Ruotsi, 2014

« Takaisin

TVT-osaaminen

Osaamiskartoituksen on täyttänyt 250 vastaajaa.

Vinkki: osa-alueen nimeä klikkaamalla saat näkyviin, mistä kysymyksistä kyseinen osa-alue muodostuu.

Osaamisalueet muihin vastaajiin verrattuna

Vertailujoukkona käytetään kaikkia osaamiskartoituksen täyttäneitä vastaajia.

Parhaat osaamisalueet
Vähän keskivertoa paremmatSelvästi keskivertoa paremmat
Esitystekniikan opetuskäyttö2222
Mobiililaitteet2412
Sähköinen viestintä2012
Videovälitteinen opetus2012
Sähköiset sisällöt ja oppimisympäristöt189
Tietoyhteiskuntataidot ja mediakasvatus1312
Ääni, video ja kuva166
Tiedonhaku- ja hallinta812
Tietotekniikan perustaidot136
Tietoturva ja tietosuoja110
Kehittämistarpeet
Vähän keskivertoa huonommatSelvästi keskivertoa huonommat
Tietoturva ja tietosuoja5118
Tietotekniikan perustaidot3530
Ääni, video ja kuva3330
Sähköiset sisällöt ja oppimisympäristöt3226
Videovälitteinen opetus1144
Tietoyhteiskuntataidot ja mediakasvatus2228
Tiedonhaku- ja hallinta2327
Sähköinen viestintä1826
Esitystekniikan opetuskäyttö2515
Mobiililaitteet2118

Kiinnostus kartoitettujen osaamisalueiden koulutuksiin

Alla on osaamisalueet, joiden koulutuksista vastaajat ovat kiinnostuneita. Näet tietystä koulutuksesta kiinnostuneiden nykyisen osaamistason klikkaamalla otsikkoa.

Ruotsi
Sähköiset sisällöt ja oppimisympäristöt89.6
Sähköinen viestintä78.4
Mobiililaitteet70.0
Esitystekniikan opetuskäyttö64.4
Ääni, video ja kuva62.0
Tiedonhaku- ja hallinta59.2
Tietoyhteiskuntataidot ja mediakasvatus53.6
Tietotekniikan perustaidot52.0
Tietoturva ja tietosuoja50.8
Videovälitteinen opetus34.0

Kiinnostus muihin koulutuksiin

Alla on suosituimmat käyttäjien itse syöttämistä ja valitsemista koulutusaiheista.

Ruotsi
Oman aineen opetus ja tvt70.8
Tabletin käyttö opetuksessa62.0
Oman koulun laitteiden monipuolinen käyttäminen54.0
Oppilaiden aktivoiminen ja pedagogiikka50.8
Oppilaiden omien älypuhelimien/tablettien hyötykäyttö opetuksessa47.2
Konkreettiset tavat hyödyntää tabletteja kielten opetuksessa40.4
Tvt englannin opetuksessa38.8
Pelien käyttö opetuksessa31.6
Tablettien yhteisölliset pedagogiset käyttötavat23.6
Älytaulu23.6
Ne koulutukset, joita tarvitaan koulu tvt-välineiden käyttöön22.0
Oman aineen sähköisten opetusmateriaalien luominen21.6
Smartboard20.8
Oman koulun ohjelmien monipuolinen käyttäminen20.4
Sähköinen alusta ja sen monipuolinen käyttö20.0
Blogien tehokas käyttö opetuksessa ja tutkintoprosesseissa17.6
Konkreettiset tavat hyödyntää tabletteja opetuksessa kielten opetuksessa16.0
Somen hyödyntäminen monipuolisesti opetuksessa15.2
Tekstin, äänen ja kuvan yhdistäminen esim. verkkolehdeksi14.8
Kuvankäsittely14.4
Digitaalinen videoeditointi13.6
Ihan perustaidoissani puutteita: Fronter13.2
Mediakasvatus12.4
Word? ym perusohjelmat haltuun10.0
Tieto- ja viestintätekniikan käytön didaktiikka8.8
Koulun tvt-kehittäminen8.4
Mobiilioppiminen8.4
Pudokkaiden tukeminen tvt:n avulla8.4
Sähköinen koe ja sähköinen tehtävänanto/kirja/kotitehtävä7.6
Tvt:n perustaidot6.8
Mobiililaitteet ja tulevaisuuden oppiminen (oppilaiden uudenlaiset tavat oppia)6.8
Ruotsinkieli6.0
Sähköiset yo kokeet6.0
Oppimisohjelmien laatiminen5.6