Ruotsi, 1.1.2017-22.9.2020

« Takaisin

Asennoituminen

Alla näet, mistä kysymyksistä osa-alue Asennoituminen muodostuu.

Vinkki: kysymystä klikkaamalla saat näkyviin yksittäisen kysymyksen jakauman ja vastausvaihtoehdot.

* = Kysymyksen vaikutus tasoon on käänteinen.

Positiivisia vastauksia
1.1.2017-22.9.2020Vuosi 2020Vuosi 2019Vuosi 2018Vuosi 2017Vuosi 2016Vuosi 2015Vuosi 2014Vuosi 2013Vuosi 2012
Rakennan opetukseni oppikirjan mukaan. *
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
86 %
86 %
86 %
87 %
93 %
TVT:n avulla oppijat pystyvät käsittelemään opetettavaa ilmiötä monipuolisesti.
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
83 %
82 %
77 %
Jatkuva uuden tekniikan tuominen opetukseen on kuormittavaa. *
74 %
77 %
73 %
75 %
72 %
50 %
58 %
51 %
52 %
42 %
TVT:n käyttö sopii opetustyyliini.
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
71 %
67 %
68 %
66 %
85 %
Tieto- ja viestintätekniikan (TVT) hyödyntäminen opetussuunnitelman mukaisesti on vaikeaa. *
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
24 %
27 %
28 %
27 %
18 %
Seuraan sosiaalisen median verkostoja oppiakseni uutta.
68 %
69 %
71 %
66 %
67 %
51 %
47 %
40 %
34 %
0 %
Rakennan opetukseni oppikirjan / aihealueen käsikirjan mukaan. *
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
antaa oppilaille mahdollisuuden käyttää parempia tietolähteitä
80 %
80 %
83 %
77 %
79 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
heikentää oppilaiden kirjoitustaitoa *
58 %
62 %
60 %
56 %
55 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
auttaa oppilaita yhdistelemään ja käsittelemään tietoa tehokkaammin
59 %
58 %
59 %
62 %
60 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
vähentää oppilaiden yhteistyötä muiden oppilaiden kanssa *
18 %
17 %
19 %
16 %
16 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
auttaa oppilaita viestimään tehokkaammin toisten kanssa
40 %
36 %
42 %
41 %
43 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
vähentää oppilaiden mielenkiintoa opiskelua kohtaan *
8.4 %
8.9 %
10 %
6.9 %
6.5 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
vähentää oppilaiden välistä henkilökohtaista viestintää *
25 %
21 %
23 %
26 %
23 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
auttaa oppilaita kehittämään taitojaan suunnitella ja ohjata omaa työskentelyään
43 %
42 %
43 %
41 %
47 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
heikentää oppilaiden lasku- ja arviointitaitoa *
14 %
15 %
14 %
14 %
12 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
parantaa oppilaiden opintosuorituksia
17 %
12 %
19 %
15 %
17 %
0 %
0 %
0 %
0 %
0 %
Osa-alueen Asennoituminen jakauma
1.1.2017-22.9.2020Vuosi 2020Vuosi 2019Vuosi 2018Vuosi 2017Vuosi 2016Vuosi 2015Vuosi 2014Vuosi 2013Vuosi 2012
Taso
0-1
11012811373
Taso
1-2
32303335294948454837
Taso
2-3
63666460644137474258
Taso
3-4
4334424543