Förändringar jämfört med tidigare år
Svarargrupp som jämförs: År 2024 (966 st.) | År 2023 (1628 st.) | År 2022 (1652 st.) | År 2021 (3882 st.) | År 2020 (3594 st.) | År 2019 (7810 st.) | År 2018 (9609 st.) | År 2017 (11934 st.) | År 2016 (6094 st.) | År 2015 (4850 st.) | År 2014 (5331 st.) | År 2013 (6031 st.) | År 2012 (2380 st.)
Tips: genom att klicka på raden får du fram exaktare uppgifter om enskild skribent.
IKT-kompletteringsutbildningen jag deltagit i har vanligtvis varit på arbetstid.** Se frågans fördelning: IKT-kompletteringsutbildningen jag deltagit i har vanligtvis varit på arbetstid. Medeltal för den egna svarargruppen 0.3 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.2 Statistisk betydelse p < 0.01 (klar betydande skillnad) |
Stationär dator** Se frågans fördelning: Stationär dator Medeltal för den egna svarargruppen -0.5 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.7 Statistisk betydelse p < 0.01 (klar betydande skillnad) |
Utvecklingen av IKT-kompetens tas upp i utvecklingssamtal** Se frågans fördelning: Utvecklingen av IKT-kompetens tas upp i utvecklingssamtal Medeltal för den egna svarargruppen 0.5 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.4 Statistisk betydelse p < 0.01 (klar betydande skillnad) |
Jag skulle vilja använda mer informations- och kommunikationsteknik i undervisningen.* Se frågans fördelning: Jag skulle vilja använda mer informations- och kommunikationsteknik i undervisningen. Medeltal för den egna svarargruppen 0.6 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.5 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
minskar elevernas intresse för studierna * Se frågans fördelning: minskar elevernas intresse för studierna Medeltal för den egna svarargruppen -0.8 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.8 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
Bärbar dator*** Se frågans fördelning: Bärbar dator Medeltal för den egna svarargruppen 0.8 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.0 Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad) |
Användning av IKT-apparater (t.ex. datorer och pekdatorer) förutsätter att man bokar tid.*** Se frågans fördelning: Användning av IKT-apparater (t.ex. datorer och pekdatorer) förutsätter att man bokar tid. Medeltal för den egna svarargruppen 0.6 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.5 Statistisk betydelse p < 0.00001 (mycket påtaglig skillnad) |
Interaktiv tavla (t.ex. SmartBoard, Promethean)*** Se frågans fördelning: Interaktiv tavla (t.ex. SmartBoard, Promethean) Medeltal för den egna svarargruppen -1.1 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -1.0 Statistisk betydelse p < 0.001 (påtaglig skillnad) |
Jag använder programvara som utnyttjar videoförbindelser i undervisningen (t.ex. Adobe Connect, Skype).*** Se frågans fördelning: Jag använder programvara som utnyttjar videoförbindelser i undervisningen (t.ex. Adobe Connect, Skype). Medeltal för den egna svarargruppen -1.5 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -1.3 Statistisk betydelse p < 0.001 (påtaglig skillnad) |
Utrustningen och programvaran jag har fungerar bra som helhet.** Se frågans fördelning: Utrustningen och programvaran jag har fungerar bra som helhet. Medeltal för den egna svarargruppen 0.7 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.8 Statistisk betydelse p < 0.01 (klar betydande skillnad) |
Arbetsgivaren har gett mig den IKT-utrustning jag behöver.** Se frågans fördelning: Arbetsgivaren har gett mig den IKT-utrustning jag behöver. Medeltal för den egna svarargruppen 1.1 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.2 Statistisk betydelse p < 0.01 (klar betydande skillnad) |
Pekdator** Se frågans fördelning: Pekdator Medeltal för den egna svarargruppen -0.2 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.1 Statistisk betydelse p < 0.01 (klar betydande skillnad) |
Vi arbetar även med eleverna utanför skolans byggnader med hjälp av mobila enheter (t.ex. smartphone, surfplatta, bärbar dator).* Se frågans fördelning: Vi arbetar även med eleverna utanför skolans byggnader med hjälp av mobila enheter (t.ex. smartphone, surfplatta, bärbar dator). Medeltal för den egna svarargruppen -1.2 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -1.1 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
Att ge uppgifter, övningar eller läxor åt eleverna* Se frågans fördelning: Att ge uppgifter, övningar eller läxor åt eleverna Medeltal för den egna svarargruppen -0.6 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.5 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
Jag känner innehållet i planen som styr IKT-utvecklingsarbetet i min skola.* Se frågans fördelning: Jag känner innehållet i planen som styr IKT-utvecklingsarbetet i min skola. Medeltal för den egna svarargruppen 0.0 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.0 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
Mina elevers föräldrar deltar i bedömningen av elevens lärande med hjälp av informations- och kommunikationsteknik.* Se frågans fördelning: Mina elevers föräldrar deltar i bedömningen av elevens lärande med hjälp av informations- och kommunikationsteknik. Medeltal för den egna svarargruppen -1.5 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -1.5 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
Jag utnyttjar lärandeanalytik i den fortgående bedömningen av elevernas lärande.* Se frågans fördelning: Jag utnyttjar lärandeanalytik i den fortgående bedömningen av elevernas lärande. Medeltal för den egna svarargruppen -1.3 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -1.2 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
Bedömning av elevernas lärande med digitala prov* Se frågans fördelning: Bedömning av elevernas lärande med digitala prov Medeltal för den egna svarargruppen -1.4 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -1.4 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
förbättrar elevernas studieprestationer* Se frågans fördelning: förbättrar elevernas studieprestationer Medeltal för den egna svarargruppen 0.1 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.1 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
Mina elever producerar olika typer av medieinnehåll (t.ex. bild, ljud och video) på mina lektioner.* Se frågans fördelning: Mina elever producerar olika typer av medieinnehåll (t.ex. bild, ljud och video) på mina lektioner. Medeltal för den egna svarargruppen -0.8 Medeltal för den svarargrupp som jämförs -0.7 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
Min skola har gemensamt överenskomna mål om användningen av IKT i undervisningen.* Se frågans fördelning: Min skola har gemensamt överenskomna mål om användningen av IKT i undervisningen. Medeltal för den egna svarargruppen 0.5 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 0.5 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
Elever och besökare kan logga in på skolans trådlösa nätverk med sina egna enheter.* Se frågans fördelning: Elever och besökare kan logga in på skolans trådlösa nätverk med sina egna enheter. Medeltal för den egna svarargruppen 1.3 Medeltal för den svarargrupp som jämförs 1.4 Statistisk betydelse p < 0.1 (betydande skillnad) |
*) Antalet stjärnor visar hur stor skillnaden är vid ifrågavarande faktor.
Rapporten på denna sida visar svaren mellan 31.12.2019 och 2.6.2020. Uppgifterna på denna sida ändras inte.