Svarens fördelning
| År 2019 | År 2018 | År 2017 | År 2016 | År 2015 | År 2014 | År 2013 | År 2012 |
1 | 4.7 | 4.9 | 5.3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
---|
2 | 29.0 | 31.8 | 33.1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
---|
3 | 51.0 | 48.7 | 47.7 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
---|
4 | 9.4 | 8.7 | 7.8 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
---|
5 | 5.3 | 5.3 | 5.6 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Svarsalternativ
- Jag har lite eller mycket lite kunskap om hur IKT kan stöda elevens individuella lärande. Jag använder inte IKT för elevens individuella lärande.
- Jag har en del kunskap om individuellt lärande med IKT, men jag upplever det svårt att hitta lämpliga uppgifter och arbetssätt för mina lektioner.
- Jag tar in i undervisningen individuella uppgifter enligt elevernas behov och preferenser i lärandet med hjälp av informations- och kommunikationsteknik.
- Jag planerar individuella arbetssätt där informations- och kommunikationsteknik utnyttjas för att identifiera och stöda elevens behov, val och preferenser i lärandet.
- Jag planerar individuell undervisning där IKT sporrar eleverna att ta ansvar för sitt eget lärande så att de kan styra lärandet såväl i klassrummet som utanför det.