Svarens fördelning
| År 2019 | År 2018 | År 2017 | År 2016 | År 2015 | År 2014 | År 2013 | År 2012 |
1 | 2.2 | 3.0 | 3.1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
---|
2 | 20.9 | 22.5 | 21.3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
---|
3 | 29.3 | 29.7 | 28.4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
---|
4 | 41.9 | 39.0 | 41.5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
---|
5 | 5.1 | 5.0 | 4.9 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Svarsalternativ
- Jag är inte säker hur användningen av IKT kan stöda min undervisning och elevernas lärande.
- Jag anser att informations- och kommunikationstekniken är nyttig i planeringen av lektionerna och jag strävar efter att använda den en del i undervisningen, men jag är inte alldeles säker på vilka fördelar den har i undervisningen.
- Jag anser att användningen av IKT kan förändra lärandeprocessen och effektivisera min undervisning.
- Jag anser att användningen av IKT berikar både min undervisning och elevernas erfarenheter av lärande.
- Jag anser att IKT har en central roll i förnyandet av undervisningen och elevernas lärandeprocesser samt i utvecklingen av elevernas inlärningsresultat och kompetenser.