Förändringar jämfört med tidigare år
Svarargrupp som jämförs: År 2016 (41 st.) | År 2015 (33 st.) | År 2014 (45 st.) | År 2013 (40 st.) | År 2012 (23 st.)
Tips: genom att klicka på raden får du fram exaktare uppgifter om enskild skribent.
Utrustningen och programvaran jag har fungerar bra som helhet.** Se frågans fördelning: Utrustningen och programvaran jag har fungerar bra som helhet. Medeltal för den egna svarargruppen 1.1 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.6 Statistisk betydelse p < 0.01 (klar betydande skillnad) |
Arbetsgivaren har gett mig den IKT-utrustning jag behöver.** Se frågans fördelning: Arbetsgivaren har gett mig den IKT-utrustning jag behöver. Medeltal för den egna svarargruppen 1.5 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.0 Statistisk betydelse p < 0.01 (klar betydande skillnad) |
Jag följer regelbundet nätverk i de sociala medierna för att lära mig nytt.* Se frågans fördelning: Jag följer regelbundet nätverk i de sociala medierna för att lära mig nytt. Medeltal för den egna svarargruppen 0.7 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.1 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
Arbetsgemenskapen har en positiv inställning till försök med nya saker i undervisningen.* Se frågans fördelning: Arbetsgemenskapen har en positiv inställning till försök med nya saker i undervisningen. Medeltal för den egna svarargruppen 1.1 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.8 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
På största delen av mina lektioner använder jag själv informations- och kommunikationsteknik.*** Se frågans fördelning: På största delen av mina lektioner använder jag själv informations- och kommunikationsteknik. Medeltal för den egna svarargruppen 0.8 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.5 Statistisk betydelse p < 0.001 (påtaglig skillnad) |
Det ständiga införandet av ny teknik i undervisningen är en belastning.* Se frågans fördelning: Det ständiga införandet av ny teknik i undervisningen är en belastning. Medeltal för den egna svarargruppen 0.2 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.1 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
Jag har möjlighet att påverka min skolas IKT-anskaffningar.* Se frågans fördelning: Jag har möjlighet att påverka min skolas IKT-anskaffningar. Medeltal för den egna svarargruppen 0.7 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.0 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
*) Antalet stjärnor visar hur stor skillnaden är vid ifrågavarande faktor.