa pedagogisia vinkkejä TVT:n käytöstä.*
Katso kysymyksen jakauma: Työyhteisössäni on järjestetty mahdollisuuksia jakaa pedagogisia vinkkejä TVT:n käytöstä.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.9
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.5
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Jaan tuottamaani oppimateriaalia koulun sisäisessä tai julkisessa verkossa.*
Katso kysymyksen jakauma: Jaan tuottamaani oppimateriaalia koulun sisäisessä tai julkisessa verkossa.
Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.2
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -0.7
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Olen kiinnostunut koulutuksesta aiheesta sähköiset sisällöt ja oppimisympäristöt.*
Katso kysymyksen jakauma: Olen kiinnostunut koulutuksesta aiheesta sähköiset sisällöt ja oppimisympäristöt.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 1.8
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 1.3
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Oppilaat saavat käyttää tunneillani omia laitteitaan (esim. kannettavat tietokoneet, älypuhelimet, tabletit).*
Katso kysymyksen jakauma: Oppilaat saavat käyttää tunneillani omia laitteitaan (esim. kannettavat tietokoneet, älypuhelimet, tabletit).
Oman vastaajajoukon keskiarvo 1.1
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.8
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Hyödynnän sosiaalista mediaa (esimerkiksi Facebookia, Twitteriä tai blogeja) viestiessäni vanhempien ja ulkoisten sidosryhmien kanssa.*
Katso kysymyksen jakauma: Hyödynnän sosiaalista mediaa (esimerkiksi Facebookia, Twitteriä tai blogeja) viestiessäni vanhempien ja ulkoisten sidosryhmien kanssa.
Oman vastaajajoukon keskiarvo -1.5
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -1.8
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Olen kiinnostunut koulutuksesta aiheesta ääni, video ja kuva.*
Katso kysymyksen jakauma: Olen kiinnostunut koulutuksesta aiheesta ääni, video ja kuva.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 1.0
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.5
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Osaan käyttää mobiililaitteita (esim. älypuhelimet, tabletit).*
Katso kysymyksen jakauma: Osaan käyttää mobiililaitteita (esim. älypuhelimet, tabletit).
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.8
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.4
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Järjestän opetustilanteita myös luokkahuoneen ulkopuolella kannettavia päätelaitteita hyödyntäen.*
Katso kysymyksen jakauma: Järjestän opetustilanteita myös luokkahuoneen ulkopuolella kannettavia päätelaitteita hyödyntäen.
Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.4
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -0.8
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Olen kiinnostunut koulutuksesta aiheesta tietotekniikan perustaidot.*
Katso kysymyksen jakauma: Olen kiinnostunut koulutuksesta aiheesta tietotekniikan perustaidot.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.3
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -0.2
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Suurimmalla osalla tunneistani oppilaat käyttävät tieto- ja viestintäteknologiaa.*
Katso kysymyksen jakauma: Suurimmalla osalla tunneistani oppilaat käyttävät tieto- ja viestintäteknologiaa.
Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.1
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -0.4
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Oppijat antavat minulle uusia ideoita TVT:n käyttöön opetuksessa.*
Katso kysymyksen jakauma: Oppijat antavat minulle uusia ideoita TVT:n käyttöön opetuksessa.
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.3
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.1
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Osaan hyödyntää mobiililaitteita sisältöjen tuottamiseen (esim. teksti, kuva, ääni, video).*
Katso kysymyksen jakauma: Osaan hyödyntää mobiililaitteita sisältöjen tuottamiseen (esim. teksti, kuva, ääni, video).
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.3
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -0.0
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Kysymykset, joiden vastaukset ovat negatiivisempia kuin vertailujoukossa.
Osaan ohjata oppijoita kansalaisvaikuttamisen mahdollisuuksiin verkossa.**
Katso kysymyksen jakauma: Osaan ohjata oppijoita kansalaisvaikuttamisen mahdollisuuksiin verkossa.
Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.5
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.0
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.01 (selvästi merkitsevä ero)
Osaan hyödyntää oppilashallintojärjestelmien viestintävälineitä vanhempien, kollegoiden ja oppijoiden välisessä yhteydenpidossa (esim. Wilma, Helmi).**
Katso kysymyksen jakauma: Osaan hyödyntää oppilashallintojärjestelmien viestintävälineitä vanhempien, kollegoiden ja oppijoiden välisessä yhteydenpidossa (esim. Wilma, Helmi).
Oman vastaajajoukon keskiarvo 1.5
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 1.9
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.01 (selvästi merkitsevä ero)
Hyödynnän sosiaalista mediaa opetuksessani.**
Katso kysymyksen jakauma: Hyödynnän sosiaalista mediaa opetuksessani.
Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.7
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -0.2
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.01 (selvästi merkitsevä ero)
Olen kiinnostunut koulutuksesta aiheesta tietoturva ja tietosuoja.*
Katso kysymyksen jakauma: Olen kiinnostunut koulutuksesta aiheesta tietoturva ja tietosuoja.
Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.6
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.1
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Valitse taso, joka kuvaa parhaiten osaamistasi TVT:n käytössä.*
Katso kysymyksen jakauma: Valitse taso, joka kuvaa parhaiten osaamistasi TVT:n käytössä.
Oman vastaajajoukon keskiarvo -1.7
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -1.5
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Tunnen kouluni TVT:n kehittämistyötä ohjaavan suunnitelman sisällön.*
Katso kysymyksen jakauma: Tunnen kouluni TVT:n kehittämistyötä ohjaavan suunnitelman sisällön.
Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.5
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -0.2
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Osaan käyttää yhteisöpalveluita (esim. Facebook, Twitter, Google+).*
Katso kysymyksen jakauma: Osaan käyttää yhteisöpalveluita (esim. Facebook, Twitter, Google+).
Oman vastaajajoukon keskiarvo 0.4
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.8
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Osaan tehdä useaa eri tyyppistä mediaa sisältäviä materiaaleja (esim. kuva, ääni, video).*
Katso kysymyksen jakauma: Osaan tehdä useaa eri tyyppistä mediaa sisältäviä materiaaleja (esim. kuva, ääni, video).
Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.4
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo -0.0
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)
Osaan käyttää digikameraa eli ottaa kuvia ja siirtää niitä tietokoneelle.*
Katso kysymyksen jakauma: Osaan käyttää digikameraa eli ottaa kuvia ja siirtää niitä tietokoneelle.
Oman vastaajajoukon keskiarvo -0.0
Verrattavan vastaajajoukon keskiarvo 0.2
Tilastollinen merkitsevyys p < 0.1 (merkitsevä ero)

*) Tähtien määrä ilmaisee, kuinka merkitsevä ero on kyseisen tekijän kohdalla.

Useammin käytetyt laitteet ja ohjelmat

Alla on listattu laitteita ja ohjelmia, joita omassa vastaajajoukossa käytetään useammin kuin vertailtavassa vastaajajoukossa.

Vuosi 2015Vuosi 2014
Google-sivustot5118
SanomaPron pelit368
Perunakellari.fi3414
Sanoma pro6648
Vaihtelevat netistä poimitut sivustot6042
Ylen opettaja.tv197
Google-kuvat7255
Google Drive3721
Otava opepalvelu4832
Adobe Acrobat3118
LibreOffice Writer92
Otavan oppimispelit ja tehtävät4331
Microsoft Excel3019
Google+61
Perunakellari3927
Sanakirja.org6351
Papunet72

Harvemmin käytetyt laitteet ja ohjelmat

Alla on listattu laitteita ja ohjelmia, joita omassa vastaajajoukossa käytetään harvemmin kuin vertailtavassa vastaajajoukossa.

Vuosi 2015Vuosi 2014
OpenOffice Write921
Prezi718
Yle Areena3449
Pages310