Saksa, 1.1.2018-22.9.2020

« Takaisin

Asennoituminen

Alla näet, mistä kysymyksistä osa-alue Asennoituminen muodostuu.

Vinkki: kysymystä klikkaamalla saat näkyviin yksittäisen kysymyksen jakauman ja vastausvaihtoehdot.

* = Kysymyksen vaikutus tasoon on käänteinen.

Positiivisia vastauksia
1.1.2018-22.9.2020Vuosi 2020Vuosi 2019Vuosi 2018Vuosi 2017Vuosi 2016Vuosi 2015Vuosi 2014Vuosi 2013Vuosi 2012
Rakennan opetukseni oppikirjan mukaan. *
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
81 %
84 %
87 %
89 %
90 %
TVT:n avulla oppijat pystyvät käsittelemään opetettavaa ilmiötä monipuolisesti.
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
85 %
85 %
78 %
Jatkuva uuden tekniikan tuominen opetukseen on kuormittavaa. *
73 %
75 %
73 %
74 %
74 %
46 %
60 %
51 %
45 %
55 %
TVT:n käyttö sopii opetustyyliini.
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
75 %
60 %
72 %
73 %
86 %
Tieto- ja viestintätekniikan (TVT) hyödyntäminen opetussuunnitelman mukaisesti on vaikeaa. *
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
23 %
26 %
21 %
27 %
15 %
Seuraan sosiaalisen median verkostoja oppiakseni uutta.
66 %
73 %
64 %
64 %
63 %
55 %
43 %
43 %
36 %
0 %
Rakennan opetukseni oppikirjan / aihealueen käsikirjan mukaan. *
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
antaa oppilaille mahdollisuuden käyttää parempia tietolähteitä
84 %
87 %
84 %
81 %
78 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
heikentää oppilaiden kirjoitustaitoa *
58 %
57 %
60 %
57 %
53 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
auttaa oppilaita yhdistelemään ja käsittelemään tietoa tehokkaammin
63 %
63 %
63 %
63 %
64 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
vähentää oppilaiden yhteistyötä muiden oppilaiden kanssa *
16 %
13 %
16 %
14 %
14 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
auttaa oppilaita viestimään tehokkaammin toisten kanssa
39 %
35 %
44 %
38 %
44 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
vähentää oppilaiden mielenkiintoa opiskelua kohtaan *
6.9 %
4.8 %
9.9 %
4.3 %
7.1 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
vähentää oppilaiden välistä henkilökohtaista viestintää *
24 %
22 %
24 %
25 %
21 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
auttaa oppilaita kehittämään taitojaan suunnitella ja ohjata omaa työskentelyään
48 %
43 %
47 %
46 %
50 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
heikentää oppilaiden lasku- ja arviointitaitoa *
11 %
13 %
12 %
9.5 %
12 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
parantaa oppilaiden opintosuorituksia
18 %
22 %
18 %
15 %
18 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
Osa-alueen Asennoituminen jakauma
1.1.2018-22.9.2020Vuosi 2020Vuosi 2019Vuosi 2018Vuosi 2017Vuosi 2016Vuosi 2015Vuosi 2014Vuosi 2013Vuosi 2012
Taso
0-1
1010269354
Taso
1-2
30213130314458454432
Taso
2-3
65736464604428455061
Taso
3-4
5645865613