Tietotekniikka, 2019

« Takaisin

Asennoituminen

Alla näet, mistä kysymyksistä osa-alue Asennoituminen muodostuu.

Vinkki: kysymystä klikkaamalla saat näkyviin yksittäisen kysymyksen jakauman ja vastausvaihtoehdot.

* = Kysymyksen vaikutus tasoon on käänteinen.

Positiivisia vastauksia
Vuosi 2019Vuosi 2018Vuosi 2017Vuosi 2016Vuosi 2015Vuosi 2014Vuosi 2013Vuosi 2012
Rakennan opetukseni oppikirjan mukaan. *
0 %
0 %
0 %
63 %
64 %
55 %
63 %
66 %
TVT:n avulla oppijat pystyvät käsittelemään opetettavaa ilmiötä monipuolisesti.
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
82 %
83 %
82 %
Jatkuva uuden tekniikan tuominen opetukseen on kuormittavaa. *
59 %
65 %
62 %
31 %
33 %
33 %
34 %
28 %
TVT:n käyttö sopii opetustyyliini.
0 %
0 %
0 %
86 %
89 %
85 %
93 %
91 %
Tieto- ja viestintätekniikan (TVT) hyödyntäminen opetussuunnitelman mukaisesti on vaikeaa. *
0 %
0 %
0 %
19 %
15 %
15 %
17 %
28 %
Seuraan sosiaalisen median verkostoja oppiakseni uutta.
70 %
68 %
68 %
57 %
59 %
49 %
37 %
0 %
Rakennan opetukseni oppikirjan / aihealueen käsikirjan mukaan. *
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
antaa oppilaille mahdollisuuden käyttää parempia tietolähteitä
79 %
80 %
81 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
heikentää oppilaiden kirjoitustaitoa *
28 %
41 %
42 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
auttaa oppilaita yhdistelemään ja käsittelemään tietoa tehokkaammin
69 %
67 %
67 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
vähentää oppilaiden yhteistyötä muiden oppilaiden kanssa *
6.2 %
14 %
9.6 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
auttaa oppilaita viestimään tehokkaammin toisten kanssa
58 %
58 %
62 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
vähentää oppilaiden mielenkiintoa opiskelua kohtaan *
7.6 %
9 %
6.4 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
vähentää oppilaiden välistä henkilökohtaista viestintää *
12 %
15 %
15 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
auttaa oppilaita kehittämään taitojaan suunnitella ja ohjata omaa työskentelyään
47 %
49 %
54 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
heikentää oppilaiden lasku- ja arviointitaitoa *
17 %
22 %
26 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
parantaa oppilaiden opintosuorituksia
26 %
25 %
24 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
Osa-alueen Asennoituminen jakauma
Vuosi 2019Vuosi 2018Vuosi 2017Vuosi 2016Vuosi 2015Vuosi 2014Vuosi 2013Vuosi 2012
Taso
0-1
02122100
Taso
1-2
1922212630212728
Taso
2-3
6264645354636058
Taso
3-4
1813141814151314