Kartläggning av kunnande: Färdigheter i informationssamhälle och mediefostran
Egen svarargrupp | Svarare som är intresserade av utbildning | |
---|---|---|
Färdigheter i informationssamhälle och mediefostran | 2.2 | 2.2 |
Svarens fördelning (14050 personer som svarat)
Helt av annan åsikt | Delvis av annan åsikt | Varken annan eller samma åsikt | Delvis av samma åsikt | Helt av samma åsikt | |
---|---|---|---|---|---|
Jag kan handleda elever till möjligheterna till medborgarpåverkan via internet. | 8 | 25 | 33 | 27 | 5 |
Kan inte | Kan själv | Kan visa studeranden | Kan utnyttja mångsidigt med studeranden | |
---|---|---|---|---|
Jag kan dra nytta av fack- och läroämnespecifika informationskällor. | 5 | 46 | 25 | 22 |
Jag kan dra nytta av särskilda informationsservice för sökning, som t.ex.. elektroniska söktjänster i biblioteket, Google Scholar eller vetenskapliga databaser. | 44 | 39 | 11 | 6 |
Fördelningen av svaren som gavs av dem som är intresserade av utbildning (8361 personer som svarat)
Helt av annan åsikt | Delvis av annan åsikt | Varken annan eller samma åsikt | Delvis av samma åsikt | Helt av samma åsikt | |
---|---|---|---|---|---|
Jag kan handleda elever till möjligheterna till medborgarpåverkan via internet. | 6 | 24 | 32 | 31 | 6 |
Kan inte | Kan själv | Kan visa studeranden | Kan utnyttja mångsidigt med studeranden | |
---|---|---|---|---|
Jag kan dra nytta av fack- och läroämnespecifika informationskällor. | 4 | 45 | 27 | 23 |
Jag kan dra nytta av särskilda informationsservice för sökning, som t.ex.. elektroniska söktjänster i biblioteket, Google Scholar eller vetenskapliga databaser. | 40 | 40 | 12 | 7 |
Rapporten på denna sida visar svaren mellan 1.1.2014 och 5.5.2024. Uppgifterna på denna sida ändras inte.