TVT-osaaminen
Osaamiskartoituksen on täyttänyt 250 vastaajaa.
Vinkki: osa-alueen nimeä klikkaamalla saat näkyviin, mistä kysymyksistä kyseinen osa-alue muodostuu.
Osaamisalueet muihin vastaajiin verrattuna
Vertailujoukkona käytetään kaikkia osaamiskartoituksen täyttäneitä vastaajia.
Vähän keskivertoa paremmat | Selvästi keskivertoa paremmat | |
---|---|---|
Esitystekniikan opetuskäyttö | 22 | 22 |
Mobiililaitteet | 24 | 12 |
Sähköinen viestintä | 20 | 12 |
Videovälitteinen opetus | 20 | 12 |
Sähköiset sisällöt ja oppimisympäristöt | 18 | 9 |
Tietoyhteiskuntataidot ja mediakasvatus | 13 | 12 |
Ääni, video ja kuva | 16 | 6 |
Tiedonhaku- ja hallinta | 8 | 12 |
Tietotekniikan perustaidot | 13 | 6 |
Tietoturva ja tietosuoja | 11 | 0 |
Vähän keskivertoa huonommat | Selvästi keskivertoa huonommat | |
---|---|---|
Tietoturva ja tietosuoja | 51 | 18 |
Tietotekniikan perustaidot | 35 | 30 |
Ääni, video ja kuva | 33 | 30 |
Sähköiset sisällöt ja oppimisympäristöt | 32 | 26 |
Videovälitteinen opetus | 11 | 44 |
Tietoyhteiskuntataidot ja mediakasvatus | 22 | 28 |
Tiedonhaku- ja hallinta | 23 | 27 |
Sähköinen viestintä | 18 | 26 |
Esitystekniikan opetuskäyttö | 25 | 15 |
Mobiililaitteet | 21 | 18 |
Kiinnostus kartoitettujen osaamisalueiden koulutuksiin
Alla on osaamisalueet, joiden koulutuksista vastaajat ovat kiinnostuneita. Näet tietystä koulutuksesta kiinnostuneiden nykyisen osaamistason klikkaamalla otsikkoa.
Kiinnostus muihin koulutuksiin
Alla on suosituimmat käyttäjien itse syöttämistä ja valitsemista koulutusaiheista.
Ruotsi | |
---|---|
Oman aineen opetus ja tvt | 70.8 |
Tabletin käyttö opetuksessa | 62.0 |
Oman koulun laitteiden monipuolinen käyttäminen | 54.0 |
Oppilaiden aktivoiminen ja pedagogiikka | 50.8 |
Oppilaiden omien älypuhelimien/tablettien hyötykäyttö opetuksessa | 47.2 |
Konkreettiset tavat hyödyntää tabletteja kielten opetuksessa | 40.4 |
Tvt englannin opetuksessa | 38.8 |
Pelien käyttö opetuksessa | 31.6 |
Tablettien yhteisölliset pedagogiset käyttötavat | 23.6 |
Älytaulu | 23.6 |
Ne koulutukset, joita tarvitaan koulu tvt-välineiden käyttöön | 22.0 |
Oman aineen sähköisten opetusmateriaalien luominen | 21.6 |
Smartboard | 20.8 |
Oman koulun ohjelmien monipuolinen käyttäminen | 20.4 |
Sähköinen alusta ja sen monipuolinen käyttö | 20.0 |
Blogien tehokas käyttö opetuksessa ja tutkintoprosesseissa | 17.6 |
Konkreettiset tavat hyödyntää tabletteja opetuksessa kielten opetuksessa | 16.0 |
Somen hyödyntäminen monipuolisesti opetuksessa | 15.2 |
Tekstin, äänen ja kuvan yhdistäminen esim. verkkolehdeksi | 14.8 |
Kuvankäsittely | 14.4 |
Digitaalinen videoeditointi | 13.6 |
Ihan perustaidoissani puutteita: Fronter | 13.2 |
Mediakasvatus | 12.4 |
Word? ym perusohjelmat haltuun | 10.0 |
Tieto- ja viestintätekniikan käytön didaktiikka | 8.8 |
Koulun tvt-kehittäminen | 8.4 |
Mobiilioppiminen | 8.4 |
Pudokkaiden tukeminen tvt:n avulla | 8.4 |
Sähköinen koe ja sähköinen tehtävänanto/kirja/kotitehtävä | 7.6 |
Tvt:n perustaidot | 6.8 |
Mobiililaitteet ja tulevaisuuden oppiminen (oppilaiden uudenlaiset tavat oppia) | 6.8 |
Ruotsinkieli | 6.0 |
Sähköiset yo kokeet | 6.0 |
Oppimisohjelmien laatiminen | 5.6 |