Kemia, 2013

« Takaisin

Opetuskäyttö

Alla näet, mistä kysymyksistä osa-alue Opetuskäyttö muodostuu.

Vinkki: kysymystä klikkaamalla saat näkyviin yksittäisen kysymyksen jakauman ja vastausvaihtoehdot.

Positiivisia vastauksia
KemiaKaikki vastaajat
Haluaisin käyttää tieto- ja viestintäteknologiaa enemmän opetuksessani.
80 %
81 %
Oppilaat saavat käyttää tunneillani omia laitteitaan (esim. kannettavat tietokoneet, älypuhelimet, tabletit).
47 %
36 %
Hyödynnän sosiaalista mediaa (esimerkiksi Facebookia, Twitteriä tai blogeja) viestiessäni vanhempien ja ulkoisten sidosryhmien kanssa.
2.7 %
3.5 %
Jaan tuottamaani oppimateriaalia koulun sisäisessä tai julkisessa verkossa.
29 %
20 %
Käytän TVT:a käsittelemään opetettavaa ilmiötä monipuolisemmin.
80 %
78 %
Suurimmalla osalla tunneistani käytän itse tieto- ja viestintäteknologiaa.
82 %
75 %
Suurimmalla osalla tunneistani oppilaat käyttävät tieto- ja viestintäteknologiaa.
11 %
16 %
Kouluni oppijat keräävät itselleen portfoliota sähköiseen oppimisympäristöön.
12 %
11 %
Käytän koulun oppilashallintojärjestelmää (esim. Wilmaa, Helmeä) kodin ja koulun välisessä viestinnässä.
96 %
92 %
Hyödynnän sosiaalista mediaa opetuksessani.
20 %
27 %
Hyödynnän sähköisten sisältöjen ja oppimisympäristöjen mahdollisuuksia opetuksen eriyttämisessä.
35 %
52 %
Oppijat suunnittelevat ja luovat TVT:n avulla mediatöitä (esim. tv-uutisia tai digilehtiä).
9.4 %
15 %
Järjestän opetustilanteita myös luokkahuoneen ulkopuolella kannettavia päätelaitteita hyödyntäen.
10 %
14 %
Käytän etäopetuksen osana videovälitteistä opetusta.
7 %
6.1 %
Jaan tuottamaani oppimateriaalia verkossa muille opettajille.
0 %
0 %
Vähintään viikoittain
KemiaKaikki vastaajat
Kuinka usein käytät TVT:a opetuksessasi?
77 %
82 %
Kuinka usein oppijat tuottavat tunneillasi erityyppisiä mediasisältöjä (esim. kuvaa, ääntä ja videota)?
5.9 %
6.5 %
Osa-alueen Opetuskäyttö jakauma
KemiaKaikki vastaajat
Taso
0-1
55
Taso
1-2
6661
Taso
2-3
2531
Taso
3-4
43