Skillnader jämfört med andra personers svar
Svarargrupp som jämförs: Allmän utbildning (11760 st.)
Tips: genom att klicka på raden får du fram exaktare uppgifter om enskild skribent.
Jag gör pauser i elevernas arbete för att förhindra att de sitter för länge.*** Se frågans fördelning: Jag gör pauser i elevernas arbete för att förhindra att de sitter för länge. Medeltal för den egna svarargruppen 1.1 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.6 Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad) |
IKT-kompletteringsutbildningen jag deltagit i har vanligtvis skett på arbetsgivarens bekostnad.*** Se frågans fördelning: IKT-kompletteringsutbildningen jag deltagit i har vanligtvis skett på arbetsgivarens bekostnad. Medeltal för den egna svarargruppen 1.5 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.2 Statistisk betydelse p < 0.0001 (mycket påtaglig skillnad) |
Telefon med basfunktioner*** Se frågans fördelning: Telefon med basfunktioner Medeltal för den egna svarargruppen 0.1 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.9 Statistisk betydelse p < 0.0001 (mycket påtaglig skillnad) |
När jag tar i bruk en ny tjänst eller applikation studerar jag alltid dess användningsvillkor.*** Se frågans fördelning: När jag tar i bruk en ny tjänst eller applikation studerar jag alltid dess användningsvillkor. Medeltal för den egna svarargruppen 0.2 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.1 Statistisk betydelse p < 0.001 (påtaglig skillnad) |
Jag handleder mina elever för ergonomiska arbetsställningar.*** Se frågans fördelning: Jag handleder mina elever för ergonomiska arbetsställningar. Medeltal för den egna svarargruppen 0.4 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.1 Statistisk betydelse p < 0.001 (påtaglig skillnad) |
Digitala spel för lärande (t.ex. Ekapeli, 10Monkeys)** Se frågans fördelning: Digitala spel för lärande (t.ex. Ekapeli, 10Monkeys) Medeltal för den egna svarargruppen -1.0 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -1.2 Statistisk betydelse p < 0.01 (klar betydande skillnad) |
Skolan har en tillräckligt snabb och fungerande internetförbindelse.** Se frågans fördelning: Skolan har en tillräckligt snabb och fungerande internetförbindelse. Medeltal för den egna svarargruppen 0.9 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.6 Statistisk betydelse p < 0.01 (klar betydande skillnad) |
IKT-kompletteringsutbildningen jag deltagit i har varit nyttig.** Se frågans fördelning: IKT-kompletteringsutbildningen jag deltagit i har varit nyttig. Medeltal för den egna svarargruppen 1.0 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.8 Statistisk betydelse p < 0.01 (klar betydande skillnad) |
hjälper eleverna att utveckla sina färdigheter för att planera och styra det egna arbetet * Se frågans fördelning: hjälper eleverna att utveckla sina färdigheter för att planera och styra det egna arbetet Medeltal för den egna svarargruppen 0.6 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.4 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
hjälper eleverna att förena och behandla information effektivare* Se frågans fördelning: hjälper eleverna att förena och behandla information effektivare Medeltal för den egna svarargruppen 0.8 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.7 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
Jag har svårt att hitta högklassigt digitalt material för de ämnen jag undervisar.* Se frågans fördelning: Jag har svårt att hitta högklassigt digitalt material för de ämnen jag undervisar. Medeltal för den egna svarargruppen -0.4 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.1 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
Min skola har gemensamt överenskomna mål om användningen av IKT i undervisningen.* Se frågans fördelning: Min skola har gemensamt överenskomna mål om användningen av IKT i undervisningen. Medeltal för den egna svarargruppen 0.5 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.3 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
minskar elevernas intresse för studierna * Se frågans fördelning: minskar elevernas intresse för studierna Medeltal för den egna svarargruppen -1.0 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.9 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
Eleverna får använda sina egna apparater på mina lektioner. (t.ex. bärbara datorer, smarttelefoner, pekdatorer)*** Se frågans fördelning: Eleverna får använda sina egna apparater på mina lektioner. (t.ex. bärbara datorer, smarttelefoner, pekdatorer) Medeltal för den egna svarargruppen -1.2 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.7 Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad) |
Kontorsprogram (t.ex. Microsoft Office, LibreOffice, iWork)*** Se frågans fördelning: Kontorsprogram (t.ex. Microsoft Office, LibreOffice, iWork) Medeltal för den egna svarargruppen -1.5 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.7 Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad) |
Att presentera information i undervisningssituationer *** Se frågans fördelning: Att presentera information i undervisningssituationer Medeltal för den egna svarargruppen -0.6 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.6 Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad) |
På största delen av mina lektioner använder eleverna informations- och kommunikationsteknik.*** Se frågans fördelning: På största delen av mina lektioner använder eleverna informations- och kommunikationsteknik. Medeltal för den egna svarargruppen -1.4 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.4 Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad) |
Att ge uppgifter, övningar eller läxor åt eleverna*** Se frågans fördelning: Att ge uppgifter, övningar eller läxor åt eleverna Medeltal för den egna svarargruppen -1.6 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.8 Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad) |
Mobilapparater (t.ex. pekdatorer, smarttelefoner) *** Se frågans fördelning: Mobilapparater (t.ex. pekdatorer, smarttelefoner) Medeltal för den egna svarargruppen -1.1 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.5 Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad) |
Mina elever bygger en egen portfolio i en digital lärmiljö.*** Se frågans fördelning: Mina elever bygger en egen portfolio i en digital lärmiljö. Medeltal för den egna svarargruppen -1.9 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -1.2 Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad) |
Virtuella lärandemiljöer (t.ex. Moodle, SanomaPro, itslearning)*** Se frågans fördelning: Virtuella lärandemiljöer (t.ex. Moodle, SanomaPro, itslearning) Medeltal för den egna svarargruppen -1.4 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.5 Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad) |
Jag styr aktivt mina elever att använda digitala tjänster för informationssökning (t.ex. Google, Wikipedia, WolframAlpha).*** Se frågans fördelning: Jag styr aktivt mina elever att använda digitala tjänster för informationssökning (t.ex. Google, Wikipedia, WolframAlpha). Medeltal för den egna svarargruppen -0.8 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.8 Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad) |
Med mina elever redigerar vi ofta information på webben (t.ex. Wikipedia).*** Se frågans fördelning: Med mina elever redigerar vi ofta information på webben (t.ex. Wikipedia). Medeltal för den egna svarargruppen -1.9 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -1.5 Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad) |
Jag diskuterar ofta med mina elever om tillförlitligheten hos information på webben och tillbörlig användning av informationen.*** Se frågans fördelning: Jag diskuterar ofta med mina elever om tillförlitligheten hos information på webben och tillbörlig användning av informationen. Medeltal för den egna svarargruppen -0.5 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.8 Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad) |
Digitala informationskällor (t.ex. webbsidor, wiki, uppslagsverk) *** Se frågans fördelning: Digitala informationskällor (t.ex. webbsidor, wiki, uppslagsverk) Medeltal för den egna svarargruppen -1.0 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.4 Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad) |
I bedömningen av elevernas lärande utnyttjar jag digitalt portfolioarbete.*** Se frågans fördelning: I bedömningen av elevernas lärande utnyttjar jag digitalt portfolioarbete. Medeltal för den egna svarargruppen -1.8 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -1.2 Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad) |
På största delen av mina lektioner använder jag själv informations- och kommunikationsteknik.*** Se frågans fördelning: På största delen av mina lektioner använder jag själv informations- och kommunikationsteknik. Medeltal för den egna svarargruppen -0.2 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.9 Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad) |
Mediekunskap Välj av följande alternativ det som bäst beskriver din situation, även om det inte till alla delar stämmer:*** Se frågans fördelning: Mediekunskap Välj av följande alternativ det som bäst beskriver din situation, även om det inte till alla delar stämmer: Medeltal för den egna svarargruppen -0.2 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.4 Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad) |
Mina elever bedömer varandras arbete i digitala lärandemiljöer.*** Se frågans fördelning: Mina elever bedömer varandras arbete i digitala lärandemiljöer. Medeltal för den egna svarargruppen -1.9 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -1.4 Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad) |
Jag kan skriva ut med 3D-skrivare.*** Se frågans fördelning: Jag kan skriva ut med 3D-skrivare. Medeltal för den egna svarargruppen -2.0 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -1.7 Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad) |
Jag har provat med mina studerande på grafisk eller annan programmering.*** Se frågans fördelning: Jag har provat med mina studerande på grafisk eller annan programmering. Medeltal för den egna svarargruppen -1.8 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -1.1 Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad) |
Jag kan använda smidigt någon grafisk programmeringsmiljö som är avsedd för undervisning (t.ex. Scratch, Kodu, Lego Mindstorm).*** Se frågans fördelning: Jag kan använda smidigt någon grafisk programmeringsmiljö som är avsedd för undervisning (t.ex. Scratch, Kodu, Lego Mindstorm). Medeltal för den egna svarargruppen -1.7 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -1.1 Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad) |
Att möjliggöra eller stöda muntliga presentationer som eleverna håller ensamma eller tillsammans*** Se frågans fördelning: Att möjliggöra eller stöda muntliga presentationer som eleverna håller ensamma eller tillsammans Medeltal för den egna svarargruppen -1.5 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -1.0 Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad) |
Jag lär mina elever att förstå och tolka olika digitala medieinnehåll.*** Se frågans fördelning: Jag lär mina elever att förstå och tolka olika digitala medieinnehåll. Medeltal för den egna svarargruppen -0.4 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.5 Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad) |
Programvara för riktade pedagogiska ändamål, såsom multiplikation, programmering, matematisk illustration, språk, simulering och modellering*** Se frågans fördelning: Programvara för riktade pedagogiska ändamål, såsom multiplikation, programmering, matematisk illustration, språk, simulering och modellering Medeltal för den egna svarargruppen -1.9 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -1.7 Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad) |
Bedömning av elevernas lärande med digitala prov*** Se frågans fördelning: Bedömning av elevernas lärande med digitala prov Medeltal för den egna svarargruppen -1.9 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -1.6 Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad) |
Jag lär mina elever olika sätt genom vilka de kan delta i samhällelig verksamhet på webben.*** Se frågans fördelning: Jag lär mina elever olika sätt genom vilka de kan delta i samhällelig verksamhet på webben. Medeltal för den egna svarargruppen -1.2 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.5 Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad) |
Mina elever producerar olika typer av medieinnehåll (t.ex. bild, ljud och video) på mina lektioner.*** Se frågans fördelning: Mina elever producerar olika typer av medieinnehåll (t.ex. bild, ljud och video) på mina lektioner. Medeltal för den egna svarargruppen -1.4 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.8 Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad) |
Jag handleder mina elever regelbundet för ansvarsfull och lagenlig användning av internet.*** Se frågans fördelning: Jag handleder mina elever regelbundet för ansvarsfull och lagenlig användning av internet. Medeltal för den egna svarargruppen 0.0 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.7 Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad) |
Välj den nivå som bäst beskriver dina färdigheter i användning av IKT.*** Se frågans fördelning: Välj den nivå som bäst beskriver dina färdigheter i användning av IKT. Medeltal för den egna svarargruppen -2.0 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -1.5 Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad) |
Jag kan använda mångsidigt någon digital lärandemiljö (t.ex. Moodle, SanomaPro, Pedanet, itslearning)*** Se frågans fördelning: Jag kan använda mångsidigt någon digital lärandemiljö (t.ex. Moodle, SanomaPro, Pedanet, itslearning) Medeltal för den egna svarargruppen -0.2 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.7 Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad) |
Mina elever kan fungera enligt de grundläggande principerna för upphovsrätten.*** Se frågans fördelning: Mina elever kan fungera enligt de grundläggande principerna för upphovsrätten. Medeltal för den egna svarargruppen -0.8 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.1 Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad) |
Feedback till eleverna*** Se frågans fördelning: Feedback till eleverna Medeltal för den egna svarargruppen -1.7 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -1.3 Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad) |
Att ge stödundervisning eller tilläggsuppgifter åt enskilda elever eller mindre elevgrupper*** Se frågans fördelning: Att ge stödundervisning eller tilläggsuppgifter åt enskilda elever eller mindre elevgrupper Medeltal för den egna svarargruppen -1.2 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.8 Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad) |
Jag utnyttjar informations- och kommunikationsteknik i den fortgående bedömningen av elevernas lärande.*** Se frågans fördelning: Jag utnyttjar informations- och kommunikationsteknik i den fortgående bedömningen av elevernas lärande. Medeltal för den egna svarargruppen -1.3 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.7 Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad) |
Handledning av eleverna i digitala lärandemiljöer Välj av följande alternativ det som bäst beskriver din situation, även om det inte till alla delar stämmer:*** Se frågans fördelning: Handledning av eleverna i digitala lärandemiljöer Välj av följande alternativ det som bäst beskriver din situation, även om det inte till alla delar stämmer: Medeltal för den egna svarargruppen -0.5 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.1 Statistisk betydelse p < 0.0001 (mycket påtaglig skillnad) |
Jag handleder mina elever så att de skyddar sig mot de vanligaste datasäkerhetsriskerna och förlust av data.*** Se frågans fördelning: Jag handleder mina elever så att de skyddar sig mot de vanligaste datasäkerhetsriskerna och förlust av data. Medeltal för den egna svarargruppen -0.1 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.5 Statistisk betydelse p < 0.0001 (mycket påtaglig skillnad) |
Jag känner till användningsprinciperna för Creative Commons-licenser.*** Se frågans fördelning: Jag känner till användningsprinciperna för Creative Commons-licenser. Medeltal för den egna svarargruppen -1.5 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.9 Statistisk betydelse p < 0.0001 (mycket påtaglig skillnad) |
Jag delar digitala läromedel jag producerat till andra lärare.*** Se frågans fördelning: Jag delar digitala läromedel jag producerat till andra lärare. Medeltal för den egna svarargruppen -0.5 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.0 Statistisk betydelse p < 0.0001 (mycket påtaglig skillnad) |
Mina elever bedömer min undervisning med hjälp av informations- och kommunikationsteknik.*** Se frågans fördelning: Mina elever bedömer min undervisning med hjälp av informations- och kommunikationsteknik. Medeltal för den egna svarargruppen -1.8 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -1.5 Statistisk betydelse p < 0.001 (påtaglig skillnad) |
Jag kan utnyttja elektroniskt studiematerial i min undervisning.*** Se frågans fördelning: Jag kan utnyttja elektroniskt studiematerial i min undervisning. Medeltal för den egna svarargruppen 0.5 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.0 Statistisk betydelse p < 0.001 (påtaglig skillnad) |
När jag använder informations- och kommunikationsteknik i undervisningen utnyttjar jag elevernas idéer.*** Se frågans fördelning: När jag använder informations- och kommunikationsteknik i undervisningen utnyttjar jag elevernas idéer. Medeltal för den egna svarargruppen -0.1 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.3 Statistisk betydelse p < 0.001 (påtaglig skillnad) |
Jag kan programmera mångsidigt tillsammans med eleverna på något programspråk (t.ex. C, Java, PHP, Javascript, C++, Python).*** Se frågans fördelning: Jag kan programmera mångsidigt tillsammans med eleverna på något programspråk (t.ex. C, Java, PHP, Javascript, C++, Python). Medeltal för den egna svarargruppen -1.9 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -1.7 Statistisk betydelse p < 0.001 (påtaglig skillnad) |
Att utnyttja digitala läromedel Välj av följande alternativ det som bäst beskriver din situation, även om det inte till alla delar stämmer:*** Se frågans fördelning: Att utnyttja digitala läromedel Välj av följande alternativ det som bäst beskriver din situation, även om det inte till alla delar stämmer: Medeltal för den egna svarargruppen -0.5 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.2 Statistisk betydelse p < 0.001 (påtaglig skillnad) |
Vi arbetar även med eleverna utanför skolans byggnader med hjälp av mobila enheter (t.ex. smartphone, surfplatta, bärbar dator).*** Se frågans fördelning: Vi arbetar även med eleverna utanför skolans byggnader med hjälp av mobila enheter (t.ex. smartphone, surfplatta, bärbar dator). Medeltal för den egna svarargruppen -1.6 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -1.2 Statistisk betydelse p < 0.001 (påtaglig skillnad) |
Verktyg för datainsamling och uppföljning (t.ex. apparater med sensorer för temperatur, ljus eller hastighet)*** Se frågans fördelning: Verktyg för datainsamling och uppföljning (t.ex. apparater med sensorer för temperatur, ljus eller hastighet) Medeltal för den egna svarargruppen -2.0 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -1.9 Statistisk betydelse p < 0.001 (påtaglig skillnad) |
Multimedieverktyg (t.ex. lagring och editering av medieinnehåll, webbproduktion) *** Se frågans fördelning: Multimedieverktyg (t.ex. lagring och editering av medieinnehåll, webbproduktion) Medeltal för den egna svarargruppen -1.6 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -1.4 Statistisk betydelse p < 0.001 (påtaglig skillnad) |
Jag utnyttjar lärandeanalytik i den fortgående bedömningen av elevernas lärande.** Se frågans fördelning: Jag utnyttjar lärandeanalytik i den fortgående bedömningen av elevernas lärande. Medeltal för den egna svarargruppen -1.7 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -1.4 Statistisk betydelse p < 0.01 (klar betydande skillnad) |
Beaktande av upphovsrätten Välj av följande alternativ det som bäst beskriver din situation, även om det inte till alla delar stämmer:** Se frågans fördelning: Beaktande av upphovsrätten Välj av följande alternativ det som bäst beskriver din situation, även om det inte till alla delar stämmer: Medeltal för den egna svarargruppen -0.5 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.2 Statistisk betydelse p < 0.01 (klar betydande skillnad) |
Att stöda multidisciplinärt och fenomenbaserat lärande.** Se frågans fördelning: Att stöda multidisciplinärt och fenomenbaserat lärande. Medeltal för den egna svarargruppen -1.0 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.9 Statistisk betydelse p < 0.01 (klar betydande skillnad) |
Jag hittar bra sätt att utnyttja IKT i olika inlärningssituationer.* Se frågans fördelning: Jag hittar bra sätt att utnyttja IKT i olika inlärningssituationer. Medeltal för den egna svarargruppen 0.1 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.4 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
ger eleven möjligheter att använda bättra informationskällor * Se frågans fördelning: ger eleven möjligheter att använda bättra informationskällor Medeltal för den egna svarargruppen 0.8 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.9 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
Att skaffa och ställa upp information och gemensamt skapande av information* Se frågans fördelning: Att skaffa och ställa upp information och gemensamt skapande av information Medeltal för den egna svarargruppen -0.9 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.6 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
Det är enkelt att utnyttja informations- och kommunikationsteknik (IKT) enligt läroplanen.* Se frågans fördelning: Det är enkelt att utnyttja informations- och kommunikationsteknik (IKT) enligt läroplanen. Medeltal för den egna svarargruppen -0.1 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.1 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
minskar elevernas samarbete med andra elever* Se frågans fördelning: minskar elevernas samarbete med andra elever Medeltal för den egna svarargruppen -0.5 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.6 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
minskar den personliga kommunikationen mellan eleverna * Se frågans fördelning: minskar den personliga kommunikationen mellan eleverna Medeltal för den egna svarargruppen -0.3 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.4 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
Mina IKT-färdigheter och kompetenser är tillräckliga i förhållande till målen i läroplanen.* Se frågans fördelning: Mina IKT-färdigheter och kompetenser är tillräckliga i förhållande till målen i läroplanen. Medeltal för den egna svarargruppen -0.2 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.0 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
Jag skulle vilja använda mer informations- och kommunikationsteknik i undervisningen.* Se frågans fördelning: Jag skulle vilja använda mer informations- och kommunikationsteknik i undervisningen. Medeltal för den egna svarargruppen 0.6 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.8 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
IKT:s betydelse i undervisningen och lärandet Välj av följande alternativ det som bäst beskriver din situation, även om det inte till alla delar stämmer:* Se frågans fördelning: IKT:s betydelse i undervisningen och lärandet Välj av följande alternativ det som bäst beskriver din situation, även om det inte till alla delar stämmer: Medeltal för den egna svarargruppen 0.1 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.2 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
*) Antalet stjärnor visar hur stor skillnaden är vid ifrågavarande faktor.
Jämförelse av delområden
I det nedanstående ser du hur dina egna svar placerar sig i förhållande till den svarargrupp som jämförs. Balkens storlek visar hur stor del av svararna finns i denna grupp.
Klart sämre än genomsnittet | Lite sämre än genomsnittet | Genomsnittet | Lite bättre än genomsnittet | Klart bättre än genomsnittet | |
---|---|---|---|---|---|
Teknologiska färdigheter | 10 | 31 | 11 | 17 | 32 |
Rutiner | 14 | 21 | 33 | 17 | 15 |
Inställning | 10 | 26 | 22 | 29 | 13 |
Undervisningsbruk | 75 | 8 | 10 | 4 | 3 |
Kunnande | 28 | 29 | 16 | 17 | 10 |