Svarens fördelning
| År 2021 | År 2020 | År 2019 | År 2018 | År 2017 | År 2016 | År 2015 | År 2014 | År 2013 | År 2012 |
1 | 1.6 | 2.6 | 2.5 | 3.5 | 3.8 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
---|
2 | 20.9 | 21.8 | 24.2 | 26.9 | 27.3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
---|
3 | 59.8 | 59.5 | 59.3 | 56.9 | 57.4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
---|
4 | 10.0 | 10.0 | 8.9 | 8.2 | 7.7 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
---|
5 | 5.2 | 4.4 | 4.2 | 3.7 | 3.2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Svarsalternativ
- Jag söker och använder sällan digitala läromedel i min undervisning. Jag har lite information om var man kan hitta digitala läromedel.
- Jag söker och utnyttjar digitalt material som passar precis för det ämne jag undervisar. Jag använder sådant digitalt material som hittas lätt på webben.
- Jag kan söka och välja några källor för digitala läromedel som eleverna kan använda till stöd för lärandet.
- Jag sammanställer högklassiga digitala läromedel som eleverna har fri tillgång till. Eleverna kan själva välja läromedel som stöder deras studier och behov.
- Jag förenar flera källor till digitala läromedel som är öppna för mina kolleger och elever. Jag lär mina elever att kritiskt bedöma vilka digitala läromedel som passar bäst för dem.